Køb og salg af våben mellem private samt overdragelse

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Mrbirk
Silver Member
Silver Member
Interesser: Våben og grej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 29 times
Been thanked: 4 times

Re: Køb og salg af våben mellem private samt overdragelse

Indlæg af Mrbirk » 1. feb 2024, 20:45

C-X skrev:
1. feb 2024, 19:40
At han rent faktisk har rådført sig med en myndighed (hvilket jeg ikke ser nogen grund til at betvivle).
Det gør det dog ikke nødvendigvis til et korrekt svar (det ved vi desværre fra tidligere forkerte svar afgivet af myndigheder).
Jeg ved at feks i SKV regi skal man have registeret et våben og det er købt hos en privat skal man oplyse fuldt navn cpr adresse osv så et våben nummer er ikke nok

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 143 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 2. feb 2024, 17:13

C-X skrev:
1. feb 2024, 19:40
At han rent faktisk har rådført sig med en myndighed (hvilket jeg ikke ser nogen grund til at betvivle).
Det gør det dog ikke nødvendigvis til et korrekt svar (det ved vi desværre fra tidligere forkerte svar afgivet af myndigheder).
Det er bare ikke en relevant myndighed politiet/PAC har ikke myndigheden på området. Det har JM.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 2. feb 2024, 17:21

Men det er stadig PAC der forvalter den i praksis, så at kalde dem irrelevante er måske at strække den?

Jeg vil da absolut bifalde, hvis nogen får fundet ud af, hvad der er lov, hvad der er praksis og hvordan man undgår nogle af de faldgruber tidligere beskrevet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 2. feb 2024, 18:33

C-X skrev:
2. feb 2024, 17:21
Men det er stadig PAC der forvalter den i praksis, så at kalde dem irrelevante er måske at strække den?

Jeg vil da absolut bifalde, hvis nogen får fundet ud af, hvad der er lov, hvad der er praksis og hvordan man undgår nogle af de faldgruber tidligere beskrevet.
Men er der reelt et problem? Altså er der nogen der har været i fedtefadet i overgangen mellem to tilladelser :???:

Mit forsigtige bud vil være, at tidligere ejers tilladelser er gældende, indtil våbnet er overleveret til den nye ejer.

Jeg har meget svært ved at forestille mig, at ens ansvar over for våbnet bortfalder den dag den nye ejer modtager sin tilladelse.

For at sætte tingene lidt på en spids, så tror jeg man ville komme i større problemer, hvis man satte våbnet udenfor hoveddøren, den dag tilladelsen skifter hænder, end hvis man beholder den i skabet "uden tilladelse", til den dag våbnet afhentes.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 2. feb 2024, 22:11

Nej, jeg tror ikke det er et problem, i den virkelige verden.

Dit bud er også mit umiddelbare bud. Men det skaber et problem, og det er hvilken opbevaringsadresse befinder våbnet sig på?
Omvendt, så skal en tilladelse returneres, når den ikke længere benyttes.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar