Importeret fra Tyskland 30/11.
Kort udstedt 5/12 (Ansøgning ligger jo klar på forhånd)

Kort ankommer til formand 1 måned senere.
(Tak, PestNord..

Det kan ikke lade sig gøre - PostNord levere inde for 5 hverdage - og sådan er det!The Mad Viking skrev: ↑12. jan 2024, 19:41Kort ankommer til formand 1 måned senere.
(Tak, PestNord..)
Ja, naturligvis.Ras.Killing skrev: ↑12. jan 2024, 22:33Det kan ikke lade sig gøre - PostNord levere inde for 5 hverdage - og sådan er det!The Mad Viking skrev: ↑12. jan 2024, 19:41Kort ankommer til formand 1 måned senere.
(Tak, PestNord..)
(Jeg har muligvis haft en diskussion med et elselskab, hvor regningen blev leveret samme dag som rykkeren)
Så kom den - fornyelse af genladningstilladelse, ansøgt 13/12 (dumt tidspunkt). Udstedt 15/1. Så reelt nok 18 arbejdsdage.
Jeg har i hvert fald haft en riffeltilladelse liggende siden starten af december.Jesper Hansen skrev: ↑4. feb 2024, 20:16Kunne forstå på skyttebutikken at medarbejderstaben hos PAC, skulle være blevet reduceret betragteligt på det seneste og at man igen skulle forvente længere behandlingstider.
Var ellers gået hen og blevet lidt optimistisk. Fik behandlet en SKV2 indsendt den 14/11 og færdigbehandlet 6/12 Det er ihvertfald rekord for os i nyere tid :-)
Har et familiemedlem, som købte ny riffel i slutningen af december. Han fik at vide, at et forsigtigt estimat ville være omkring to måneders behandlingstid. Det ser ud til, at det kommer til at passe meget godt i og med, at PAC er nået til primo december for tiden.Ras.Killing skrev: ↑4. feb 2024, 20:24Jeg har i hvert fald haft en riffeltilladelse liggende siden starten af december.Jesper Hansen skrev: ↑4. feb 2024, 20:16Kunne forstå på skyttebutikken at medarbejderstaben hos PAC, skulle være blevet reduceret betragteligt på det seneste og at man igen skulle forvente længere behandlingstider.
Var ellers gået hen og blevet lidt optimistisk. Fik behandlet en SKV2 indsendt den 14/11 og færdigbehandlet 6/12 Det er ihvertfald rekord for os i nyere tid :-)
Min blev ansøgt i de første dage af december og jeg hentede riflen i sidste weekend, et par dage efter tilladelsen var landet. Kammerat var søgte et par dage før og fik et par dage før, så vi fik rifler med en uges mellemrum.Ras.Killing skrev: ↑4. feb 2024, 20:24Jeg har i hvert fald haft en riffeltilladelse liggende siden starten af december.Jesper Hansen skrev: ↑4. feb 2024, 20:16Kunne forstå på skyttebutikken at medarbejderstaben hos PAC, skulle være blevet reduceret betragteligt på det seneste og at man igen skulle forvente længere behandlingstider.
Mrbirk skrev: ↑5. feb 2024, 02:01Købte en sig sauer 1911 den 30 november og betalte til unionen samme dag tjekket 20 dage efter der var den stadig ikke røget videre til PAC ringet og brokket mig en lille uges tid senere var den røget videre i systemet.
Tilladelsen blev udstedt den 15 januar og var i min varetægt den 23 januar
Købte en riffel for et lille år siden os på SKV2 der syltet unionen mig i 43 dage før den røg videre så det er ikke kun PAC der har knas med behandlings tiderne.
Det kan din formand se på SKV.dkstormp skrev: ↑5. feb 2024, 08:53Mrbirk skrev: ↑5. feb 2024, 02:01Købte en sig sauer 1911 den 30 november og betalte til unionen samme dag tjekket 20 dage efter der var den stadig ikke røget videre til PAC ringet og brokket mig en lille uges tid senere var den røget videre i systemet.
Købte en riffel for et lille år siden os på SKV2 der syltet unionen mig i 43 dage før den røg videre så det er ikke kun PAC der har knas med behandlings tiderne.
Tillykke med den, det er jeg da glad for at høre jeg søgte et våben på SKV2 d 5-12-23 så den håber jeg da også er på vej snart. Hvor/hvordan tjekke du status på behandlingen af tilladelsen henne?
Som bofhentaor skriver så kræver det adgang til SKV portalenstormp skrev: ↑5. feb 2024, 08:53Mrbirk skrev: ↑5. feb 2024, 02:01Købte en sig sauer 1911 den 30 november og betalte til unionen samme dag tjekket 20 dage efter der var den stadig ikke røget videre til PAC ringet og brokket mig en lille uges tid senere var den røget videre i systemet.
Tillykke med den, det er jeg da glad for at høre jeg søgte et våben på SKV2 d 5-12-23 så den håber jeg da også er på vej snart. Hvor/hvordan tjekke du status på behandlingen af tilladelsen henne?
Våben registrering er et stort syndigt rod desværre.... Sagsbehandlingstider på flere måneder. Fejl og mangler i registreringen. Og hvad kan vi gøre.... Bend over and let it come....Leopard2A5 skrev: ↑16. feb 2024, 12:04Lille status melding fra våben kontoret i dag![]()
Fik i går indsigt i have der er skrevet af våben på mig.
Jf. kontrol af listen mangler der 4 jagtgevær og blive påskrevet mig.
Efter samtale i dag med våben kontoret, så har de stadigvæk sager til og ligge fra 2022![]()
Som mangler og blive påskrevet folk.
Meget spændt på hvordan de forholder sig, til når man sælger jagtgevær som ikke er skrevet på en.
Og når de så kommer til bunken med mig navn, om de så vælger og skrive våben på mig, som er vider solgt![]()
Det går vist relativt tjept hos PAC, men alt efter organisation, så tager sagsbehandling før og efter noget tid.
Det må man sige:Bofhenator skrev: ↑25. mar 2024, 11:11Det går vist relativt tjept hos PAC, men alt efter organisation, så tager sagsbehandling før og efter noget tid.
https://skytteunion.dk/page/forening-sk ... gistreringDansk Skytte Union (Skydesport Danmark)'s Sekretariat:
Behandlingstid opgjort 18/3 2024:
SKV2 - Køb/overtagelse: op til 4 uger
SKV2 - Fornyelser: op til 4 uger
SKV4: op til 4 uger
Godkendelser modtaget fra PAC:
Vi behandler sager fra PAC i løbet af 1-2 uger.