Ændring af forumregler. Regler omkring "bumping".
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Ændring af forumregler. Regler omkring "bumping".
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Re: Ændring af forumregler. Regler omkring "bumping".
Skal man så lade en annonce løbe ud til automatisk sletning, for så at oprette selvsamme annonce igen?
Jeg har forståelse for, at det er et irritationsmoment, når visse brugere bumper meget ofte, og den støj det medfører.
Det kunne måske være en løsning, med en tilladt tid, hvorefter man må få lov at holde sin annonce aktiv, ved at give den et bump. Nogle gange tager et salg meget lang tid, eller man kan lede længe efter en vare. Vi er trods alt en minoritet, med meget nørdede interesser.
Jeg har forståelse for, at det er et irritationsmoment, når visse brugere bumper meget ofte, og den støj det medfører.
Det kunne måske være en løsning, med en tilladt tid, hvorefter man må få lov at holde sin annonce aktiv, ved at give den et bump. Nogle gange tager et salg meget lang tid, eller man kan lede længe efter en vare. Vi er trods alt en minoritet, med meget nørdede interesser.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 596 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
Hvis ikke genstanden er solgt inden for indeværende måned, så bør det være et hint om at prisen skal justeres. Og det kan man så fint gøre ved, tæt på annoncens udløb, at poste et opfølgende indlæg hvori prisen er justeret betragteligt.C-X skrev: ↑3. mar 2024, 20:33Skal man så lade en annonce løbe ud til automatisk sletning, for så at oprette selvsamme annonce igen?
Ønsker man ikke at nedjustere prisen må man nok erkende at varen ikke egner sig til salg på NVF, hvorfor vi kun kan opfordre til at lade annoncen udløbe, hvorefter man kan annoncere ad andre salgskanaler.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Hvor stor en prisændring skal der være tale om, for at det ikke betragtes som et bump?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- Lycon
- Admin
- Kontakt:
Det beror på en individuel betragtning, akkurat som antallet af Bump som tidligere beskrevet.Ras.Killing skrev: ↑3. mar 2024, 21:04Hvor stor en prisændring skal der være tale om, for at det ikke betragtes som et bump?
Nu skrev jeg "Betragtelig" for at komme de kreative der har annonceret en vare tilsalg for kroner 500,00, som så bumper med "NY PRIS kroner 499,00" i forkøbet. Vi vil ikke sætte % på, brug den sunde fornuft. Det værste der kan ske er at annoncen slettes.
Køb & Salg er ment som en service til medlemmerne, men det er begyndt at tage mere tid fra Moderatorene, specielt efter vi har fået en del "Hit and Run" brugere, der kun opretter sig for at sælge en vare. Dette er selvfølgelig eskaleret efter diverse andre salgsplatforme (som tjener penge på Køb & Salg) er begyndt at forbyde salg af visse varer.
Som sagt er Køb & Salg en service, og vi genererer ikke andet end mere arbejde til Moderatorene. Bliver belastningen for stor må vi lukke for den service. Tjente vi mønt på den funktion, var sagen en helt anden.
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Hvad hvis man f.eks. "bumper" en tråd med et indlæg, hvori man har søgt svar på et våbenteknisk spørgsmål, men ikke har fået noget svar af nogen art?
Hvis jeg nu ikke, efter en måneds tid, har fået et eneste fornuftigt svar på denne: viewtopic.php?f=79&t=96347
Må jeg så "bumpe" den?
Hvis jeg nu ikke, efter en måneds tid, har fået et eneste fornuftigt svar på denne: viewtopic.php?f=79&t=96347
Må jeg så "bumpe" den?
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Lycon
- Admin
- Kontakt:
Ja det er helt i orden. Bump away.Langenge skrev: ↑3. mar 2024, 22:08Hvad hvis man f.eks. "bumper" en tråd med et indlæg, hvori man har søgt svar på et våbenteknisk spørgsmål, men ikke har fået noget svar af nogen art?
Må jeg så "bumpe" den?

-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Og hvis man søger noget?
Jo ældre man bliver, des længere tid bruger man på at lede efter ting
Tænker du også en gang imellem kender den følelse
Det er jo ikke helt det samme som at skamløst eksponere sin vare.
Jo ældre man bliver, des længere tid bruger man på at lede efter ting

Tænker du også en gang imellem kender den følelse

Det er jo ikke helt det samme som at skamløst eksponere sin vare.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 35 times
Betyder det at bump reglen i udgangspunktet kun gælder køb og salg? Personligt ville dette være helt fint med mig da jeg ikke kan huske at have oplevet problemer med det i andre grupper. Snarere tværtimod: måske har jeg være fraværende fra NVF og misset et indlæg som så pludselig bliver aktivt nogle uger senere. Det er sket nogle gange faktisk.Lycon skrev: ↑3. mar 2024, 22:38Ja det er helt i orden. Bump away.Langenge skrev: ↑3. mar 2024, 22:08Hvad hvis man f.eks. "bumper" en tråd med et indlæg, hvori man har søgt svar på et våbenteknisk spørgsmål, men ikke har fået noget svar af nogen art?
Må jeg så "bumpe" den?![]()
- Agamemnon
- Moderator
Man må gerne bumpe sine forespørgsler, men ikke sine salg.
Det står i undtagelsesbestemmelsen.
"Ovenstående skal dog ikke forhindre at potentielle købere stiller uddybende spørgsmål i salgstråde, at sælgere besvarer sådanne spørgsmål, at brugere der efterspørger en bestemt vare eller assistance fornyer deres forespørgsel eller at sælgere oplyser en lavere pris på en udbudt vare."
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- NWF
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Has thanked: 115 times
- Been thanked: 98 times
Jeg har lagt mærke til denne tendens med Hit&Run medlemmer forstår 100% problemstillingen - men er bumping et problem hvis vi ser bort fra netop Hit&Run?Lycon skrev: ↑3. mar 2024, 21:13
Køb & Salg er ment som en service til medlemmerne, men det er begyndt at tage mere tid fra Moderatorene, specielt efter vi har fået en del "Hit and Run" brugere, der kun opretter sig for at sælge en vare. Dette er selvfølgelig eskaleret efter diverse andre salgsplatforme (som tjener penge på Køb & Salg) er begyndt at forbyde salg af visse varer.
For jeg kan ikke lade være med at tænke at om det umiddelbart ikke ville give mere mening at forhindre Hit&Run medlemmerne - f.eks. ved de ikke kunne poster noget til salg den første måned - og derved gøre Køb&Salg til en service for etableret brugere
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.
- Agamemnon
- Moderator
Vi ser desværre også at dét du kalder "etablerede" medlemmer bumper i betydelig grad.NWF skrev: ↑4. mar 2024, 09:20Jeg har lagt mærke til denne tendens med Hit&Run medlemmer forstår 100% problemstillingen - men er bumping et problem hvis vi ser bort fra netop Hit&Run?Lycon skrev: ↑3. mar 2024, 21:13
For jeg kan ikke lade være med at tænke at om det umiddelbart ikke ville give mere mening at forhindre Hit&Run medlemmerne - f.eks. ved de ikke kunne poster noget til salg den første måned - og derved gøre Køb&Salg til en service for etableret brugere
Der er mange, der orienterer sig på NVF ved primært at anvende "vis nye indlæg" funktionen og bumping giver uforholdsmæssigt meget støj på denne liste.
Og som Lycon så rigtigt siger. Hvis der ikke har været aktivitet i en salgstråd i mere end 30 dage, så er de øvrige medlemmers interesse for varen til den udbudte pris nok begrænset. Vil man øge aktiviteten, er en prisregulering nok på sin plads.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- This member is
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 71 times
Hej,
Tak for info, jeg var faktisk ikke bekendt med reglerne om bumpning og må erkende at jeg uforvarende har overtrådt reglen i alt fald en gang, det sker så ikke fremover
Hilsen
High Standard
Tak for info, jeg var faktisk ikke bekendt med reglerne om bumpning og må erkende at jeg uforvarende har overtrådt reglen i alt fald en gang, det sker så ikke fremover

Hilsen
High Standard
- Agamemnon
- Moderator
Så er der rettet og præciseret lidt i formuleringen.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 968 times
- Kontakt:
Reglen er helt ny, så du har ikke lavet ulykker :-)High Standard skrev: ↑4. mar 2024, 09:43Hej,
Tak for info, jeg var faktisk ikke bekendt med reglerne om bumpning og må erkende at jeg uforvarende har overtrådt reglen i alt fald en gang, det sker så ikke fremover![]()
Hilsen
High Standard
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Jeg har nu ikke noget imod hit&run medlemmer bruger NVF som salgsside. Det gør da kun at der er flere spændende ting til salg - samt at der er flere mulige køber.NWF skrev: ↑4. mar 2024, 09:20Jeg har lagt mærke til denne tendens med Hit&Run medlemmer forstår 100% problemstillingen - men er bumping et problem hvis vi ser bort fra netop Hit&Run?Lycon skrev: ↑3. mar 2024, 21:13
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!