Spørgsmål i overskriften.
Og hvis ja, kan sådan noget egentligt købes?
Jeg spørger af ren nysgerrighed. Har set løse kaliber 12 til salg til fugleskræmning, samt 7/8/9mm til startpistoler/hundetræning. Husker også at min farfar havde nogle “agern” (løse .22) da jeg var dreng.
Kan se at man kan købe en smule hist og her. Men hvad med .223, .308 etc. Er det lovligt (med tilladelse) og er der et marked?
På forhånd tak
Må/kan man eje løse patroner til de kalibre man allerede har tilladelse til?
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Re: Må/kan man eje løse patroner til de kalibre man allerede har tilladelse til?
Jeg er ikke sikker, men mener at Løst krudt er under fyrværkeri lovgivningen og ikke våbenloven.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Re: Må/kan man eje løse patroner til de kalibre man allerede har tilladelse til?
Jeg orker ikke at lede efter love og bekendtgørelser, men jeg er ret sikker på, at du må besidde løse patroner til de samme kalibrer som du må besidde skarp til.
Ja, jeg har godt set det der med, at løse patroner kommer under fyrværkeriloven, men du må jo også købe og besidde og anvende dem med en tilladelse til signalpistol/startpistol, som jo heller ikke er en tilladelse under fyrværkeriloven.
Ja, jeg har godt set det der med, at løse patroner kommer under fyrværkeriloven, men du må jo også købe og besidde og anvende dem med en tilladelse til signalpistol/startpistol, som jo heller ikke er en tilladelse under fyrværkeriloven.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!