Riffel med til Zimbabwe muligt?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Luminous ham
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Purschjagt
Geografisk sted: Østsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 3 times

Re: Riffel med til Zimbabwe muligt?

Indlæg af Luminous ham » 13. mar 2024, 23:03

Ton-Of-Gunz skrev:
13. mar 2024, 18:04
Nu er afrika jo kendt for mange ting heriblandt korruption.

Jeg kan snildt se et scenarie hvor du, trods alle papirer er i orden, bliver afkrævet bøde (læs bestikkelse) og i værste fald får din skyde "konfiskeret"....

Med det i minde ville jeg nok afholde mig fra at forsøge at medbringe eget våben til et afrikansk land.

Og ja jeg har rejst meget, også i afrika, via mit job gennem de sidste 20 år.
Hvis du har nogen eksempler på det, så læg lige nogle links op. På africahunting kan jeg ikke mindes at have set en eneste der skriver at det har været et problem. Jeg har nærmest fået det modsatte indtryk: at hvis papirerne er i orden så kører det som smurt med fin service (der kan være problemer med flyselskaberne (mestendels de ikke-afrikanske), men det er jo en anden sag).

Jeg har opholdt mig sammenlagt vel 7-8 år i Afrika syd for Sahara inkl komplicerede steder som Sydsudan, Sudan, Somalia og lignende, og jeg kan ikke genkende at der betales bestikkelse i tide og utide.

Ja, der er masser af korruption i mange lande, men det kræver både en der opkræver og en der er villig til at betale det. Og det har jeg ikke været. Andre kan have andre tilgange, men medmindre du har konkrete eksempler ifbm jagtrejser så synes jeg det virker som et indlæg der ikke er baseret på fakta og kun bidrager til at tegne et forkert billede af et helt kontinent.

Brugeravatar
Ton-Of-Gunz
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben :)
Geografisk sted: Djævleøen ;)
Has thanked: 2 times

Re: Riffel med til Zimbabwe muligt?

Indlæg af Ton-Of-Gunz » 14. mar 2024, 00:28

[/quote]

Hvis du har nogen eksempler på det, så læg lige nogle links op. På africahunting kan jeg ikke mindes at have set en eneste der skriver at det har været et problem. Jeg har nærmest fået det modsatte indtryk: at hvis papirerne er i orden så kører det som smurt med fin service (der kan være problemer med flyselskaberne (mestendels de ikke-afrikanske), men det er jo en anden sag).

Jeg har opholdt mig sammenlagt vel 7-8 år i Afrika syd for Sahara inkl komplicerede steder som Sydsudan, Sudan, Somalia og lignende, og jeg kan ikke genkende at der betales bestikkelse i tide og utide.

Ja, der er masser af korruption i mange lande, men det kræver både en der opkræver og en der er villig til at betale det. Og det har jeg ikke været. Andre kan have andre tilgange, men medmindre du har konkrete eksempler ifbm jagtrejser så synes jeg det virker som et indlæg der ikke er baseret på fakta og kun bidrager til at tegne et forkert billede af et helt kontinent.
[/quote]

Det er så fint at du holder "racisme kortet" op her ..... især hvis du har 7+ års erfaring med afrikanske stater inkl Somalia.....

Og ja, by all means, jeg er glad for at høre at der er folk der har en positive oplevelse af afrika, godt for dig.

Bevars, jeg er uoplyst da jeg ikke kigger på africahunting ...... men de jagt arrangører jeg har kontakt med anbefaler at man ikke har eget våben med ....

men hey, du er sikkert en voksen mand! go tur, knæk og bræk
When U Creedmoor U don´t need more :numberone:

Besvar