Et sted ude i fædrelandet står der en tom håndgranat på en lav bogreol sammen med diverse andet nips. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det en Mils No. 36M Mk I og den er ankommet til DK med luftpost i første halvdel af 1940erne. Jeg ved positivt at den er tom, der er hverken tændsats eller sprængstof i (jeg ved hvem der har deaktiveret den og jeg har ved lejlighed haft bunden skruet ud af ren nysgerrighed). Men hvad siger loven om sådan en tingest? Skal den deaktiveres yderligere for at være lovlig, eller falder den som tom slet ikke længere ind under våbenloven?
HR
Hvad siger loven om en tom håndgranat?
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: Hvad siger loven om en tom håndgranat?
Der skal desværre skæres et lagkage snit i den også.HR skrev: ↑23. apr 2024, 00:07Et sted ude i fædrelandet står der en tom håndgranat på en lav bogreol sammen med diverse andet nips. Hvis jeg ikke tager helt fejl, så er det en Mils No. 36M Mk I og den er ankommet til DK med luftpost i første halvdel af 1940erne. Jeg ved positivt at den er tom, der er hverken tændsats eller sprængstof i (jeg ved hvem der har deaktiveret den og jeg har ved lejlighed haft bunden skruet ud af ren nysgerrighed). Men hvad siger loven om sådan en tingest? Skal den deaktiveres yderligere for at være lovlig, eller falder den som tom slet ikke længere ind under våbenloven?
HR
viewtopic.php?t=20626#p199107
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor