Våbenopbevaring i Tyskland - Nye regler

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Våbenopbevaring i Tyskland - Nye regler

Indlæg af C-X » 2. maj 2024, 11:24

Fast Fumble skrev:
2. maj 2024, 09:30
[/snip]
C-X skrev:
1. maj 2024, 15:35
Så drop selvstrammeriet, køb hvad der passer bedst til jeres egen situation og tænk over hvem I lever sammen med, omgiver jer med, eller giver adgang til jeres hjem, og hvordan I promoverer/eksponerer jeres livsstil og værdier og derved gør jer til mål.
Hvis man lever sammen med fx børn med sygdom, som er selvmordstruede, eller det der er værre, så smider man dem ikke bare ud af huset. Så må man finde andre løsninger. (Tænk fx Fields, Winnenden og andre lignende). Her fandt jeg at en kodelås var god. Det er nemt kun at tilgå koden, når der ikke er andre i lokalet, og man slipper for at en indbrudstyv kan finde nøglen, uanset hvor godt den er gemt.

Så jeg er faktisk meget uening med dig, jeg synes kodelåse er en rigtig god løsning! Langt bedre end nøgler. Nu har jeg så 3 skabe med nøgler, og kun et af dem er jeg sikker på låsen kan skiftes til kodelås, så jeg lever med nøgler lidt endnu. Det er lovligt, og langt hen ad vejen forsvarligt, men ... Kodelåse er bedre. Jeg ville ikke købe et nyt skab med nøglelås!
Nej, det er du jo så faktisk ikke, som jeg læser det. Du har vurderet hvad der passer bedst, til din situation og truffet afgørelse derefter :thumbup:

Begge løsninger har deres respektive svagheder. Uanset er begge typer lige lette at bryde op, hvis tyven har fred og ro til det.

Jeg har valgt nøgler, bl.a. fordi jeg ikke lever sammen med potentielle problemer, og jeg har et adfærdsmønster og en hverdag der ikke kolliderer med at bære nøgler. Skulle den virkelighed ændre sig, ville jeg naturligvis genoverveje om en kodelås var værd at investere i.

Man er ikke en mindre ansvarlig våbenejer, blot fordi man har et skab med nøgle til.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Indlæg af Gerdson39 » 2. maj 2024, 21:02

Nå. Lige for at vende tilbage til situationen i Tyskland, så taber et skab hvor man selv skifter lås til en anden type desværre certificeringen (husk, vi har også opfundet DIN og TÜV og en række andre mere eller mindre nyttige ting og sager, som gør at vi er så "tyske" :mrgreen: ).
Nøgleboks med elektronisk lås er fint, hvis de igen selv opfylder EN 1143-1 grade 0. De er dog også udsolgt.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Brugeravatar
Herluf
Gold Member
Gold Member
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 84 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Indlæg af Herluf » 2. maj 2024, 21:24

Lycon skrev:
30. apr 2024, 22:51

Jeg havde selv nøgler til mine første skabe, men nøglerne var ALTID i mit nøglebundt som jeg havde med mig. Ja nøglen var lidt større end en standard bilnøgle, men jeg ville ikke gå på kompromis. Nu har jeg elektronisk lås på alle 5 skabe indkøbt hos Jef fra Herning Pengeskabs fabrik, og kan kun anbefale det.
Enig, jeg har nøglerne i et gammeldags skafor rød pengeskab, sådan et med mekanisk lås. Så ved man altid hvor nøglen er. Jeg er bare ikke fan a elektroniske løsninger hvis der findes mekaniske alternativer der er lige så sikre.

Scooter
Silver Member
Silver Member
Interesser: Pistol skydning
Geografisk sted: Himmerland (Aalborg)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af Scooter » 12. maj 2024, 17:50

Sidder og læser alle kommentarerne, hvor folk går lidt i selvsving omkring regler der gælder i et helt andet land og dermed ikke har nogen relevans lige pt i Danmark.

Hvor mange forbrydelser bliver begået med lovlige våben stjålet i private hjem her i Danmark og hvor mange af dem havner evt i udlandet.?

Jeg har ikke lige noget statistik ,men hvis vi ser bort fra tossen i Fields og ham tossen der skød en betjent med et foreningsvåben ,kunne man så ikke tænke sig at flertallet af våben der havnet i hænderne på bander og terrorister ikke er Otterup rifler og Walther pistoler ,men formentlig våben der er stjålet i militærets våbendepoter af det samme personale der egentlig er ansat til at passe på dem og dermed ikke havner i hænderne på kriminelle pga lempfældigt omgang med nøgler eller koder.

Besvar