Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.
-
- Newbie
- Interesser: Riffel
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 1 time
Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.
Hjælp….. Jeg har problemer med UPS og deres stupide medarbejdere, mangel på service, og interne regler vedrørende transport af våbendele til Danmark fra England.
Sagen er den, at jeg hos Sporting Services har bestilt 1 stk. bundstykke og 2 stk. magasiner, men nu ikke kan få UPS til at udlevere pakken til mig. Denne befinder sig i øjeblikket hos UPS Glostrup, men står til at skulle returneres til afsender asap.
Jeg har selvfølgelig i forvejen både søgt og fået div. importtilladelser, så alt er fra min side gjort korrekt.
UPS har så inde for det sidste døgn, fragtet min pakke fra Stansted (England), til Koeln (Tyskland), videre til Malmø (Sverige) for så at lande i Glostrup (ca 40km fra min adresse). Herefter har de så informeret mig om, at de desværre ikke kan aflevere pakken til mig, da de ikke må håndtere skydevåben???? HVAD FANDEN ER DET SÅ DE HAR GJORT INDTIL NU???? Jeg mener, den er vel ikke selv fløjet hele vejen…. OG det er ikke et skydevåben jeg modtager, men reservedele til min nuværende riffel.
UPS er på ingen måde til at tale fornuft med, og afsender er uforstående da der ikke plejer at være problemer med forsendelser af den slags.
Men hvad gør jeg nu?
Pakken bliver med al sandsynlighed smidt retur i morgen, og så skal der findes en anden løsning, således at jeg kan få mine ting.
Sagen er den, at jeg hos Sporting Services har bestilt 1 stk. bundstykke og 2 stk. magasiner, men nu ikke kan få UPS til at udlevere pakken til mig. Denne befinder sig i øjeblikket hos UPS Glostrup, men står til at skulle returneres til afsender asap.
Jeg har selvfølgelig i forvejen både søgt og fået div. importtilladelser, så alt er fra min side gjort korrekt.
UPS har så inde for det sidste døgn, fragtet min pakke fra Stansted (England), til Koeln (Tyskland), videre til Malmø (Sverige) for så at lande i Glostrup (ca 40km fra min adresse). Herefter har de så informeret mig om, at de desværre ikke kan aflevere pakken til mig, da de ikke må håndtere skydevåben???? HVAD FANDEN ER DET SÅ DE HAR GJORT INDTIL NU???? Jeg mener, den er vel ikke selv fløjet hele vejen…. OG det er ikke et skydevåben jeg modtager, men reservedele til min nuværende riffel.
UPS er på ingen måde til at tale fornuft med, og afsender er uforstående da der ikke plejer at være problemer med forsendelser af den slags.
Men hvad gør jeg nu?
Pakken bliver med al sandsynlighed smidt retur i morgen, og så skal der findes en anden løsning, således at jeg kan få mine ting.
- Kasper HK
- Silver Member
- Interesser: Damer
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 42 times
Re: Råd om transport af våben fra England, når nu UPS ikke længere vil.
hmm.. tjah modtog sidste år en lyddæmper fra sweitz med UPS... det er jo også et IKKE EU land

-
- Bronze Member
- Interesser: Purschjagt
- Geografisk sted: Østsjælland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 3 times
Jeg forsøger selv at finde et alternativ fra USA (USPS som så overdrager til Post Nord) til et løb, med import og eksporttilladelser
Firmaet I USA siger at hverken UPS, DHL eller FedEx vil flyve med våbendele. Og plan B er gensende (USD 120 hvergang), eller air frieght (USD 300+). Ikke nemt.
Firmaet I USA siger at hverken UPS, DHL eller FedEx vil flyve med våbendele. Og plan B er gensende (USD 120 hvergang), eller air frieght (USD 300+). Ikke nemt.
-
- Newbie
Det der er så åndsvagt er at de jo allerede HAR fragtet det hertil, for så at sende det hele vejen retur igen.
Tror at mit næste forsøg bliver med Royal Mail - PostNord, og så med en tilkøbs fragtforsikring for min regning (nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab til den slags?.
Tror at mit næste forsøg bliver med Royal Mail - PostNord, og så med en tilkøbs fragtforsikring for min regning (nogen der kan anbefale et godt forsikringsselskab til den slags?.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 257 times
Prøv at høre BWS(Bluewater Shipping)
En kammerat fik for nogle år siden en Accuracy International AXMC fra UK til Grønland med dem.
En kammerat fik for nogle år siden en Accuracy International AXMC fra UK til Grønland med dem.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Det tror jeg er en virkelig dårlig ide:
viewtopic.php?f=53&t=97081
Du skal være meget, meget heldig for at få noget der lugter med våben igennem Postnord, hvis det skal toldbehandles.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
-
- Newbie
- Interesser: Pistol, LR/ELR riffel
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Ok, så:
Ellers ser det ud til, at det er et sted mellem næsten umuligt og helt umuligt at få tilsendt våbendele fra udlandet (selvom man har alle nødvendige tilladelser).
Så er der vel kun tilbage at betale en autoriseret våbenhandler for at få tilsendt de pågældende dele. Og det gør de nok ikke gratis (hvis de overhovedet gider)...
Aargh...
- PostNord (og alle, der overleverer til PostNord i DK): NEJ
- UPS: NEJ
- FedEx: ?
- DHL: ?
Ellers ser det ud til, at det er et sted mellem næsten umuligt og helt umuligt at få tilsendt våbendele fra udlandet (selvom man har alle nødvendige tilladelser).
Så er der vel kun tilbage at betale en autoriseret våbenhandler for at få tilsendt de pågældende dele. Og det gør de nok ikke gratis (hvis de overhovedet gider)...
Aargh...

-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Er det ikke snart billigere at hente det selv?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Perlrs
- Bronze Member
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Skanderborg
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Enig, super dårlig ideMapzter skrev: ↑3. jun 2024, 15:09Det tror jeg er en virkelig dårlig ide:
viewtopic.php?f=53&t=97081
Du skal være meget, meget heldig for at få noget der lugter med våben igennem Postnord, hvis det skal toldbehandles.

Jeg ville ikke engang lade PostNord transportere et bøjet søm over grænsen.. Enten tager det ufattelig lang tid eller også bliver det returneret (uden man bliver inforemeret før bagefter).
Det er ikke tilladt her...
-
- Newbie
At hente stumperne selv er en rigtig fin idé, og bestemt noget jeg også har undersøgt. Problemet med dette er, sådan som jeg ser det, at jeg endnu ikke står som ejer. Jeg har “kun” en importtilladelse (i det her tilfælde til et bundstykke), og kan først få udstedt tilladelsen når jeg har våbendelen hjemme. Jeg frygter at dette potientielt kunne udgøre et problem, når enheden skal tjekkes ind inden hjemrejsen til DK.
Jeg forlagde Kastrup Lufthavn mine planer, og de havde samme bekymring vedrørende check-in: Englænderne kan være lidt “vanskelige”, og man kunne risikere ikke at få bundstykke mm. med retur, importtilladelser til trods.
DHL er ikke en mulighed, da de heller ikke vil transportere våben og tilbehør.
Jeg forlagde Kastrup Lufthavn mine planer, og de havde samme bekymring vedrørende check-in: Englænderne kan være lidt “vanskelige”, og man kunne risikere ikke at få bundstykke mm. med retur, importtilladelser til trods.
- Kasper HK
- Silver Member
hehe, jeg har også fået en lyddæmper fra et IKKE eu land med FedEx, no problemo (som våbenfragt)jenswilly skrev: ↑4. jun 2024, 10:12Ok, så:
Er der nogen, der haft held med enten DHL eller FedEx for nyligt?
- PostNord (og alle, der overleverer til PostNord i DK): NEJ
- UPS: NEJ
- FedEx: ?
- DHL: ?
Aargh...![]()

- Kasper HK
- Silver Member
Jeg har købt en G28 i tyskland, den hentede jeg selv da jeg fik import tilladelsen.Alfa1 skrev: ↑4. jun 2024, 12:24At hente stumperne selv er en rigtig fin idé, og bestemt noget jeg også har undersøgt. Problemet med dette er, sådan som jeg ser det, at jeg endnu ikke står som ejer. Jeg har “kun” en importtilladelse (i det her tilfælde til et bundstykke), og kan først få udstedt tilladelsen når jeg har våbendelen hjemme. Jeg frygter at dette potientielt kunne udgøre et problem, når enheden skal tjekkes ind inden hjemrejsen til DK.
du må gerne eje og beside på import tilladelsen, bare ikke anvende :)

-
- Newbie
Kasper HK, Jeg tror bestemt at der er en verden til forskel på bare selv at kører ned over grænsen, og så på at skulle have det hele igennem en lufthavn, og uden for EU.
Har lige talt med Sporting Service, og de må desværre ikke udlevere direkte til mig. Det SKAL via et transportfirma fragtes over grænsen først.
Sporting Service er i øjeblikket ved at undersøge om FedEx kan hjælpe, da de før har transporteret våben uden problemer.
Jeg krydser fingrer for at det lykkedes denne gang.
Har lige talt med Sporting Service, og de må desværre ikke udlevere direkte til mig. Det SKAL via et transportfirma fragtes over grænsen først.
Sporting Service er i øjeblikket ved at undersøge om FedEx kan hjælpe, da de før har transporteret våben uden problemer.
Jeg krydser fingrer for at det lykkedes denne gang.
Senest rettet af Alfa1 4. jun 2024, 18:08, rettet i alt 1 gang.
-
- Platin Member
Spørg evt hos Kr. O Skov i Bording, de handler med Accuracy International. Måske de kan hjælpe dig eller pege i en retning 

V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Newbie
Jeg talte med Jakob som noget af det første da problemerne opstod. Men det lader til at forhandlerne er lige så udfordret vedrørende UK og UPS Danmark som resten af os

-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Been thanked: 10 times
En dansk tilladelse til indførsel gælder kun i Danmark, så det øjeblik man går ud af f.eks. den tyske forretning med en våbendel, så har man ikke en tilladelse, som man kan fremvise til det tyske politi/told. Det er bestemt ikke en nem manøvre at hente noget selv.
-
- Platin Member
Du har da den tyske eksport tilladelse med samtidigEwing Oil skrev: ↑4. jun 2024, 18:18En dansk tilladelse til indførsel gælder kun i Danmark, så det øjeblik man går ud af f.eks. den tyske forretning med en våbendel, så har man ikke en tilladelse, som man kan fremvise til det tyske politi/told. Det er bestemt ikke en nem manøvre at hente noget selv.

-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Been thanked: 10 times
Det er rigtigt, men vender vi situationen om og siger at der skal udføres et våben fra Danmark til Tyskland, så vil den danske eksportør få en tilladelse til udførsel, men der står ikke på den tilladelse at de må overdrage våbnet til tyskeren, hvis han kommer til Danmark for at hente våbnet. Jeg kan godt forstå logikken her, siden tyskeren står nævnt på udførslen som modtager, men tilladelsen er ikke udstedt til tyskeren. Den er udstedt til danskeren.