Ras.Killing skrev: ↑19. jun 2024, 12:17
Men selv i det tilfælde ville jeg mene, at det var tilstrækkeligt, at politiet mødte op, konfiskerede våbnene og fjernede dem fra adressen.
Jeg kan ikke se hvordan ulovlig våbenbesiddelse er proportionalt med, at politiet ikke længere mener alarmsystemet er tilstrækkeligt.
Igen - vi er helt enige. Der bør være en vis conduite fra myndighedernes side i sådanne tilfælde.
Desværre er loven jo meget firkantet på mange områder, at hvis tilladelsen ikke er gyldig og man stadig er i besiddelse af våben, så er det ulovlig våbenbesiddelse. Hvis jeg undlader at forny mine riffeltilladelser, så er jeg også i ulovlig våbenbesiddelse, når tilladelsen udløber.
I det her tilfælde er opgraderet alarmsystem (og dokumentation for dette, velsagtens) = krav for at beholde forhandlertilladelsen = ulovlig våbenbesiddelse, hvis det ikke sker/man ikke klager med opsættelig virkning.
Er reaktionen fra myndighederne proportional? Nej, absolut ikke - i mine øjne. Men for medarbejderen, der sidder hos PAC og behandler sagen, er den ret ligetil: Krav ikke opfyldt = administrativ tilbagekaldelse af forhandlertilladelse og et besøg fra Politiet, fordi våben ikke er dokumenteret solgt/destrueret/afhændet. Næste opgave.
Desværre.
Jeg håber virkelig, at Truffel får sat en kyndig advokat på opgaven, fordi det er ikke nogen rar sigtelse at have hængene over sig. Der skal tages affære med det samme.