Jeg har mistet min forhandler tilladelse. Hvad gør jeg nu?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Truffel
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Artillerigranater
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Jeg har mistet min forhandler tilladelse. Hvad gør jeg nu?

Indlæg af Truffel » 19. jun 2024, 20:09

FWK skrev:
19. jun 2024, 19:07
Ok. Så den 22/3 har de fremsendt en form for partshøring i at de påtænker indragelse. Derfra HAR du 4 uger til svare før de træffer afgørelse. Du skal ikke vente på klage. Du skal svare på deres partshøring som du har 4 uger til.

Så de har sikkert efterfølgende sendt dig en afgørelse ultimo april og ventet 1,5 måned før de troppede op.

Tror du har misforstået en smule og at der må være slet en teknisk fejl fra deres side (hvilket er meget nemt at bevise for dem) ud fra hvad du beskriver.
afgørelsen er sendt den 22/3 hvorfra jeg har 4 uger til at klage eller bortskaffe våbenene på lovlig vis. problemet er at jeg ikke har fået den advisering og deraf har haft mine våben uvidende ulovligt i ca 2 måneder.

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 19. jun 2024, 20:35

Truffel skrev:
19. jun 2024, 20:09
FWK skrev:
19. jun 2024, 19:07
Ok. Så den 22/3 har de fremsendt en form for partshøring i at de påtænker indragelse. Derfra HAR du 4 uger til svare før de træffer afgørelse. Du skal ikke vente på klage. Du skal svare på deres partshøring som du har 4 uger til.

Så de har sikkert efterfølgende sendt dig en afgørelse ultimo april og ventet 1,5 måned før de troppede op.

Tror du har misforstået en smule og at der må være slet en teknisk fejl fra deres side (hvilket er meget nemt at bevise for dem) ud fra hvad du beskriver.
afgørelsen er sendt den 22/3 hvorfra jeg har 4 uger til at klage eller bortskaffe våbenene på lovlig vis. problemet er at jeg ikke har fået den advisering og deraf har haft mine våben uvidende ulovligt i ca 2 måneder.
Hvis den ikke er fremsendt så du har fået den, så er den ikke fremsendt.
Hvis den nu ligger i din digitale postkasse, så er den fremsendt.
Jeg bruger mit.dk til offentlig post da jeg syntes det er bedre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
Langenge
This member is
This member is
Interesser: Gamle våben og bamser
Geografisk sted: Region midtjylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 427 times

Indlæg af Langenge » 19. jun 2024, 21:08

Raptor357 skrev:
19. jun 2024, 20:35
[.......
Hvis den ikke er fremsendt så du har fået den, så er den ikke fremsendt.
Hvis den nu ligger i din digitale postkasse, så er den fremsendt.
Jeg bruger mit.dk til offentlig post da jeg syntes det er bedre.
Fra det offentlige, så brug borger.dk!
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.

Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!

Brugeravatar
100Radsbar
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & Historiske Våben
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 748 times
Been thanked: 92 times

Indlæg af 100Radsbar » 20. jun 2024, 13:45

Når man tænker på hvad man skal som formand i en skytteforening når man skal lave en SKV5.
Så er det lidt ringe at det offentlige ikke kontakter en hvis man ikke har reageret indenfor en given periode.
De kunne jo i det mindste prøve at ringe til en.

PAC har ringet til mig et par gange i forbindelse med en riffel tilladelse, så det burde de også gøre i sådan en alvorlig sag.

Hvis jeg skal lave en SKV5 til et af mine medlemmer, så skal de forvarsles, der skal sendes et anbefalet brev, osv:

Sakset fra SKV:
Følgende fremgangsmåde skal følges:
- Foreningen sender et forvarselsbrev til medlemmet, hvor det meddeles, at om to uger vil
medlemmet modtage en SKV5 meddelelse, medmindre de angivne forhold bringes i orden.

- Er medlemmets forhold ikke bragt i orden inden for den angivne frist, skal foreningen sende
SKV5 meddelelsen til skytten, politiet og via SKV-portalen til SKV. Skyttens eksemplar skal
sendes anbefalet.

- Medlemmet har den frist, der er angivet på SKV5 blanketten til at afhænde sit våben. Den
samlede frist på forvarslingen samt SKV5 må højest være 4 uger. (VB § 50, stk. 2).

- SKV giver PAC besked, når våbnet slettes fra foreningens våbenliste i SKV, og SKV uploader et
slettebrev via SKV-portalen, hvorved foreningen ikke længere er ansvarlig for medlemmets
våbenbesiddelse.

- Hvis medlemmets våben opbevares i foreningen, skal formanden sikre sig, at politiet er
orienteret om dette. SKV vil anbefale at våbnet og SKV5 afleveres samlet til politiet.

- Foreningen skal straks give politi og SKV besked, hvis en SKV-5 skal tilbagekaldes og dermed
annulleres
7,62x54R Glory to the Mosin.

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Indlæg af PerD » 21. jun 2024, 17:27

Ring lige.

Kan nok komme med lidt hjælp.

mvh
Per
Senest rettet af PerD 21. jun 2024, 20:53, rettet i alt 1 gang.

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Indlæg af LJ » 21. jun 2024, 20:48

@Per.

Slet dit nr. hurtigst muligt og send ham en PB i stedet.

Ingen personhenførbare oplysninger i åbent forum grundet gdpr.

Besvar