Serienummer på T1x pibe
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Serienummer på T1x pibe
Jeg er ved at søge tilladelse til en Tikka T1x . Første gang jeg bruger virk.dk.
Riflen skal jeg dele ejerskab med min far, og den er på hans adresse pt. Blanketten Beder mig om et serienummer på piben. Jeg kan ikke se hvor det skulle sidde. Er det nye krav der er kommet siden min far fik riflen (4år siden), eller sidder serienummeret et sted jeg ikke kan finde?
På forhånd tak.
Riflen skal jeg dele ejerskab med min far, og den er på hans adresse pt. Blanketten Beder mig om et serienummer på piben. Jeg kan ikke se hvor det skulle sidde. Er det nye krav der er kommet siden min far fik riflen (4år siden), eller sidder serienummeret et sted jeg ikke kan finde?
På forhånd tak.
- Gustavhamselv
- Bronze Member
- Interesser: Skydning,Custom-dims, IPSC
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 4 times
Re: Serienummer på T1x pibe
På den jeg har står det ca. 10cm ved siden af serienummeret på låsestolen, altså på piben samme side
.
Altså den der Tikka PT10xxxxx (serienummer), FIxx (fabrikations land/år)

Altså den der Tikka PT10xxxxx (serienummer), FIxx (fabrikations land/år)
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Du behøver ikke udfylde nummeret på en pibe, det punkt kan du springe over. Ikke alle rifler har et separat nummer på piben, især ikke faste systemer (ikke veksel). Sidst jeg registrerede en riffel, forleden, angav jeg ikke et nummer for piben heller.
Hvis du endelig vil have et, så er der nok ikke ret dyrt, at få et laser graveret.
Hvis du endelig vil have et, så er der nok ikke ret dyrt, at få et laser graveret.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Skal der ikke være det på alle våben importeret efter 2018?C-X skrev: ↑23. jun 2024, 17:48Du behøver ikke udfylde nummeret på en pibe, det punkt kan du springe over. Ikke alle rifler har et separat nummer på piben, især ikke faste systemer (ikke veksel). Sidst jeg registrerede en riffel, forleden, angav jeg ikke et nummer for piben heller.
-
- Platin Member
Jo, der er noget... Og T1x er fra 2018 og senere.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Synes at mindes noget om at der efter 18 skal være på bundstykke , pipe og låsestol på rifler .. og noget med importør id også
-
- Platin Member
Præcis, så der er det en god idé at få laser graveret.
Måske forhandleren kan yde lidt service?
Måske forhandleren kan yde lidt service?