Skal man ved afhentning af våben man har købt i Sverige, forbi Svensk og Dansk told? Eller kører man bare over grænsen?
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og våben
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 1 time
Skal man ved afhentning af våben man har købt i Sverige, forbi Svensk og Dansk told? Eller kører man bare over grænsen?
Jeg har efter blot to måneder modtaget importtilladelsen på en riffel købt i Sverige. Hvad gør jeg når den skal hentes? Skal den anmeldes på tullverket? Skal jeg forbi den danske told? Eller kører jeg blot over broen da jeg jo har tilladelse til import?
Senest rettet af KenKi6 18. jul 2024, 17:29, rettet i alt 1 gang.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Re: Import af våben fra Sverige
Har du modtaget din Svenske Eksporttilladelse? (Denne er ikke gratis)
Du skal forbi Tullværket, og vise din Svenske Eksporttilladelse.
Du Skal forbi DK Told og vise din Danske Importtilladelse.
Men om du må transportere, kun på import/eksport papirer ved jeg ikke. Hvis muligt, få våbenet i dit våbenpas.
Men om du må transportere, kun på import/eksport papirer ved jeg ikke. Hvis muligt, få våbenet i dit våbenpas.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Jeg skal bede dig om at tilrette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.
viewtopic.php?f=53&t=91721#p1042498
Så slipper du for at din tråd låses eller slettes.
Rettelsen bedes foretaget ved førstkommende login.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Bronze Member
Jeg håber overskriften passer bedre nu? Jeg synes nu ikke den var misvisende førAgamemnon skrev: ↑18. jul 2024, 13:34Jeg skal bede dig om at tilrette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.
Rettelsen bedes foretaget ved førstkommende login.

- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Det fremgik ikke tydeligt om du søgte hjælp, tilbød hjælp eller noget helt tredje.KenKi6 skrev: ↑18. jul 2024, 17:31Jeg håber overskriften passer bedre nu? Jeg synes nu ikke den var misvisende førAgamemnon skrev: ↑18. jul 2024, 13:34Jeg skal bede dig om at tilrette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.
Rettelsen bedes foretaget ved førstkommende login.![]()
Men nu er det jo ligefrem smukt.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Bronze Member
TakAgamemnon skrev: ↑18. jul 2024, 17:35Det fremgik ikke tydeligt om du søgte hjælp, tilbød hjælp eller noget helt tredje.KenKi6 skrev: ↑18. jul 2024, 17:31Jeg håber overskriften passer bedre nu? Jeg synes nu ikke den var misvisende førAgamemnon skrev: ↑18. jul 2024, 13:34Jeg skal bede dig om at tilrette din overskrift så den lever op til kravene i regelsættet.
Rettelsen bedes foretaget ved førstkommende login.![]()
Men nu er det jo ligefrem smukt.![]()

-
- Bronze Member
Har ikke modtaget svensk eksporttilladelse endnu, men ansøgningen forventes afsendt indenfor et par dage. Jeg vil blot være forberedt på proceduren.T-REX skrev: ↑18. jul 2024, 12:30Har du modtaget din Svenske Eksporttilladelse? (Denne er ikke gratis)
Ifølge et medfølgende orienteringsbrev bliver våbentilladelsen først udstedt når jeg har hentet våbnet til Danmark. Så jeg har ret til at besidde, men ikke anvende våbnet med min importtilladelse.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 294 times
Re: Skal man ved afhentning af våben man har købt i Sverige, forbi Svensk og Dansk told? Eller kører man bare over græns
Hvis der ikke er noget nutidigt, så for ca 15 år siden der kørte man blot hvem med våbene og når politistationen åbnede skulle de fremvises, så de kunne se at det var det rigtige man havde fået med hjem. Papirerne skulle også stemples.
Men du skal ikke i dag vade ind på en politistation med tasken fuld af våben.
Ring og aftal tid, eller lad våbene blive i bilen mens du går ind og snakker med dem, det er det mest hensynsfulde.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
Re: Skal man ved afhentning af våben man har købt i Sverige, forbi Svensk og Dansk told? Eller kører man bare over græns
Jeg skal blot underskrive importtilladelsen og sende den til PAC når jeg har hentet våbnet.Raptor357 skrev: ↑18. jul 2024, 20:00Hvis der ikke er noget nutidigt, så for ca 15 år siden der kørte man blot hvem med våbene og når politistationen åbnede skulle de fremvises, så de kunne se at det var det rigtige man havde fået med hjem. Papirerne skulle også stemples.
Ring og aftal tid, eller lad våbene blive i bilen mens du går ind og snakker med dem, det er det mest hensynsfulde.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 145 times
- Been thanked: 294 times
Smart, de betjente jeg har fremvist våben til virkede noget overraskede og jeg måtte fortælle hvad de skulle kontrollere.KenKi6 skrev: ↑18. jul 2024, 20:27Jeg skal blot underskrive importtilladelsen og sende den til PAC når jeg har hentet våbnet.Raptor357 skrev: ↑18. jul 2024, 20:00Hvis der ikke er noget nutidigt, så for ca 15 år siden der kørte man blot hvem med våbene og når politistationen åbnede skulle de fremvises, så de kunne se at det var det rigtige man havde fået med hjem. Papirerne skulle også stemples.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Bronze Member
- Interesser: SKV, samling og lovgivning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 11 times
Med den danske tilladelse til indførsel, så må du indføre våbnet til Danmark.
Da Sverige er medlem af EU, så skal de danske toldere ikke besøges. Man passerer blot grænsen uden videre.
Herefter kvitterer man på tilladelsen til indførsel og sender den til PAC på mail.
Den svenske sælger sørger for en tilladelse til udførsel. Hvorvidt du må hente våbnet og køre igennem Sverige ved jeg ikke.
Hvis det f.eks. var Tyrkiet, der ikke er medlem af EU, så skal tolden involveres, da det er EU's ydre grænse.
Det er kun pistoler/revolvere, der fysisk skal kontrolleres for længde ved det lokale politi.
Da Sverige er medlem af EU, så skal de danske toldere ikke besøges. Man passerer blot grænsen uden videre.
Herefter kvitterer man på tilladelsen til indførsel og sender den til PAC på mail.
Den svenske sælger sørger for en tilladelse til udførsel. Hvorvidt du må hente våbnet og køre igennem Sverige ved jeg ikke.
Hvis det f.eks. var Tyrkiet, der ikke er medlem af EU, så skal tolden involveres, da det er EU's ydre grænse.
Det er kun pistoler/revolvere, der fysisk skal kontrolleres for længde ved det lokale politi.
-
- Bronze Member
Jeg mente også nok at indførselstilladelsen var nok til bare at kunne passere grænsen. De skriver heller ikke noget med deklaration eller tolder på importtilladelse eller orienteringsbrev. Men man vil jo helst ikke gøre noget forkert når det drejer sig om våben.Ewing Oil skrev: ↑19. jul 2024, 22:57Med den danske tilladelse til indførsel, så må du indføre våbnet til Danmark.
Jeg har skrevet til tullverket for at høre om jeg skal gøre noget på svensk side, deklarere elektronisk eller fysisk ved grænsen. Så må vi de hvad de siger.