Jeg kan ikke udtale mig om, hvor meget riflen kan holde til, men generelt formindskes levetiden på de mekaniske dele, der virker på hinanden, når våbenet er overgasset. Jeg har en DUAL762-S dæmper, som resulterede i, at jeg købte den justerbare gasblok til riflen, da bundstykket gik for hurtigt, når man så på, hvor hylstrene blev slynget hen. Desuden er det ikke en særlig effektiv dæmper, når man sammenligner den med en 'rigtig'. Efter jeg monterede gasblokken, købte jeg SL7I'eren, som dæmper markant bedre.600 skrev: ↑20. nov 2023, 18:40Ja den så jeg godt. Den kan man altid bruge som backup.
Har hørt at de nye ASE utra dual 762 virker på mr308 uden gasblok. Kender du noget til det?
Udover det, kan riflen ikke tåle at bmive overgaset en smule? Eller banker det stempel så hårdt ind i carrier groupen at det forkorter levetiden?
Min personlige holdning er, at hvis man betaler prisen for en halvauto af højeste kvalitet, så kan man lige så godt nusse lidt for den og sikre, at den ikke lider overlast unødigt. :)