Nej det var ikke det jeg spurgte dem om
Jeg vil gerne lave et EN1143-1 Grade 1 Boksrum!
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Re: Jeg vil gerne lave et EN1143-1 Grade 1 Boksrum!
Jeg ville ikke risikere det, hvis ikke jeg havde noget på skrift inden. Hvis ikke containeren har den godkendelse, så ville jeg finde noget der havde.
Uanset hvad hvad "en nogen kender" havde ;-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Politiet har ikke myndighed til at godkende nogetsomhelst efter EN 1134-1. Og det kan slet ikke ske på besigtigelse alene. Standarden er meget klar på det punkt.
Man kan gå ind på DANAKs hjemmeside og se hvem der har myndighed til det her hjemme.
Politiet kan acceptere noget de mener er tilsvarende, men en godkendelse er det ikke og de kan trække deres accept tilbage.
Man kan gå ind på DANAKs hjemmeside og se hvem der har myndighed til det her hjemme.
Politiet kan acceptere noget de mener er tilsvarende, men en godkendelse er det ikke og de kan trække deres accept tilbage.
Allan3 skrev: ↑30. jun 2024, 18:55Politiet godkender kun hvis det skal bruges til forening eller forhandler.
Ellers er kravene rimelig simple.
Væg: 150mm beton, med 8mm armering pr 200mm vandret og lodret.
Loft: 100mm beton, med armeringsnet hvor det er 100mm masker og 10mm godstykkelse.
Loft og væg skal armeres sammen.
Det er nemmest at bygge vægge op i fundablokke, og lave forskalling til af alm støbeplader.
Og køb en godkendt boksdør. De kan bestilles på mål hos skyttebutikken
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Helt enig.Bofhenator skrev: ↑11. aug 2024, 13:45Jeg ville ikke risikere det, hvis ikke jeg havde noget på skrift inden. Hvis ikke containeren har den godkendelse, så ville jeg finde noget der havde.
Uanset hvad hvad "en nogen kender" havde ;-)
Jeg vil påstå at ville den opgave ende på mit bord, så ville det kræve kraftig modifikation af en skibscontainer at godkende den efter EN 1143-1 også selv om det kun var grade 0, kravene er strammere til grade 1
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Jef
- This member is
- Interesser: jagt, lerduer
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 97 times
- Kontakt:
Der findes containere som er troværdigt EN1143/1 Grade 2 godkendte, op til 7m lgd.
En alm shipping container er/bliver/kommer aldrig i nærheden af at kunne opfylde EN1143/1 el et niveau svarende hertil! Blot min erfaring !!!
Men hvad shipping containere ellers anvendes til, hhv bliver godkendt til - er en helt anden sag !
En alm shipping container er/bliver/kommer aldrig i nærheden af at kunne opfylde EN1143/1 el et niveau svarende hertil! Blot min erfaring !!!
Men hvad shipping containere ellers anvendes til, hhv bliver godkendt til - er en helt anden sag !
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør
- - If it Ain´t Broke - Fix it....
APSI & DFF skydeinstruktør
- - If it Ain´t Broke - Fix it....
- DK-92
- Silver Member
- Interesser: Skydning, våben, teknik
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Det er ikke en almindelig Shipping container, det er heller ikke et støbt boksrum.
Men her er et bud på en en1143-1 grade 3 beregnet til opbevaring af våben. Der står ikke pris, men tænker også at det er for at man ikke bliver svimmel af at se alle de cifre.
Det er nu nok nemmer og billigere at lave et boks efter forskrifterne.
https://www.barringtonsecurity.co.uk/bu ... ize-1.html
Men her er et bud på en en1143-1 grade 3 beregnet til opbevaring af våben. Der står ikke pris, men tænker også at det er for at man ikke bliver svimmel af at se alle de cifre.

-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 123 times
- Been thanked: 257 times
Den mindste de har, med Grade 3 er deres SC800DK-92 skrev: ↑11. aug 2024, 21:10Det er ikke en almindelig Shipping container, det er heller ikke et støbt boksrum.
Men her er et bud på en en1143-1 grade 3 beregnet til opbevaring af våben. Der står ikke pris, men tænker også at det er for at man ikke bliver svimmel af at se alle de cifre.![]()
[*] SC800 2140 x 1125 x 1490 1750 x 850 x 1250 1500kg £35,000
Sakset herfra: https://www.burtonsafes.co.uk/product-g ... e-2021.pdf
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Newbie
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 4 times
Hvordan skal reglen om max antal forståes? Er det pr husstand eller pr jæger pr husstand? Og hvis man lovligt er lige under max grænsen må man så tilføje skab/boksrum der er godkendt med minium grade 1 eller skal det hele så opbevares herunder
hvilke firmaer sælger/monterer boksen i Jylland?

- DK-92
- Silver Member
- Interesser: Skydning, våben, teknik
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 9 times
Det er pr. Adresse, så snart du er over 25/10 skal ALLE tilladelseskrævende våben være i grade 1(ikke ammunition).Kirkeby skrev: ↑14. aug 2024, 22:10Hvordan skal reglen om max antal forståes? Er det pr husstand eller pr jæger pr husstand? Og hvis man lovligt er lige under max grænsen må man så tilføje skab/boksrum der er godkendt med minium grade 1 eller skal det hele så opbevares herunderhvilke firmaer sælger/monterer boksen i Jylland?
der er mange firmaer i Jylland, den største udbyder er nok Herning pengeskabsfabrik.
-
- Newbie
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 4 times
Ja okay har nemlig en skydegal kæreste også
og hun er ikke helt med på iden om at kaste penge efter det, meeen det forhindre mig i at kunne opruste mere. Så den vinder hun ikke

-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
alarmer er klasset i 10-60 tror jeg det er, hvor klasse 30 er det mindste der kan bruges ifbm opbevaring af mere end 25 våben , grade 1 omhandler bare skab/boksKasper HK skrev: ↑30. jun 2024, 20:45Fisk... nu er der jo ikke noget i våbenloven der er logisk :)Ras.Killing skrev: ↑30. jun 2024, 20:43Ja og så en alarm der er koblet op, til en af Rigspolitiet godkendt kontrolcentral, hvis du vil opbevare mere end 25 våben, eller 10 særligt farligeKasper HK skrev: ↑30. jun 2024, 20:05har allerede fået et tilbud på boksdøren fra Herning :)Allan3 skrev: ↑30. jun 2024, 18:55Politiet godkender kun hvis det skal bruges til forening eller forhandler.
Ellers er kravene rimelig simple.
Væg: 150mm beton, med 8mm armering pr 200mm vandret og lodret.
Loft: 100mm beton, med armeringsnet hvor det er 100mm masker og 10mm godstykkelse.
Loft og væg skal armeres sammen.
Det er nemmest at bygge vægge op i fundablokke, og lave forskalling til af alm støbeplader.
Og køb en godkendt boksdør. De kan bestilles på mål hos skyttebutikken
så det er faktisk bare at bygge den... og så er det det?(og det vil man vel, hvis man laver grade 1?)
Jeg stiller mig dog lidt undrende over for stk. 7:
Hvordan kan den komme i spil, hvis ikke politiet har kendskab til boksen?Stk. 7. Politiet kan under henvisning til sikkerhedsmæssige forhold, herunder bl.a. mængden af opbevarede våben, bygningsmæssige forhold, tilkørselsforhold og udrykningsafstand, stille yderligere krav til våbenopbevaringen.
jeg har allerede alarmsystem der lever op til grade 1 krav. så den er nem
Der skal blandt andet være 2 opkoblinger til kontrolcentral , alt skal være trådbårent og der skal være omkobler på ydersiden
-
- Banned
- Interesser: IPSC
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 6 times
Det er et firma I dk der sælger og leaser godkendte våbencontainere, men de er alt andet end standard , ret kraftigt ombyggede så tvivler meget på at man kan få godkendt en helt standard shipping container , der skal nok som minimum nogle sandwichlag af stål og træ tilBofhenator skrev: ↑11. aug 2024, 13:08Find et link til en EN 1143-1 grade 1 container. Jeg kan ikke finde det, ud over specialbyggede enheder.Cp-Medic skrev: ↑11. aug 2024, 12:55Men hvorfor kan våbenhandlere så få godkendtaf politiet at have deres i containere med godkendt lås og alarm?
Mht til forsikringsselskaberne så var det jo netop forsikring og pension der lavede de anbefalinger som loven er lavet efter så hvis en Våben opbevaring bliver godkendt af forsikringen er det vel fordi den følger loven
Kan våbenhandlere det? Er du sikker på de er standard?
Ved du hvad der opbevares i dem, er det våben eller er det feks krudt og ammunition?
- Kasper HK
- Silver Member
- Interesser: Damer
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 42 times
efter en god snak med Hernings Pengeskabsfabrik har jeg bestilt en boksdør til mit projekt... så nu er der ingen vej tilbage 

Senest rettet af Kasper HK 3. sep 2024, 16:56, rettet i alt 1 gang.

- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Fedt

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!