Spørgsmål om opbevaring af våben samt antal
-
- Newbie
- Interesser: Sportsskydning, pistol, riffel
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 30 times
Spørgsmål om opbevaring af våben samt antal
Hej alle!
Jeg har to halv-generelle spørgsmål. Er helt nybegynder til alt det her.
Er der mange af jer der bor i lejlighed i en større by og har våben? Jeg har aldrig set nogen i en opgang eller lignende gå ind eller ud med en riffeltaske eller noget og føler at det med at transportere et våben fra a til b er lidt intimt og er noget som bare skal overstås og ville derfor om 3-5-10 år have det mærkeligt ved at gå forbi den ældre dame der bor ovenpå og underboens søn med en glock i tasken eller noget.
Er det bare mig der overtænker det?
Skulle jeg efter endt begynderkursus have en stærk interesse for det skydning og ejerskab af eget våben om en længere årrække, så ved jeg at der er et max antal våben man må have. Hvor mange våben har I typisk? Der er cirka ét våben for hver tiende dansker, men der er nok færre end hver tiende som har våben, hvor man så har mere end ét ad gangen.
Mange tak for svarene og håber at det er til at læse :)
Med de venligste Hilsner
//S
Jeg har to halv-generelle spørgsmål. Er helt nybegynder til alt det her.
Er der mange af jer der bor i lejlighed i en større by og har våben? Jeg har aldrig set nogen i en opgang eller lignende gå ind eller ud med en riffeltaske eller noget og føler at det med at transportere et våben fra a til b er lidt intimt og er noget som bare skal overstås og ville derfor om 3-5-10 år have det mærkeligt ved at gå forbi den ældre dame der bor ovenpå og underboens søn med en glock i tasken eller noget.
Er det bare mig der overtænker det?
Skulle jeg efter endt begynderkursus have en stærk interesse for det skydning og ejerskab af eget våben om en længere årrække, så ved jeg at der er et max antal våben man må have. Hvor mange våben har I typisk? Der er cirka ét våben for hver tiende dansker, men der er nok færre end hver tiende som har våben, hvor man så har mere end ét ad gangen.
Mange tak for svarene og håber at det er til at læse :)
Med de venligste Hilsner
//S
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Re: Spørgsmål om opbevaring af våben samt antal
Først og fremmest - velkommen til den vidunderlige verden af skydning!
Jeg bor ikke selv i byen lige nu, men har gjort det, og jeg kan godt følge din tankegang mht. at transportere våben i det offentlige rum. Hvis du er utryg ved det, og ikke bryder dig om, at man kan se du kommer gående med våben, så må du forsøge at pakke det ned, så det ikke er så åbenlyst.
Pistoler og revolvere kan man nemt have i en lille kuffert, som man så har i en rygsæk eller sportstaske. En riffel er lige knapt så nem... Men du kan godt få tasker, der er lidt mere subtile, end det klassiske riffeletui.
Hvis vi snakker om våben til brug i en skytteforening, så kan det også være muligt, at opbevare sine våben i foreningens våbenboks, hvis du ikke er glad for at skulle have dem med hjem.
Mht. antal af våben, så er der lidt forskellige ting i spil.
Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
Med våben til jagt er der ligeledes ingen begrænsninger på antal af haglgevær og repeter rifler. Hvis du vil have en halvautomatisk riffel, så kan du maksimalt for tilladelse til 2 stk. randtændt (f.eks. kal. 22) og 1 stk. centraltændt (som skal overholde energikravet til klasse 1 vildt).
Til jagt kan du ikke få tilladelse til pistol/revolver, og i skytteforening kan du ikke få tilladelse til halvautomatisk riffel.
Der er dog lidt begrænsninger når det kommer til opbevaring.
Har du mere end 25 våben, så kan du ikke længere nøjes med at alm. våbenskab. Så skal du op i en højere sikringsklasse og have alarm på opbevaringsstedet, der går direkte til et alarmselskab. Det samme er tilfældet hvis du har mere end 10 særligt farlige våben.
Særligt farlige våben er f.eks. pistoler (uanset kaliber) og halvautomatiske rifler.
De fleste skytter og jægere formår dog at holde deres antal af våben under den grænse, så man ikke skal op i sikringsklasse. Det er både bøvlet og dyrt.

Jeg bor ikke selv i byen lige nu, men har gjort det, og jeg kan godt følge din tankegang mht. at transportere våben i det offentlige rum. Hvis du er utryg ved det, og ikke bryder dig om, at man kan se du kommer gående med våben, så må du forsøge at pakke det ned, så det ikke er så åbenlyst.
Pistoler og revolvere kan man nemt have i en lille kuffert, som man så har i en rygsæk eller sportstaske. En riffel er lige knapt så nem... Men du kan godt få tasker, der er lidt mere subtile, end det klassiske riffeletui.
Hvis vi snakker om våben til brug i en skytteforening, så kan det også være muligt, at opbevare sine våben i foreningens våbenboks, hvis du ikke er glad for at skulle have dem med hjem.
Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
Med våben til jagt er der ligeledes ingen begrænsninger på antal af haglgevær og repeter rifler. Hvis du vil have en halvautomatisk riffel, så kan du maksimalt for tilladelse til 2 stk. randtændt (f.eks. kal. 22) og 1 stk. centraltændt (som skal overholde energikravet til klasse 1 vildt).
Til jagt kan du ikke få tilladelse til pistol/revolver, og i skytteforening kan du ikke få tilladelse til halvautomatisk riffel.
Har du mere end 25 våben, så kan du ikke længere nøjes med at alm. våbenskab. Så skal du op i en højere sikringsklasse og have alarm på opbevaringsstedet, der går direkte til et alarmselskab. Det samme er tilfældet hvis du har mere end 10 særligt farlige våben.
Særligt farlige våben er f.eks. pistoler (uanset kaliber) og halvautomatiske rifler.
De fleste skytter og jægere formår dog at holde deres antal af våben under den grænse, så man ikke skal op i sikringsklasse. Det er både bøvlet og dyrt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Silver Member
- Interesser: Baneskydning, riffel og pistol
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 20 times
Det med at transportere våben synes jeg også var lidt "vildt" til at starte med, men jeg vænnede mig til det og her efter 2-3 år er det ikke noget jeg tænker videre over. Nu bor jeg dog i hus i en mindre by i Jylland, så det er jo ikke helt det samme
Ligesom Ras har jeg dog også boet i lejlighed i byen, men det var før jeg fik våben i hjemmet. Det havde nok taget lidt længere tid at blive komfortabel med det, men umiddelbart tror jeg ikke det ville være et større problem.
Antallet af våben per person svinger nok meget, men jeg tænker den gennemsnitlige bruger her inde har flere end gennemsnittet.
Jeg kender skytter som kun har 1 riffel, eller 1 pistol, samt jægere der kun har 1 riffel og 1 jagtgevær.
Omvendt, så kender jeg også skytter der har 2-3 SKV kort for at have plads til alle deres våben på dem, og jægere der er nødt til at have 2-3 skabe til deres våben.
Det kommer an på hvor glad man bliver for det, samt hvor mange penge man kan hælde i det.
Er man meget glad og har en del frie midler, så har samlingen en tendens til at vokse

Ligesom Ras har jeg dog også boet i lejlighed i byen, men det var før jeg fik våben i hjemmet. Det havde nok taget lidt længere tid at blive komfortabel med det, men umiddelbart tror jeg ikke det ville være et større problem.
Antallet af våben per person svinger nok meget, men jeg tænker den gennemsnitlige bruger her inde har flere end gennemsnittet.
Jeg kender skytter som kun har 1 riffel, eller 1 pistol, samt jægere der kun har 1 riffel og 1 jagtgevær.
Omvendt, så kender jeg også skytter der har 2-3 SKV kort for at have plads til alle deres våben på dem, og jægere der er nødt til at have 2-3 skabe til deres våben.
Det kommer an på hvor glad man bliver for det, samt hvor mange penge man kan hælde i det.
Er man meget glad og har en del frie midler, så har samlingen en tendens til at vokse

-
- Gold Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 29 times
ikke korrekt: over 4 stk cal .22 siger systemet nej
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 113 times
- Been thanked: 129 times
Jeg har boet i et stort lejlighedskompleks i københavn og både mig og min sambo havde lange våben (rifler, haglgeværer osv) som ikke bare kunne stoppes i en taske.
Det har aldrig været et problem og har til dato aldrig fået en kommentar eller skæve kik osv når jeg har slæbt en riffelføderal ned til cyklen og ja, cyklet ud til KSC/KFK.
Man tror at folk vil kikke skævt i starten, men størstedelen lægger slet ikke mærke til det og de der gør tror enten det er noget andet eller er et af de få mennesker der godt ved hvad det er, men er klar over at det er pakket som det skal være og ja... fortsætter deres dag.
Det var lidt ... specielt... at cykle forbi fields i ugen efter skyderiet med en riffel på ryggen men det var vist også det.
Jeg har været med toget med en riffel et par gange.
Men der har selvfølgelig også været sager med at folk har ringet efter politiet fordi 'mand med våben i toget' og det har skabt en masse røre osv. Men tænker altså ikke det er normen.
Antallet af våben du må ha kommer an på om det er SKV eller jagt, opbevaringsforhold, sikringsklasse af våbenskabet osv.
Jeg har 7 stk selv (og bor stadigvæk i lejlighed)
Det har aldrig været et problem og har til dato aldrig fået en kommentar eller skæve kik osv når jeg har slæbt en riffelføderal ned til cyklen og ja, cyklet ud til KSC/KFK.
Man tror at folk vil kikke skævt i starten, men størstedelen lægger slet ikke mærke til det og de der gør tror enten det er noget andet eller er et af de få mennesker der godt ved hvad det er, men er klar over at det er pakket som det skal være og ja... fortsætter deres dag.
Det var lidt ... specielt... at cykle forbi fields i ugen efter skyderiet med en riffel på ryggen men det var vist også det.
Jeg har været med toget med en riffel et par gange.
Men der har selvfølgelig også været sager med at folk har ringet efter politiet fordi 'mand med våben i toget' og det har skabt en masse røre osv. Men tænker altså ikke det er normen.
Antallet af våben du må ha kommer an på om det er SKV eller jagt, opbevaringsforhold, sikringsklasse af våbenskabet osv.
Jeg har 7 stk selv (og bor stadigvæk i lejlighed)
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Det er da en begrænsning SKV selv laver så? For der er ikke andet, der forhindre tilladelse til mere end 4 stk. kal. 22 pistoler.1900 skrev: ↑17. okt 2024, 08:36Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
Våbencirkulæret 20 stk. 7, Tilladelse til flere end 6 pistoler med større kaliber end 5,6 mm (. 22) kan kun gives undtagelses-vis, og hvis der foreligger ganske særlige omstændigheder. Dette gælder dog ikke forladepistoler som nævnt i stk. 8.
Det kan dog være at det er noget SKV gør, for at man ikke kommer over de 10 stk. særligt farligevåben? (6stk. grov og 4 stk. 22.)
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Jeg cykler fra tid til anden ud til KSC/KFK med lange våben via meget trafikerede veje og knudepunkter i København, og det har aldrig nogensinde været et problem - så jeg kan kun istemme mig, hvad Epae siger. Jeg har også taget toget gennem Danmark til og fra jagt med våben, og det har igen ikke ført til nogen issues whatsoever. Ikke den mindste kommentar eller ekstra blik har jeg fået. Det er faktisk lidt kedeligt
Hvis du ikke ligefrem pakker dit våben ned i en riffelformet foderal eller lignende, som "skriger" våben, så er du G2G. Vælg en solid rygsæk eller taske, hvor våbnet kan være sikkert i uden at vække opsigt, og så får du aldrig problemer. Selv med et decideret riffelfoderal er jeg ikke sikker på, at du ville vække opsigt - husk på, at vi som jægere og skytter automatisk kobler langt foderal sammen med skydevåben; mange andre ville tænke fiskestang, metalskelet til opsætning af udstyr m.m.
I starten følte jeg også, at det var lidt mærkeligt at cykle med våben gennem byen, når jeg skulle på skydebanen, men det forsvandt meget hurtigt. Især i København har folk alle mulige mærkelige ting på cyklen, på ryggen eller i hånden, så en god, solid rygsæk skiller sig absolut ikke ud.

Hvis du ikke ligefrem pakker dit våben ned i en riffelformet foderal eller lignende, som "skriger" våben, så er du G2G. Vælg en solid rygsæk eller taske, hvor våbnet kan være sikkert i uden at vække opsigt, og så får du aldrig problemer. Selv med et decideret riffelfoderal er jeg ikke sikker på, at du ville vække opsigt - husk på, at vi som jægere og skytter automatisk kobler langt foderal sammen med skydevåben; mange andre ville tænke fiskestang, metalskelet til opsætning af udstyr m.m.
I starten følte jeg også, at det var lidt mærkeligt at cykle med våben gennem byen, når jeg skulle på skydebanen, men det forsvandt meget hurtigt. Især i København har folk alle mulige mærkelige ting på cyklen, på ryggen eller i hånden, så en god, solid rygsæk skiller sig absolut ikke ud.
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Hvis mere end 2 kaliber 22'er, så skal oplysningen seddelen også udfyldes, der kan man jo skrive hvilke programmer man skal skydeRas.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 09:18Det er da en begrænsning SKV selv laver så? For der er ikke andet, der forhindre tilladelse til mere end 4 stk. kal. 22 pistoler.1900 skrev: ↑17. okt 2024, 08:36Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
Våbencirkulæret 20 stk. 7, Tilladelse til flere end 6 pistoler med større kaliber end 5,6 mm (. 22) kan kun gives undtagelses-vis, og hvis der foreligger ganske særlige omstændigheder. Dette gælder dog ikke forladepistoler som nævnt i stk. 8.
Det kan dog være at det er noget SKV gør, for at man ikke kommer over de 10 stk. særligt farligevåben? (6stk. grov og 4 stk. 22.)
Har et medlem med 5 22'er, han har tidligere haft 6 stk, så det kan sagtens lade sig gøre.
mvh
grey
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Som flere andre har jeg også cyklet gennem København med våben. Jeg havde faktisk et klassisk foderal på ryggen, og har aldrig oplevet problemer.
Jeg bor også i København og slæbte tidligere våben op og ned fra 4. sal - der har aldrig været nogen kommentarer fra de øvrige beboere så tag du det bare helt roligt
Hilsen Kenneth
Jeg bor også i København og slæbte tidligere våben op og ned fra 4. sal - der har aldrig været nogen kommentarer fra de øvrige beboere så tag du det bare helt roligt

Hilsen Kenneth
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt både med riffel og hagl
- Geografisk sted: Midt/vestjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Jeg har tidligere boet klods op af universitetetsparken i Århus, og jeg har ligeledes heller aldrig oplevet problemer eller kommentar ved transport af våben.
Dog vil jeg anbefale ikke at slæbe større våbenskab på 5 sal end allerhøjst nødvendigt
/Brian
Dog vil jeg anbefale ikke at slæbe større våbenskab på 5 sal end allerhøjst nødvendigt

/Brian
-
- Platin Member
- Interesser: Westernskydning og genladning
- Geografisk sted: hovedstadsområdet
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 160 times
Jeg bor på 3 sal i en bebyggelse, der ryger ud og ind af ghettolisten
Jeg er diskret med mine våben, ret nemt med håndvåben, der ligger i etui og derefter bære de i poser, så kan ingen se at der er våben transport igang.
Riflerne og haglgevær ligger i foderaler, der svøbes i tæppe eller andet, så man ikke kan se hvad det er.
Jeg gør det for at formindske risiko for indbrud, tænker at der er ingen grund til at reklamere med at jeg er våbenejer
mvh
Grey
Jeg er diskret med mine våben, ret nemt med håndvåben, der ligger i etui og derefter bære de i poser, så kan ingen se at der er våben transport igang.
Riflerne og haglgevær ligger i foderaler, der svøbes i tæppe eller andet, så man ikke kan se hvad det er.
Jeg gør det for at formindske risiko for indbrud, tænker at der er ingen grund til at reklamere med at jeg er våbenejer
mvh
Grey
-
- Bronze Member
- Interesser: Militær og skydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 14 times
Hvad med halvautomatisk haglgevær? Betegnes de som særligfarlig våben? Halvautomatisk 22 rifel er det også særlig farlig?Ras.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 07:00Først og fremmest - velkommen til den vidunderlige verden af skydning!![]()
- Kasper HK
- Silver Member
- Interesser: Damer
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 42 times
ja den er også særlig farligArmydude1 skrev: ↑17. okt 2024, 15:09Hvad med halvautomatisk haglgevær? Betegnes de som særligfarlig våben? Halvautomatisk 22 rifel er det også særlig farlig?Ras.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 07:00Først og fremmest - velkommen til den vidunderlige verden af skydning!![]()

-
- Gold Member
jeg fik nej for et år siden og måtte sælge en anden før jeg kunne søge :-(Greyberd63 skrev: ↑17. okt 2024, 10:58Hvis mere end 2 kaliber 22'er, så skal oplysningen seddelen også udfyldes, der kan man jo skrive hvilke programmer man skal skydeRas.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 09:18Det er da en begrænsning SKV selv laver så? For der er ikke andet, der forhindre tilladelse til mere end 4 stk. kal. 22 pistoler.1900 skrev: ↑17. okt 2024, 08:36Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
Har et medlem med 5 22'er, han har tidligere haft 6 stk, så det kan sagtens lade sig gøre.
mvh
grey
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Næppe, man må gerne have flere end 10 særligt farlige, så er opbevaringskravende bare nogle andre. Det blander SKV sig ikke i om man overholder.Ras.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 09:18...
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 409 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Jeg har for relativt nylig også eksempler på flere end 4 .22ere.
Hvad var deres begrundelse for afslaget?
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Kasper HK
- Silver Member
- Interesser: Damer
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 112 times
- Been thanked: 42 times
jeg har selv 3stk 22lr håndvåben1900 skrev: ↑17. okt 2024, 16:10jeg fik nej for et år siden og måtte sælge en anden før jeg kunne søge :-(Greyberd63 skrev: ↑17. okt 2024, 10:58Hvis mere end 2 kaliber 22'er, så skal oplysningen seddelen også udfyldes, der kan man jo skrive hvilke programmer man skal skydeRas.Killing skrev: ↑17. okt 2024, 09:18Det er da en begrænsning SKV selv laver så? For der er ikke andet, der forhindre tilladelse til mere end 4 stk. kal. 22 pistoler.1900 skrev: ↑17. okt 2024, 08:36Hvis vi starter med våben til brug i skytteforening, så er der ikke nogen begrænsning på hvor mange rifler, haglgevær eller kal. 22 pistoler du kan få tilladelse til. Snakker vi pistoler over kal. 22 (f.eks. 9mm, 38 Special, 45.ACP osv.), så kan du maksimalt får tilladelse til 6 stk.
mvh
grey

- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Jeg tror man som våben ejer selv har større issues med sin våbentransport end 99% af befolkningen. Det er nok meget sundt, så er man "vågen".
Bil og cykel er jeg blevet immun over for, i offentlig transport, der har jeg en ide om at jeg skal kramme min taske, på hele turen. Jeg har også set folk smide den op på bagagehylden i et tog og falde i søvn på sin plads. Det har nok noget med rutinen at gøre.
Bil og cykel er jeg blevet immun over for, i offentlig transport, der har jeg en ide om at jeg skal kramme min taske, på hele turen. Jeg har også set folk smide den op på bagagehylden i et tog og falde i søvn på sin plads. Det har nok noget med rutinen at gøre.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
En dag inde i København, gik jeg med en typisk lang sort plast riffelkuffert, fra en lejlighed, hen ad fortovet, til en bil der holdt parkeret rundt om hjørnet.Spændstig skrev: ↑17. okt 2024, 00:37Jeg har aldrig set nogen i en opgang eller lignende gå ind eller ud med en riffeltaske eller noget og føler at det med at transportere et våben fra a til b er lidt intimt og er noget som bare skal overstås og ville derfor om 3-5-10 år have det mærkeligt ved at gå forbi den ældre dame der bor ovenpå og underboens søn med en glock i tasken eller noget.
En noget brysk udseende mandsperson passede mig op og sagde med hård stemmeføring: "Det er da en riffel du går med der !!!!!"
Noget betuttet svarede jeg et spagt: "ja"
Manden lyste op i et stort smil og sagde: "Nåhhh du går på jagt. Hvad tager du for råvildt køller? De smager så fantastisk!"

-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg tænker at spørgsmålet til dels indeholder svaret i sig selv
Og oven i det er der Airsoft-folket som også færdes blandt os med ting i taskerne der måske ikke er farlige, men nok stadigt vil forårsage en del postyr hvis de blev set.
Du skal se, den ældre dame er sikkert på vej hjem fra skytteklubben med en Magnum-revolver i tasken. Men ingen kan se det, så i ved ikke at i er to ligesindede der passere hinanden

Du har nemlig aldrig tænkt over det på trods af du sikkert har passeret folk på vej til og fra skydning massere af gange.Spændstig skrev: ↑17. okt 2024, 00:37Jeg har aldrig set nogen i en opgang eller lignende gå ind eller ud med en riffeltaske eller noget og føler at det med at transportere et våben fra a til b er lidt intimt og er noget som bare skal overstås og ville derfor om 3-5-10 år have det mærkeligt ved at gå forbi den ældre dame der bor ovenpå og underboens søn med en glock i tasken eller noget.
Og oven i det er der Airsoft-folket som også færdes blandt os med ting i taskerne der måske ikke er farlige, men nok stadigt vil forårsage en del postyr hvis de blev set.
Du skal se, den ældre dame er sikkert på vej hjem fra skytteklubben med en Magnum-revolver i tasken. Men ingen kan se det, så i ved ikke at i er to ligesindede der passere hinanden

- Wildlife
- Platin Member
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Jeg tror de fleste herinde har flere våben end de reelt har behov for, men samtidig færre end de kunne tænke sig 

"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
- Wildlife
- Platin Member
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Makita laver nogle fine tasker til deres føringsskinner til dyksav, de er 140 cm lange og med lynlås hele vejen…ReneKJ skrev: ↑17. okt 2024, 18:48Jeg tænker at spørgsmålet til dels indeholder svaret i sig selv![]()
Du har nemlig aldrig tænkt over det på trods af du sikkert har passeret folk på vej til og fra skydning massere af gange.Spændstig skrev: ↑17. okt 2024, 00:37Jeg har aldrig set nogen i en opgang eller lignende gå ind eller ud med en riffeltaske eller noget og føler at det med at transportere et våben fra a til b er lidt intimt og er noget som bare skal overstås og ville derfor om 3-5-10 år have det mærkeligt ved at gå forbi den ældre dame der bor ovenpå og underboens søn med en glock i tasken eller noget.
Du skal se, den ældre dame er sikkert på vej hjem fra skytteklubben med en Magnum-revolver i tasken. Men ingen kan se det, så i ved ikke at i er to ligesindede der passere hinanden![]()
Siger det bare

- Vedhæftede filer
-
- IMG_1093.jpeg (43.91 KiB) Vist 14479 gange
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- Gold Member
kort og kontant: du har 4 stk i cal .22 ( 2 halvautomater og 2 revolvere ) og det er max :-(Bofhenator skrev: ↑17. okt 2024, 17:16Jeg har for relativt nylig også eksempler på flere end 4 .22ere.
Hvad var deres begrundelse for afslaget?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Jeg havde et haglgevær allerede da jeg boede i en lejlighed på Nørrebro som ung studerende. OK, det var i 1980´erne, men også den gang var der rockerkrige og skepsis overfor våben i det offentlige rum. Et haglgevær er nemt at skille ad så det passer i en almindelig sportstaske. Det blev min løsning når jeg tog bussen til skydebanerne på Amager.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Silver Member
- Interesser: Våben og grej
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 4 times
Åhhh hvor jeg kender den der tager min rygsæk på omvendt når jeg transportere håndvåben i toget så jeg hele tiden er obs på hvor den erRaptor357 skrev: ↑17. okt 2024, 17:52Jeg tror man som våben ejer selv har større issues med sin våbentransport end 99% af befolkningen. Det er nok meget sundt, så er man "vågen".