Hej
Hvordan er Sveriges knivlov sammenlignet med Danmarks? Kan man bestille en kniv, der som udgangspunkt er lovlig i Danmark, men få den sendt til en ven i Sverige for at undgå problemer, og derefter tage den med til Danmark? Jeg tænker på en kniv med skede, som kunne opfattes som en halskniv, hvis man støder på den forkerte tolder. - er deres knivlov ligeså stram som vores?
Knivloven i Sverige - er deres knivlov ligeså stram som vores?
-
- Newbie
- Interesser: Samler
- Geografisk sted: København
Knivloven i Sverige - er deres knivlov ligeså stram som vores?
Senest rettet af Lycon 19. okt 2024, 22:11, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.
Begrundelse: Emnelinjen er ændret til at afspejle indlæggets indhold.
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydevåben
- Geografisk sted: Trekantsområdet
- Been thanked: 7 times
Re: Knivloven i Sverige vs Dk
Hvis ikke man er sikker på dens lovlighed og hvorvidt den kan gå gennem tolden, så kan man spørge sig selv om man så overhovedet burde anskaffe sig den. Jeg ville ikke turde.
- Werecat
- This member is
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 53 times
Det giver dog en muligheden for at bortskaffe en skede der kunne tolkes som værende en halsknivskede. Ellers ville det blot være våbensmugling som både er ulovligt, kan koste en ens vandelsgodkendelse og, af forståelige årsager, ikke er noget dette forum ønsker at lægge sider til. Det sidste man hører er et haiku-digt og den susende lyd af et alu-bat.... 

4151
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Find en anden kniv.user045929 skrev: ↑19. okt 2024, 19:36Hej
Hvordan er Sveriges knivlov sammenlignet med Danmarks? Kan man bestille en kniv, der som udgangspunkt er lovlig i Danmark, men få den sendt til en ven i Sverige for at undgå problemer, og derefter tage den med til Danmark? Jeg tænker på en kniv med skede, som kunne opfattes som en halskniv, hvis man støder på den forkerte tolder. - er deres knivlov ligeså stram som vores?
Andre råd får du nok ikke herinde, for det er jo imod vores regelsæt at opfordre til, prale af, eller vejlede i hvordan man omgår eller bryder lovgivningen.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Det er vel ikke at omgå lovgivningen at købe en kniv der er lovlig, indtil den pares med en skede med et hul i.Fast Fumble skrev: ↑19. okt 2024, 21:07Find en anden kniv.user045929 skrev: ↑19. okt 2024, 19:36Hej
Andre råd får du nok ikke herinde, for det er jo imod vores regelsæt at opfordre til, prale af, eller vejlede i hvordan man omgår eller bryder lovgivningen.
Leveres den i det svenske kan huller i skeden fyldes ud, eller fræses åbne så dansk lov er stillet tilfreds. Det er jo ikke anderledes en et haglgevær der bliver forlænget før man må beside det.
Jeg har selv flere knive med hul i skeden, hvor jeg teoretisk kunne få halen på kommedie.
Der er tale om hultafors OK-4, helt standard morakniv, esee 4 og sidst en fallkniven PHK. Ingen er beregnet som halsknive, men de har alle hul i skeden som er det politiet fokuserer på. Jeg tager den gerne i retten, skulle det være nødvendigt.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs