Jeg tror også at det er ok med et stort magasin. Der står “Alle riffeltyper og kalibre, som lovligt kan anvendes til jagt på råvildt er tilladt”. Og det er vel ikke størrelsen på magasinet der afgør våbentypen? Men det er nok ikke et sats jeg ville lave. Personligt ville jeg tage et 2skuds magasin med, bare for at slippe for eventuel polimik.
Jeg er meget enig. For snart en del år siden var der ballade fordi nogle prøvesagkyndige dumpede aspiranter som kom med fuldkappede projektiler. De mente at man skulle bruge blødnæsede til prøven lige som på jagt. Men de blev banket på plads, for når kalibret er lovligt til jagt på rådyr er projektiltypen du bruger til prøven underordnet.
På samme måde kan man sige, at riflen
kan anvendes lovligt til jagt på rådyr (med to skuds magasin). Derfor er det underordnet hvilket magasin du har i til prøven. Men igen, der er tid nok til at bruge et to-skuds magasin og så bare lade op undervejs. Så det var heller ikke en fortolkning jeg ville afprøve.
På den anden side. Det kunne da være sejt at starte prøven med at tage en lur på 4 minutter og 40 sekunder, hvorefter man kigger gennem løbet,klapper et magasin i riflen og placerer 6 skud inden for ringen på de sidste 20 sekunder

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.