Altså, nu har du fået x antal gode saglige svar og input. At du alligevel fastholder du har brug for en form for våben til at forsvare dig selv bevidner desværre som de andre siger at du er på udebane i dit job. Find noget andet. Jeg har selv været i miljøet og oplevet mange dørmænd der med attitude og kedsomhed på en lang vagt har eskaleret situationen.MathiasA skrev: ↑28. mar 2025, 03:13Jeg synes forventningerne og sikkerhedsbranchen er så dobbeltmoralsk. Vi forventes, at kunne deeskalere en hver (meget) skarp situation, endda. Kan vi ikke deeskalere situationer, er vi nødsaget til at bruge magt, ''men vi kunne jo bare være gået''. Kom det i retten, kunne en hver person med mere end 5 minutter jurastudie bag sig, tvære os i gulvet.
Vi har ingen magtmidler, ingen beføjelser. Trods man i Sverige kan nå at uddanne sig til väktare, ordningsvakt og skyddsvakt, på samme tid som vores grundlæggende vagt. Forskellen er bare, at de 3 ovenstående vagt typer har en obligatorisk knippel. Derudover bære en skyddsvakt 90% af tiden bedre udstyr end dansk politi. Ordningsvakt og skyddsvakt sidestilles (næsten) med en politibetjent i tjenesten, de er forresten også tjenestemænd. Vores fucking håndjern er i en gråzone...
Det her udviklede sig lige til et surt opstød fra mig af, ahah.
Jeg tror heller ikke jeg får held med at få peberspray tilladelse, dog kan jeg garantere jer, uden at have ansøgt endnu, med at jeg får det mest tørre svar til mands minde, som sikkert ikke giver mening..
Det er ikke så farligt, at udstyre en vagt med peberspray eller knippel, hvis man bare gør at uddannelsen skal tages et andet sted end et amu center, og ikke som en del af grund uddannelsen.
Hvis ikke din træning uddannelser allerede har rustet dig, så find noget andet, det andet ender galt - sorry.