ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Gerdson39
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt- og riffelskydning
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 68 times
Been thanked: 25 times

Re: ACØ og ACV er blevet lagt sammen til "PAC" i Holstebro

Indlæg af Gerdson39 » 3. aug 2025, 10:24

Sidst i Maj søgte jeg en tilladelse til import af to magasiner. Det har jeg så sidenhen fortrudt, ventetiden var jo bare hele to måneder, hvor PAC så spurgte hvem sælgeren er. Jeg husker ikke mere - efter al den tid - hvorfor jeg ikke udfyldte dette med det samme, eller om det slet ikke blev efterspurgt, men sådan set var det jo godt, fordi jeg havde midlertidligt valgt en anden forhandler... nå, denne nævnte jeg så i post til politiet, og fik næste dag faktisk tilladelsen. Men... jeg husker fra den den gang jeg har importeret en riffel, at man skulle udfylde og så sende retur når man havde afsluttet import. Dette krav er i hvert fald ikke nævnt på tilladelsen, der er dog et felt man skal underskrive. Er det en fejl på deres formular / standard brev? De får den nu alligevel, bare for sikkerhedens skyld.
“…a short, light, handy, versatile, utility rifle.” Cooper called his idea of this conceptualized carbine a “scout rifle.”

Peter
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Kbh.
Has thanked: 37 times
Been thanked: 51 times

Indlæg af Peter » 4. aug 2025, 10:06

Flugteren skrev:
28. jul 2025, 00:10
Tilladelse til vekselpibe til jagtriffel udstedt d. 27/7-25, ansøgning indsendt 19/6-25. Har aldrig før oplevet at få udstedt en tilladelse på en søndag :blink: :respekt:
De kan åbenbart også om lørdagen. Søgt fornyelse til drilling d. 25/6, udstedt i lørdags d. 2/8.

Brugeravatar
Zakke
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: kampvogne og våben
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 16 times
Been thanked: 29 times

Indlæg af Zakke » 20. aug 2025, 10:09

Tilladelse til repeter til jagtbrug søgt d 24/7 og modtaget d 20/8. Ganske fin leveringstid når man ved hvor slemt det kan være.

Besvar