Hej Alle.
Beklager mange gang, men jeg er ikke i stand til at finde et tidligere forum post omhandlende et høringssvar/ændring af våbenbekendtgørelsen.
Men jeg vil lige spørge til om alt i det link (ikke mig, men det andet post jeg ikke kan finde) er blevet vedtaget? specielt den del af forslaget som jeg læser/tolker til at man fremover (hvis det bliver vedtaget) ikke skal have tilladelse til optiske sigtemidler (igen jeg tolker IR og termisk grej). Er dette korrekt forstået eller har jeg læst mig til noget (will full thinking)?
Det er specifik disse 2 afsnit i udkastet jeg hæfter mig ved, paragraferne der henvise til igen formoder jeg er i BEK nr 2531 af 20/12/2021( https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/2531 )
20. I § 51, stk. 1, nr. 4, indsættes efter »magasiner«: », optisk elektroniske
sigtemidler«.
og
22. I § 65 indsættes efter »lyddæmpere«: »og optisk elektroniske sigtemidler«.
her under er et link til lovguiden:
https://www.lovguiden.dk/afgorelse/hor- ... tober-2025
på forhånd tak
Udkast til ændringer i våbenbekendtgørelsen
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: trekants området
- Has thanked: 3 times
Udkast til ændringer i våbenbekendtgørelsen
S&L DL classic 308 og CZ455 22lr, 17 HMR.
Øvelse gør mester, meget øvelse gør maskinmester.
Øvelse gør mester, meget øvelse gør maskinmester.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 309 times
- Been thanked: 1127 times
Re: Udkast til ændringer i våbenbekendtgørelsen
Der står at det træder i kraft den 1. Oktober 2025, så det gælder ikke endnu.
Jeg vil se det som “gældende” før jeg tror på det. Det er tidligere meddelt at det skulle gælde fra 1. Juli og senere fra 15. Juli, men det er altså ikke gældende p.t.
Jeg vil se det som “gældende” før jeg tror på det. Det er tidligere meddelt at det skulle gælde fra 1. Juli og senere fra 15. Juli, men det er altså ikke gældende p.t.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.