Lyddæmper....

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
SUPERFLY
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Øen

Lyddæmper....

Indlæg af SUPERFLY » 4. nov 2008, 19:55

Så fik jeg idag afslag på lyddæmper tilladelse fra den lokale sherif :evil:
Begrundelse:

De meddeles hermed afslag på det ansøgte, idet der henvises til Rigspolitiets afgørelse
af 11. Juli 2008 i en anden ligende sag fra Københavns Politi.

Det fremgår blandt andet af denne afgørelse, at en lyddæmper ikke kan indføres i våbenpas, hvorfor ud- og indførsel af lyddæmper til udlandet i hvert tilfælde kræver Politiets tilladelse.

Det er således Politiets vurdering, at deres ansøgning ikke opfulder kravet i våbencirkulærets § 7, hvorfor der
ikke foreligger anerkendelsesværdigt særligt tilfælde.

:vomit: :vomit: :vomit:

er det noget jeg kan gå videre med ?? ><>z_ ><>z_

Superfly.
Det hele er IKKE nok...

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Lyddæmper....

Indlæg af Refraktorius » 4. nov 2008, 20:31

Se det var en rigtig "Catch 22"!

- Tilladelse gives kun til jagt i udlandet
- Du kan ikke få lov til at tage den ud af landet
- Derfor ser vi ingen grund til at give dig tilladelsen

..... den er godt nok tynd!

Kan du begrunde et behov, så burde den være "ank-værdig". Kræv som minimum aktindsigt i den anden sag.
(Og det har du ret til, eftersom de begrunder dit afslag med reference til den sag)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
SUPERFLY
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af SUPERFLY » 4. nov 2008, 21:31

jeg vil ringe dem op imorgen og be om at få agtindsigt i den anden sag,
så starter vi der, tak
Det hele er IKKE nok...

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin

Indlæg af Refraktorius » 4. nov 2008, 21:36

Og nøler de det mindste i telefonen, så søger du aktindsigten skriftligt. Så bliver dit indgående brev registreret i dokumenthåndteringen, og kan ikke bare "glemmes".

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member
Interesser: våben- og jagtlovgivningen
Geografisk sted: Hovedstaden
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Indlæg af HePe » 4. nov 2008, 22:13

SUPERFLY skrev:Så fik jeg idag afslag på lyddæmper tilladelse fra den lokale sherif :evil:
Begrundelse:

De meddeles hermed afslag på det ansøgte, idet der henvises til Rigspolitiets afgørelse

Det fremgår blandt andet af denne afgørelse, at en lyddæmper ikke kan indføres i våbenpas, hvorfor ud- og indførsel af lyddæmper til udlandet i hvert tilfælde kræver Politiets tilladelse.

Det er således Politiets vurdering, at deres ansøgning ikke opfulder kravet i våbencirkulærets § 7, hvorfor der
Har du mulighed for at poste en kopi af politiets afgørelse?
Hvilken riffel skal du bruge lyddæmperen til?
Hvilke andre våben har du tilladelse til?
Har du søgt om tilladelse til en lyddæmper udelukkende til jagt i udlandet?

Venlig hilsen
HePe

Kruttjon
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Norway
Kontakt:

Indlæg af Kruttjon » 4. nov 2008, 23:03

For noen år tilbake var det i Norge ved kjøp av demper at man måtte søke om kjøpetillatelse, men dette gikk de bort ifra ikke lenger etter, heldigvis. Nå er det fritt salg.

Da er da loven mye strengere i danmark desverre på mange måter. Men det er vel dette at med demper forekommer tyvjakt oftere, mener øvrigheten. Kjempefordel med demper. Demper rekylen, sparer din hørsel under jakt, såfremt man ikke bruker hørselværn da.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 4. nov 2008, 23:20

Kruttjon skrev:For noen år tilbake var det i Norge ved kjøp av demper at man måtte søke om kjøpetillatelse, men dette gikk de bort ifra ikke lenger etter, heldigvis. Nå er det fritt salg.

Da er da loven mye strengere i danmark desverre på mange måter. Men det er vel dette at med demper forekommer tyvjakt oftere, mener øvrigheten. Kjempefordel med demper. Demper rekylen, sparer din hørsel under jakt, såfremt man ikke bruker hørselværn da.
Hej Kruttjon,

Tak for dit indlæg.. Jeg har arbejdet med et foreløbigt forslag til ændring af de danske regler..
Se denne tråd: http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=11429

På grund af forskellige omstændigheder mangler der endnu lidt inden forslaget er færdigt, men forhåbentlig bliver projektet snart afsluttet.

Så må vi se, om vi får held med at ændre den danske jagt- og våbenlovgivning med hensyn til lyddæmper til jagtvåben.

Venlig hilsen
HePe

Brugeravatar
SUPERFLY
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af SUPERFLY » 4. nov 2008, 23:46

HePe skrev:
SUPERFLY skrev:Så fik jeg idag afslag på lyddæmper tilladelse fra den lokale sherif :evil:
Begrundelse:

Har du mulighed for at poste en kopi af politiets afgørelse?
Hvilken riffel skal du bruge lyddæmperen til?
Hvilke andre våben har du tilladelse til?
Har du søgt om tilladelse til en lyddæmper udelukkende til jagt i udlandet?

Venlig hilsen
HePe
Hej HePe

Rifflen jeg har søgt dæmper tilladelse til er en Sako QUAD cal 17HMR
og det er den eneste jeg har søgt lyddæmper tilladelse til men
har 3 andre våben tilladelser(alle er jagt riffler som er indskrevet i våbenpas)
og ja jagt i udlandet er det eneste jeg skrev på ansøgningen.
jeg skal se hvad jeg kan gøre for at poste afgørelsen til dig.

Superfly.
Det hele er IKKE nok...

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 5. nov 2008, 00:02

SUPERFLY skrev:Hej HePe

Rifflen jeg har søgt dæmper tilladelse til er en Sako QUAD cal 17HMR
og det er den eneste jeg har søgt lyddæmper tilladelse til men
har 3 andre våben tilladelser(alle er jagt riffler som er indskrevet i våbenpas)
og ja jagt i udlandet er det eneste jeg skrev på ansøgningen.
jeg skal se hvad jeg kan gøre for at poste afgørelsen til dig.
Fint - så vil jeg se på det og komme med et svar til dig.

Venlig hilsen
HePe

Kruttjon
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Norway
Kontakt:

Indlæg af Kruttjon » 5. nov 2008, 20:34

HePe skrev:
Kruttjon skrev:For noen år tilbake var det i Norge ved kjøp av demper at man måtte søke om kjøpetillatelse, men dette gikk de bort ifra ikke lenger etter, heldigvis. Nå er det fritt salg.

Hej Kruttjon,

Tak for dit indlæg.. Jeg har arbejdet med et foreløbigt forslag til ændring af de danske regler..
Se denne tråd: http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=11429

På grund af forskellige omstændigheder mangler der endnu lidt inden forslaget er færdigt, men forhåbentlig bliver projektet snart afsluttet.

Så må vi se, om vi får held med at ændre den danske jagt- og våbenlovgivning med hensyn til lyddæmper til jagtvåben.

Venlig hilsen
HePe
Takker for mye info i denne lovtekst. Alt i alt er det dette med at denne lyddemper kan brukes i kriminell virksomhet, som egentlig gjør det store utslaget her.

Men dette lovforslaget stopper ikke de kriminelle i å kunne fortsette sin aktivitet uannsett hva lover sier. De kriminelle fortsetter som før allikevel, men dette er nok et dårlig argument ment fra lovens håndhevere om hva vi seriøse skyttere mener.

Her er noe av de gamle våpenforskriftene i Norge. Ny revidert lov er på gang nå, men er ikke ferdigstilt for oss ennå.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/dok ... ?id=106778
Senest rettet af Kruttjon 19. nov 2008, 00:10, rettet i alt 1 gang.

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 305 times
Been thanked: 1123 times

Indlæg af Lassescout » 6. nov 2008, 21:31

Jeg har fået et lignende afslag fra Fyns politi. Tydeligt inspireret af et afslag som blev givet i foråret på Sjælland. Jeg har selvfølgelig klaget efter noder, og når RP forventeligt giver Fyns Politi medhold i klagen, ja så sender jeg sagen til Folketingets Ombudsmand.

Det med at den ikke kan optages i våbenpasset betragter jeg kun som et irritationsmoment. Grundlaget for afgørelsen er alene, at politiet har besluttet ikke længere at anerkende "jagt i udlandet" som " et særligt tilfælde". Eller det vil sige nogle våbenkontorer gør ikke, og vi der bor der, kan så ikke få tilladelse. De der bor i politidistrikter hvor man henholder sig til Justitsministeriets fortolkning får stadig tilladelse. Det er især denne forskelsbehandling jeg klager over, der må jo dog være lighed for loven.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 6. nov 2008, 23:02

Lassescout skrev:Jeg har fået et lignende afslag fra Fyns politi.
Det er interessant også at få nærmere oplysninger om dette afslag. Det er interessant, fordi Rigspolitiet d. 21. sep. 2007 i en klagesag, hvor der var klaget over et sådan afslag fra Fyns politi, omgjorde Fyns politis afslag på ansøgning om tilladelse til en lyddæmper til jagt i udlandet.

Rigspolitiet skrev som begrundelse for omgørelsen:
"Det følger af våbencirkulærets § 7, at tilladelse til lyddæmpere, der er konstrueret til montering på skydevåben, kun kan gives i særlige tilfælde.
Rigspolitiet er af den opfattelse, at jagt i lande, hvor brug af lyddæmper er tilladt, må anses at udgøre et sådant særligt tilfælde.
Det vil fremgå af tilladelsen, at lyddæmperen ikke må anvendes til jagt i Danmark."

(Journal nr. 2007-1111-93/LBN 312)

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af SAVAGE » 7. nov 2008, 07:45

HePe skrev:
Det er interessant også at få nærmere oplysninger om dette afslag. Det er interessant, fordi Rigspolitiet d. 21. sep. 2007 i en klagesag, hvor der var klaget over et sådan afslag fra Fyns politi, omgjorde Fyns politis afslag på ansøgning om tilladelse til en lyddæmper til jagt i udlandet.
"Det følger af våbencirkulærets § 7, at tilladelse til lyddæmpere, der er konstrueret til montering på skydevåben, kun kan gives i særlige tilfælde.
Rigspolitiet er af den opfattelse, at jagt i lande, hvor brug af lyddæmper er tilladt, må anses at udgøre et sådant særligt tilfælde.
Det vil fremgå af tilladelsen, at lyddæmperen ikke må anvendes til jagt i Danmark."
Dejligt at se lidt flere indlæg i dette emne og vil lige tilføje at der jo ingen forbud er mod træningsskydning med lyddæmper i danmark, så har du først fået en tilladelse kan du jo frit bruge riflen til træning uden høreværn, og 17HMR er jo en lækker lille riffel til at plinke på 200m med <+:

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 7. nov 2008, 19:51

@ HePe: så har jeg fået lidt forkert fat i hvornår Fyns politi begyndte at ændre holdning. Jeg prøver lige at indsætte den anonymiserede tekst fra min klage i et svar herunder. Er ikke så skrap til IT, så jeg ved ikke lige om jeg kan finde ud af at indskanne og anonymisere selve afgørelsen, men da min klage er et svar på afgørelsen, vil det ret klart fremgå hvad der har stået i afgørelsen.

@Savage: De der er så heldige at have en tilladelse har også lov til at foretage " nødvendig indskydning og kontrolskydning i Danmark", Så man skal i givet fald nok lige overveje hvor og hvornår ens skydning kommer ind under disse to. Vi er jo enige om, at vi ved at søge tilladelse netop ønsker at overholde dansk lovgivning på området.
Senest rettet af Lassescout 7. nov 2008, 20:06, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 7. nov 2008, 19:59

Lassescout afsenderadresse

Rigspolitichefen
Polititorvet 14
1780 København V

Klage over afgørelse som er forkert, ugyldig og et eksempel blandt flere på magtmisbrug. J.nr.x.

Jeg har modtaget vedlagte afslag på ansøgning om tilladelse til lyddæmper til jagt i udlandet.

1. Afslaget er forkert, fordi Justitsministeriet flere gange har fastslået, at anvendelse til ”jagt i udlandet” netop er et særligt tilfælde hvori der gives tilladelse. Fyns politi har i mindst to tilfælde fået lignende afslag underkendt af Justitsministeriet med denne begrundelse. Siden politireformen 1. januar 2007 er det imidlertid ikke længere Justitsministeriet der er klageinstans, og Fyns politi har derefter genoptaget kutymen med at give forkerte afslag.

Begrundelsen om, at lyddæmperen ikke kan optages i våbenpasset er fejlagtig. En lyddæmper som er konstrueret til at montere på skydevåben er netop defineret som et våben jf.§ 1 stk. 1 nr. 8 i Lbk. Nr. 918 af 10. september 2004 om våben og eksplosivstoffer. Lyddæmperen kan således optages i våbenpasset på lige fod med andre våben, idet bek. nr. 972 af 9. december 1992 om erhvervelse, besiddelse og transport m.m. er fastsat bl.a. med hjemmel i våbenlovens § 1 stk. 1, og dermed må antages at have samme definition af våben som våbenloven. Der er da også talrige jægere der har lyddæmperen indskrevet i våbenpasset, bare ikke nogen der bor på Fyn.

Endelig er det en meget mærkelig fremgangsmåde, at jeg først fik meddelt (korrekt) tilladelse til import af lyddæmperen, og derefter afslag på våbentilladelse. Havde jeg fået oplyst at der var problemer med at indføre lyddæmperen fra Grønland, kunne jeg have solgt den der, før jeg flyttede til Danmark. Nu må jeg betragte afslaget på tilladelse som ekspropriation der, såfremt det fastholdes, vil udløse erstatning på værdien af lyddæmperen.

2. Afslaget er ugyldigt, idet Fyns politi har oplyst mig om, at Politiassistent P.A. fungerer som konsulent for juristerne hos Rigspolitichefen i behandlingen af klager over afgørelser truffet i medfør af våbenlovgivningen, bl.a. afgørelsen af 11. juli d.å. Deres j.nr. Y. Politiassistent P.A. fungerer således som klageinstans på egne afgørelser, hvilket naturligvis medfører, at hans afgørelse i denne sag er ugyldig. Som det ses af sagsakterne har P.A. forsøgt at få mig til at indsende et nyt ansøgningsskema. Jeg formoder at P.A. derved har forsøgt at få de to afgørelser således adskilt i tid, at hans involvering i den ene ikke alt for tydeligt kan kobles sammen med hans afgørelse i den anden. Hvis der er en anden forklaring på, hvorfor jeg absolut skulle indsende nyt ansøgningsskema, vil jeg da mægtig gerne høre den.

3. magtmisbruget:
Det har i årevis været velkendt blandt jægere, at Fyns politi giver afslag på ansøgninger om tilladelser til lyddæmpere. Da Justitsministeriet var klageinstans blev disse afgørelser ændret når ansøgerne klagede, bl.a. med henvisning til, at tilladelse til lyddæmper meddeles, når anvendelsen er ” jagt i udlandet” , idet Justitsministeriet anerkender dette som et ”særligt tilfælde”. Jeg er bekendt med, at Fyns Politi i mindst to tilfælde har måttet meddele tilladelse til lyddæmper til jagt i udlandet, efter at ansøgeren har fået medhold i klage til justitsministeriet.

Disse regler er ikke ændret siden politireformen 1. januar 2007, men P.A. og nogle få ligesindede i andre politidistrikter har imidlertid fået direkte indflydelse på klagebehandlingen hos Rigspolitichefen, og de har derfor mod bedre vidende genoptaget forvaltningen efter egne regler, i stedet for efter retningslinierne fra Justitsministeriet. Dette er magtmisbrug.

Også ved ansøgninger om tilladelser til halvautomatiske salonrifler og halvautomatiske jagtrifler med sort plasticskæfte meddeler P.A. rutinemæssigt ulovligt afslag, hvor andre politikredse meddeler tilladelse efter gældende regler og praksis. Disse forhold er ikke en del af denne klage, men bør indgå i politiets interne undersøgelse af det bevidste magtmisbrug.

Om disse forhold skal have tjenstlige konsekvenser for de involverede vil jeg overlade til politiet selv at afgøre, men jeg mener mindst det må give anledning til en tjenstlig påtale, samt til opstramning af kvalitetssikringen af politiets afgørelser i disse sager. Det kan jo ikke være rigtigt at man skal flytte til Sønderjylland for at få den tilladelse man som borger har ret til. Jeg mener også det vil være på sin plads at kontakte de jægere der har fået fejlagtige afslag og meddele dem, at deres ansøgninger kan imødekommes. Det er jo ikke alle, der tør klage over politiets afgørelser.

Jeg har ikke afklaret præcis hvilke regler i forvaltningsloven og retssikkerhedsloven der er overtrådt, men såfremt Rigspolitichefen ikke kan udrede det, vil jeg med glæde overlade sagen til Folketingets Ombudsmand. Han har jurister der kan.

Jeg kan forstå på sagsakterne i sagen med Deres J.Nr. Y (afslaget til Jæger J), at det bekymrer politiet, at de ikke kan kontrollere om våbnet bruges til kriminalitet. I den forbindelse har jeg et ganske gratis, og meget arbejdsbesparende hint: Det er ikke os med jagttegn, riffelprøve og våbentilladelse der skyder på rockere og indvandrere. Så politiet kan med fordele kontrollere ulovlige våben hos den del af befolkningen der ikke har jagttegn, riffelprøve og våbentilladelse.

Kort sagsresumé og bilagsliste

· 8. maj 2008: Jeg skal flytte fra Grønland til Danmark, og indsender ansøgninger om importtilladelser og våbentilladelser til Fyns politi.
· 9. maj 2008: Jeg modtager importtilladelse til mine jagtvåben, incl. Lyddæmperen. Bilag 1
· Først i juli: Jeg rykker Fyns Politi for våbentilladelser telefonisk. Jeg får oplyst at jeg ikke vil få tilladelse til lyddæmperen, jeg skal aflevere den til destruktion.
· 10. juli: Jeg får våbentilladelser til mine jagtrifler og kvittering for registrering af mine jagtgeværer. Ved denne lejlighed er også vedlagt en kopi af min ansøgning om tilladelse til lyddæmper. Kopien er påført et minus øverst til højre som tegn på, at man allerede da havde besluttet at meddele afslag. Bilag 2
· 11. juli: (Rigspolitiet meddeler jæger J, at man ikke vil ændre Københavns politis afslag på tilladelse til lyddæmper, Deres J.Nr. Y).
· 18. august: Jeg bliver ringet op af en politiassistent fra Fyns Politi angående sagen. Han vil have mig til at indsende ny ansøgning, så jeg kan få mit afslag(?). Han kan også oplyse, at da det er P.A. der er våbenkonsulent for Rigspolitiet, kan jeg godt opgive at klage over afgørelsen (!) Jeg indsender de supplerende oplysninger P.A.´en har bedt om, men udfylder ikke nyt ansøgningsskema. Bilag 3
· 4. september. Fyns politi skriver til mig for at få et nyt ansøgningsskema.Bilag 4
· 17. september: Jeg afviser at indsende nyt ansøgningsskema. Bilag 5
23. september: Fyns politi meddeler afslag på det ansøgte efter mere end 4 måneders behandlingstid. Bilag 6
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 8. nov 2008, 13:39

Lassescout skrev:@ HePe: så har jeg fået lidt forkert fat i hvornår Fyns politi begyndte at ændre holdning. Jeg prøver lige at indsætte den anonymiserede tekst fra min klage i et svar herunder.
Tak fordi du postede din klage til Rigspolitiet. <**>|

Det er rigtig spændende, hvad Rigspolitiets afgørelse vil blive. Hvis afgørelsen bliver stik modsat Rigspolitiets tidligere afgørelse af 21. sep. 2007 (se ovenfor), vil det være oplagt at påklage sagen til Folketingets ombudsmand.

Det er ufattelig, at Rigspolitiet ikke for længst har fået ordentlig styr på politikredsenes våbensagsbehandling og afgørelser. Det ligner det rene anarki fra politikredsenes side, eller rettere fra visse våbensagsbehandlere.

Men det problem er jo også rejst i en anden klagesag, så jeg er sikker på, at det problem nok skal blive løst på en eller anden måde.

Venlig hilsen
HePe

Brugeravatar
SAVAGE
Silver Member
Silver Member

Indlæg af SAVAGE » 8. nov 2008, 18:13

HePe skrev:Men det problem er jo også rejst i en anden klagesag, så jeg er sikker på, at det problem nok skal blive løst på en eller anden måde.
Venlig hilsen
HePe
Apropos, er der sket noget i Forslag til ændring af våben og jagtlov omkring lyddæmpere for nyligt?

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 8. nov 2008, 18:20

SAVAGE skrev:Apropos, er der sket noget i Forslag til ændring af våben og jagtlov omkring lyddæmpere for nyligt?
Nope.. :nolisten: men der er da fornylig skrevet indlæg i tråden, som du også finder her i Lovsektionen:
http://nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f ... 95#p140695

Venlig hilsen
HePe

Brugeravatar
HePe
Platin Member
Platin Member

Indlæg af HePe » 14. nov 2008, 20:37

Jeg skrev:

Jeg bringer her den omtalte afgørelse d. 21. sep. 2007, hvor Rigspolitiet omgjorde Fyns politis afgørelse om afslag på ansøgning om tilladelse til en lyddæmper til jagt i udlandet.

I afgørelsen fastslås, at Rigspolitiet er af den opfattelse, at jagt i lande, hvor brug af lyddæmper er tilladt, må anses at være et "særligt tilfælde" jf. våbencirkulærets § 7, hvorefter der udstedes tilladelse til lyddæmper til jagt. Af tilladelsen vil fremgå, at lyddæmperen ikke må anvendes til jagt i Danmark.
RP Afgoerelse_2007-09-21_Jnr_2007-1111-93(1)_NVF.jpg
RP Afgoerelse_2007-09-21_Jnr_2007-1111-93(1)_NVF.jpg (61.88 KiB) Vist 15066 gange
RP Afgoerelse_2007-09-21_Jnr_2007-1111-93(2)K_NVF.jpg
RP Afgoerelse_2007-09-21_Jnr_2007-1111-93(2)K_NVF.jpg (15.07 KiB) Vist 15063 gange
Snart offentliggøres i en særskilt tråd en klagesag, hvor Rigspolitiet d. 11. juli 2008 fastholdt en afgørelse fra Københavns politi om afslag på ansøgning om indførsel og tilladelse til en lyddæmper til jagt i Sverige.

Det er sandsynligvis den sag, der omtales af SUPERFLY i første indlæg i denne tråd.

Den sag vil blive påklaget til Folketingets ombudsmand, bl. a. med henvisning til Rigspolitiets afgørelse d. 21. sep. 2007.

Venlig hilsen
Lovstofredaktøren

Lassescout
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Lassescout » 15. nov 2008, 08:34

Fedt HePe-super at se den afgørelse.

Det er forresten afgørelsen af 11. juli jeg også henviser til i min klage. Når nu Rigspolitiet skal partshøre mig forud for deres afgørelse af min klagesag kan jeg jo ganske rolig printe den afgørelse du lige har postet og spørge om der er kommet ny lovgivning siden.

Mange mange tak for hjælpen.

Til gengæld vil jeg da gerne bidrage med samtlige sagsakter fra min sag (se bilagslisten) for at styrke kritikken overfor Ombudsmanden af det forhold, at samme personer sidder og klagebehandler for Rigspolitiet samtidig med at de træffer konkrete afgørelser i samme type sager. Jeg skal bare have en PM med en adresse jeg kan sende det til, og så regner jeg naturligvis med som hidtil, at personoplysninger anonymiseres før de offentliggøres. Både mine og de involverede politifolks. Jeg mener det er vigtigt at holde fokus på sagen og ikke hænge navngivne politifolk ud på nettet.

Alligevel tankevækkende at det er Rigspolitiet selv der er et hus i splid med sig selv, og at Fyns politi trods soleklar afgørelse fra Rigspolitiet den 21. september 2007 igen fremturer med afslag på min ansøgning af 8. maj 2008. Det ligner jo lydighedsnægtelse, med mindre jeg selvfølgelig har ret i antagelsen om personsammenfald i disse sager.
Hilsen Lasse.

Brugeravatar
Mausertossen
Platin Member
Platin Member
Interesser: skydevåben
Geografisk sted: Bagsværd
Has thanked: 28 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Mausertossen » 15. nov 2008, 15:33

Det ligner jo lydighedsnægtelse, med mindre jeg selvfølgelig har ret i antagelsen om personsammenfald i disse sager.
Det er politik, og mod politik kæmper selv guderne forgæves...
Søren
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin

Indlæg af Refraktorius » 15. nov 2008, 20:24

Mausertossen skrev:
Det ligner jo lydighedsnægtelse, med mindre jeg selvfølgelig har ret i antagelsen om personsammenfald i disse sager.
Det er politik, og mod politik kæmper selv guderne forgæves...
Søren

Hmmmmm, måske med relationer: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=15121

Men det er off-topic ifht. "Love og regler", så den er ovre i small talk.

PBD
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: svendborg
Been thanked: 21 times

Indlæg af PBD » 9. jan 2009, 13:11

Jeg var lige på det lokale våbenkontor i onsdags, i andet ærinde. Vi drøftede dog situationen med lyddæmper tilladelserne, og den rare dame på våbenkontoret kunne meddele mig at rigspolitiet "for kort tid siden" havde rundsendt en mail til alle våbenkontorer, hvor rigspolitiet omgjorde sin egen beslutning fra 2007 om at det var "anerkendelsesværdigt" med "jagt i udlandet" som begrundelse for en tilladelse til lyddæmper. Jeg måtte IKKE se mailen. Så de har nok erkendt at sagen fra 2007 ikke var en enlig svale, og at Danmark hurtigt kunne blive oversvømmet med disse livsfarlige tingester. Jeg talte også med en betjent ved Kbhv.Pi, der meddelte at han ikke ville give en sådan tilladelse, da lyddæmpere var udemærkede "slagvåben", og det var helt forbudt med slagvåben ???? Det er som jeg ser det, en rimelig ulige kamp vi kæmper her.
PBD

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 9. jan 2009, 13:16

pbd skrev:Jeg talte også med en betjent ved Kbhv.Pi, der meddelte at han ikke ville give en sådan tilladelse, da lyddæmpere var udemærkede "slagvåben", og det var helt forbudt med slagvåben ????
Har manden nogensinde hørt om et vandrør?
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 595 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 9. jan 2009, 16:04

Mapzter skrev:
pbd skrev:Jeg talte også med en betjent ved Kbhv.Pi, der meddelte at han ikke ville give en sådan tilladelse, da lyddæmpere var udemærkede "slagvåben", og det var helt forbudt med slagvåben ????
Har manden nogensinde hørt om et vandrør?
Eller Maglite?
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Besvar