Opbevaring

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member
Interesser: Konkurrenceskydning, jagt
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Opbevaring

Indlæg af Armand » 14. dec 2008, 17:26

I bekendtgørelsen af lov om våben og eksplosivstoffer, §20, står der følgende: "Våben og ammunition mv., der er nævnt i våben- og eksplosivstoflovens § 1, stk. 1, og stk. 2, litra a-c, og i denne bekendtgørelses § 14, skal opbevares forsvarligt og på et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende. "

"Et sted, der er utilgængeligt for uvedkommende." Hvordan skal det tolkes?

Ville jeg, i teorien, kunne bolte et godkendt våbenskab fast til muren i lejlighedens kælderrum? Dette kælderrum er afskåret fra de andre med brædder, hvor der er 1-2cm mellem hvert bræt. Altså er det muligt at se ind i rummet, men der er ikke adgang for andre, da døren er forsynet med en hængelås, hvor kun jeg har nøglen.

Det hele bunder ud i, at kæresten og jeg ikke er enige om hvor (våben)skabet skal stå. :neutral:
Personligt ville jeg helst have det placeret på en central plads i stuen. De kære små skal jo føle sig elsket. <+:
Dem som peger med følelserne har altid mest ret.

Brugeravatar
PerD
Gold Member
Gold Member
Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
Geografisk sted: Varde
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times
Kontakt:

Re: Opbevaring

Indlæg af PerD » 14. dec 2008, 17:57

Da jeg byggede hus, byggede jeg samtidig en våbenboks. Og den var et kompromis. Jeg foreslog først den langhårede at vi byggede hele stuen som en boks i SKAFOR Rød. 60m2 med våben på væggene og et stort 50'' fladskærms tv centralt placeret. <+: :mrgreen: Det kunne være fedt. Men den gik ikke. Jeg fik kun 6m2......

Mht til kælderen og lign opbevaringssteder, så er de lokale sheriffer ikke glade for det. Bed dem om at komme ud til en vurdering og hvis de tøver så spørg dem om, hvad der skal til, for at de vil godkende kælderen.

mvh
Per

PS. En kælder i en beboelsesejendom er nok det værste sted at opbevare ting....... ::-;<

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Armand » 14. dec 2008, 18:10

Haha! Jeg forstår dig udemærket godt. :D

Jeg er også enig med dig i, at en kælder i en beboelsesejendom umiddelbart er et dårligt valgt sted, men det er dog i en andelsforening og det er nu ikke nogen synderligt suspekte typer der bor her. Selve kælderen er forøvrigt altid aflåst. Kælderrummet i sig selv, er jo strengt taget utilgængeligt for andre. Om man sparker den pap-ligende dør til lejligheden ind, eller sætter et koben på kælderdøren er nærmest underordnet... Indbrud er og bliver indbrud. Er der umiddelbart noget juridisk til hindring for, at opstille et våbenskab under de nævnte forhold? Jeg har læst lovteksten som vedrører emnet igennem nogle gange og kan ikke lige finde noget, men jeg kan selvfølgelig have overset noget.

Men ja... Det kan godt være, at jeg skulle ned og sludre en gang med sheriffen.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 14. dec 2008, 19:06

Umiddelbart ville jeg ikke bryde mig om det, alene af den grund at man som regel har gode muligheder for at "arbejde uforstyrret" i kælderen.
I selve boligen er det bare ikke lige så nemt for tyven.

Der er "sheriffer" der kigger med herinde, så med lidt held får du en melding før du når ned på fortet ved havnen.

(Man burde kunne finde et hjørne til skabet i lejligheden. Hun har vel også en interesse i din rolle som alpha-han?)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
Havkat
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt på land og vand.skydning
Geografisk sted: Trekants området.

Indlæg af Havkat » 14. dec 2008, 19:39

Måske lidt ::;)( men hvis det er et problem med at den ikke passer til møblementet så få den malet så den passer ind til de andre møbler det kan sagtens lade sig gøre ;-)
" Latter er indre jogging"

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Armand » 14. dec 2008, 21:04

Problemet er faktisk plads... eller rettere mangel på samme. Løsningen må i den sidste ende nok være at købe en mindre seng og istedet placere et våbenskab ved siden af denne.

Brugeravatar
Skovtrolden
This member is
This member is
Interesser: Bueskydning
Geografisk sted: Hornsyld
Has thanked: 8 times

Indlæg af Skovtrolden » 14. dec 2008, 21:07

Armand skrev:Problemet er faktisk plads... eller rettere mangel på samme. Løsningen må i den sidste ende nok være at købe en mindre seng og istedet placere et våbenskab ved siden af denne.
Sikke mange undskyldninger der er for at ligge i ske ;-)
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Armand » 14. dec 2008, 21:22

Skovtrolden skrev:
Armand skrev:Problemet er faktisk plads... eller rettere mangel på samme. Løsningen må i den sidste ende nok være at købe en mindre seng og istedet placere et våbenskab ved siden af denne.
Man skal altid holde sine kære nær. Min samling af knive, bajonetter og en enkelt machete ligger for tiden under sengen. ;-)

Brugeravatar
Skovtrolden
This member is
This member is
Interesser: Bueskydning
Has thanked: 8 times

Indlæg af Skovtrolden » 14. dec 2008, 23:09

Armand skrev:
Skovtrolden skrev:
Man skal altid holde sine kære nær. Min samling af knive, bajonetter og en enkelt machete ligger for tiden under sengen. ;-)
Ret avanceret må jeg sige <+:

Men ellers kan jeg godt se problemet.
Ville et par pistolskabe som sofaborde måske have en bedre WAF?
Mojn
Skovtrolden
----------------------------
User - a technical term used by computer pros. See idiot.

Brugeravatar
Armand
Silver Member
Silver Member

Indlæg af Armand » 15. dec 2008, 19:55

Skovtrolden skrev:
Armand skrev:
Skovtrolden skrev:
Ret avanceret må jeg sige <+:

Men ellers kan jeg godt se problemet.
Ville et par pistolskabe som sofaborde måske have en bedre WAF?
Tjah... Man kunne jo lægge et almindeligt våbenskab ned på ryggen og bolte det fast til gulvet for at bruge det som sofabord også... Så må man bare håbe at hun ikke pludselig vil flytte om. <+:

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 15. dec 2008, 20:44

Armand skrev: Tjah... Man kunne jo lægge et almindeligt våbenskab ned på ryggen og bolte det fast til gulvet for at bruge det som sofabord også... Så må man bare håbe at hun ikke pludselig vil flytte om. <+:
Eller at du får en uimodståelig trang til at pette kanonerne når hun har dækket op ::_=>
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Besvar