Hvis jeg kan åbne en lommekniv med een hånd, men andre f.eks ikke kan(manglende fingerfærdighed), skal jeg så have tilladelse til den, mens andre godt kan have den uden tilladelse, fordi de netop ikke kan åbne den med een hånd???? :;_=) :;_=)
Jeg ringer til en blå mand senere her i denne uge, for at få et officielt svar.
enhåndsbetjente foldeknive
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 231 times
- Been thanked: 215 times
Re: enhåndsbetjente foldeknive
Det der er det kritiske punkt, er om den er DESIGNET til at kunne åbnes med én hånil i klingen.
Det kan fx. være hul i klingen, en tap/nitte, eller lignende
Hilsen
Kenneth
Det kan fx. være hul i klingen, en tap/nitte, eller lignende
Hilsen
Kenneth
Der er mange foldeknive der kan betjenes med en hånd selvom de ikke er designet til det. Jeg glæder mig til at høre hvad den blå mand giver dig af svar. ::-;<
I can only please one person per day. today is not your day. tomorrow is not looking too good either.
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Geografisk sted: Danmark
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Jeg har snakket med en myndigheds person idaw.
Knive som er formålsbestemte til at åbne med een hånd er ved lov forbudte. Så om man er fingerfærdig eller klumpedumpe er lige fedt. Knive som anvendes til anekendte formål som jagt, fiskeri, arbejde, mv må godt kunne låses i bladet...men skal stadig være fremstillet som en tohåndsbetjent "niv" fra fabrikkens side af. Betjenten som jeg snakkede med, havde selv skiftet sin dengang enhåndsbetjente foldekniv ud med en schweizer kniv, der ikke kunne låses, om som havde fingerrille i bladet. Ingen ko på isen fra politiets side af her ihvertfald. :eek:
Knive som er formålsbestemte til at åbne med een hånd er ved lov forbudte. Så om man er fingerfærdig eller klumpedumpe er lige fedt. Knive som anvendes til anekendte formål som jagt, fiskeri, arbejde, mv må godt kunne låses i bladet...men skal stadig være fremstillet som en tohåndsbetjent "niv" fra fabrikkens side af. Betjenten som jeg snakkede med, havde selv skiftet sin dengang enhåndsbetjente foldekniv ud med en schweizer kniv, der ikke kunne låses, om som havde fingerrille i bladet. Ingen ko på isen fra politiets side af her ihvertfald. :eek:
Så er alt jo godt. :)
I can only please one person per day. today is not your day. tomorrow is not looking too good either.
- Gunslinger
- This member is
- Interesser: IPSC, genladning, våbennørderi
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 18 times
Total latterlig lov iøvrigt!!
Mener engang at have hørt at "grunden" til den er, at man bagfra kan tage kvælertag på en person med den ene arm, og så med den anden hånd fiske kniven op af lommen, åbne den MED ÉN HÅND, for derefter at skære halsen over på sit offer.
Hva er det lige 9 ud af 10 blir stukket ned med? Vil voge at påstå at det er køkkenknive
Mener engang at have hørt at "grunden" til den er, at man bagfra kan tage kvælertag på en person med den ene arm, og så med den anden hånd fiske kniven op af lommen, åbne den MED ÉN HÅND, for derefter at skære halsen over på sit offer.
Hva er det lige 9 ud af 10 blir stukket ned med? Vil voge at påstå at det er køkkenknive