Skydning
- Seff
- Silver Member
- Interesser: WWII, Jagt
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Skydning
Min far har noget gammelt ammunition til hans riffel liggende, som han gerne skulle have skudt af - han har en .300 savage på et jagttegn.
Sagen er så at jeg gerne vil hjælpe ham med at skyde det af - hvilke tilladelser/tegn skal jeg have for at måtte benytte et våben på en skydebane? (jeg skal ikke selv eje eller transportere våbnet)
Jeg må indrømme at lovtekster ikke er mit speciale, men jeg håber der er nogen der skal hitte hoved og hale i sagen :)
På forhånd tak :D
Sagen er så at jeg gerne vil hjælpe ham med at skyde det af - hvilke tilladelser/tegn skal jeg have for at måtte benytte et våben på en skydebane? (jeg skal ikke selv eje eller transportere våbnet)
Jeg må indrømme at lovtekster ikke er mit speciale, men jeg håber der er nogen der skal hitte hoved og hale i sagen :)
På forhånd tak :D
- Bissen
- Gold Member
- Interesser: Airbrush og våben.
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
Re: Skydning
Hmm den eneste løsning jeg lige kan komme i tanke om er hvis din far fik et instruktør kursus.. Så må du gerne skyde hvis han er der.. Det er dog en ret bøvlet måde for noget så simpelt.. heh
- Raven
- Gold Member
- Interesser: Jagt, genladning
- Geografisk sted: Jammerbugten
- Been thanked: 10 times
Hvis der på den pågældende skydebane er en riffelinstruktør må han lade dig skyde med din fars riffel!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!
- The-Sailor
- Bronze Member
- Geografisk sted: sydjylland
kan en bære tilladelse til reflen ikke også gøre det :-;>/ eller har jeg misfortiået noget der 

- Raven
- Gold Member
Jojo en bæretilladelse kunne også gøre det! Men det koster jo!!The-Sailor skrev:kan en bære tilladelse til reflen ikke også gøre det :-;>/ eller har jeg misfortiået noget der
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!
- The-Sailor
- Bronze Member
- Geografisk sted: sydjylland
- Raven
- Gold Member
Bæretilladelsen koster det samme som en våbentilladelse!The-Sailor skrev:jo menden kan da ikke koste heldt vildt medet :;_=)
- Seff
- Silver Member
- Interesser: WWII, Jagt
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 9 times
Under alle omstændigheder skal jeg have taget jagttegnet - det var alligevel planen at gøre på et tidspunkt :)