Hejsa
Jeg er flyttet til Sverige og har Dansk jagttegn. Nu vil jeg gerne i gang
med noget jagt i Sverige, hvad kræver det af mig.
1. kan jeg konvertere mit danske jagttegn til Svensk jägerexamen. (man kan den omvendte vej)
2. kan jeg bare fortsætte mit danske jagttegn og så hvert år fornye dette, samt købe den svenske jægerlicens, så er alt iorden.
3. skal også bruge et nyt haglgevær, men hvordan erhverver jeg mig det når jeg har ovenstående problem
jeg har både dansk og svensk person nummer.
eller er det igang igen med den svenske jägerexamen og derved opnå tilladelse til købe jagtvåben og dyrke jagt i sverige.
Har prøvet at få svar på dette mange steder men ingen kan rigtig hjælpe mig.
med venlig hilsen
Martin Lorentsen
"Jeg er flyttet til Sverige og har Dansk jagttegn"
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Hvad gør jeg
Hej,
Jeg vil foreslå dig, at du retter henvendelse til politet, Naturvårdsverket eller Länsstyrelsen, hvor du bor.
Desuden henvises til denne webside, hvoraf fremgår at reglerne for svensk jagttegn/jagtafgift er ændret..
http://www.nordichunters.org/?id=321
Venlig hilsen
HePe
Jeg vil foreslå dig, at du retter henvendelse til politet, Naturvårdsverket eller Länsstyrelsen, hvor du bor.
Desuden henvises til denne webside, hvoraf fremgår at reglerne for svensk jagttegn/jagtafgift er ændret..
http://www.nordichunters.org/?id=321
Venlig hilsen
HePe
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1122 times
Hej Lorentsen
Jeg er mægtig glad for, at jeg fandt svaret på dit spørgsmål, jeg skal nemlig selv på jagt i Sverige indenlænge. Men kan jeg ikke få dig til at redigere titlen, så den hedder noget der har med indholdet at gøre. Titlen " hvad gør jeg" kan jo handle om alt mellem himmel og jord, så jeg er ikke sikker på jeg kan finde den igen når jeg skal bruge den.
Jeg er mægtig glad for, at jeg fandt svaret på dit spørgsmål, jeg skal nemlig selv på jagt i Sverige indenlænge. Men kan jeg ikke få dig til at redigere titlen, så den hedder noget der har med indholdet at gøre. Titlen " hvad gør jeg" kan jo handle om alt mellem himmel og jord, så jeg er ikke sikker på jeg kan finde den igen når jeg skal bruge den.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Lycon
- Admin
- Interesser: Special Operations Executive
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 593 times
- Been thanked: 601 times
- Kontakt:
God posting. <;>Lassescout skrev: Men kan jeg ikke få dig til at redigere titlen, så den hedder noget der har med indholdet at gøre. Titlen " hvad gør jeg" kan jo handle om alt mellem himmel og jord, så jeg er ikke sikker på jeg kan finde den igen når jeg skal bruge den.
Husk når I opretter et nyt indlæg, så vær rar at gøre det i det forum hvor det passer bedst ind, det er ikke tilladt at poste samme indlæg i forskellige fora. Giv dit indlæg en meningsfyldt overskrift. "Hjælp mig!" eller "Hvad gør jeg?" fortæller ikke hvad problemet drejer sig om, og I risikerer blot at én der sidder med løsningen scroller hastigt videre.
Til Lassescout: Du kan altid gemme tråden i dine fortrukne, så er den altid lige til at gå til også om mange år. ;-)
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington
SOE agent Pearl Witherington
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: "Jeg er flyttet til Sverige og har Dansk jagttegn"
Helt enig med Lycon og Lassescout!
Nu har jeg taget den første linie i indlægget, og sat den som emne... og minsandten om det ikke er en ret rammende titel!
(Og det samme er tilfældet i 95% af alle de indlæg som har en ellers intetsigende titel som "hjælp", "He he", "den er da sjov", "her er en mere" og andet i samme skuffe).
Se på det som en avisartikel: Det er overskriften der på mindre end et sekund afgør om man gider læse artiklen eller ikke.
(Og nej: "Her er flere billeder af nøgne kvinder" er ikke en god overskrift når det er fordi man gerne vil have ladedata til sin ".317 Micromagnum"
)
Nu har jeg taget den første linie i indlægget, og sat den som emne... og minsandten om det ikke er en ret rammende titel!
(Og det samme er tilfældet i 95% af alle de indlæg som har en ellers intetsigende titel som "hjælp", "He he", "den er da sjov", "her er en mere" og andet i samme skuffe).
Se på det som en avisartikel: Det er overskriften der på mindre end et sekund afgør om man gider læse artiklen eller ikke.
(Og nej: "Her er flere billeder af nøgne kvinder" er ikke en god overskrift når det er fordi man gerne vil have ladedata til sin ".317 Micromagnum"

"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Carsten Bo
- Platin Member
- Interesser: Jagt, Genladning
- Geografisk sted: sydhavsøerne
- Has thanked: 56 times
- Been thanked: 54 times
Er det ikke en enkeltskudsRefraktorius skrev: (Og nej: "Her er flere billeder af nøgne kvinder" er ikke en god overskrift når det er fordi man gerne vil have ladedata til sin ".317 Micromagnum")

Er udnævnt til Klodsmedjord.
I never feel guilty eating anything
Carsten
I never feel guilty eating anything
Carsten
-
- Newbie
- Interesser: Jagthunde
- Geografisk sted: Malmö
Ok med mig omkring titlen
Fandt iøvrigt ud af problemet.
1. find dit våben du vil have, enten i danmark eller i sverige.
2. ansøg om våbentilladelse/brugstilladelse hos det svenske politi, tog for mig 3 dage + 600svkr. for det første våben,
derefter 200 svk. pr efterfølgende våben du vil have. (brugte bare mit danske jagttegn)
3. modtag dit våbenlicens fra det svenske politi samt en overdragelskopi til din våbenpusher.
4. afsted efter dit våben, afregn med din pusher.
Du skal iøvrigt oplyse om mærke af dit våbenskab, samt hvor det er placeret henne på din bolig
/Lorentsen
Fandt iøvrigt ud af problemet.
1. find dit våben du vil have, enten i danmark eller i sverige.
2. ansøg om våbentilladelse/brugstilladelse hos det svenske politi, tog for mig 3 dage + 600svkr. for det første våben,
derefter 200 svk. pr efterfølgende våben du vil have. (brugte bare mit danske jagttegn)
3. modtag dit våbenlicens fra det svenske politi samt en overdragelskopi til din våbenpusher.
4. afsted efter dit våben, afregn med din pusher.
Du skal iøvrigt oplyse om mærke af dit våbenskab, samt hvor det er placeret henne på din bolig
/Lorentsen