Til næste år går vi i gang med at bygge ny stor garage, manden får sine racerbiler ind og jeg tænkte at jeg kunne få klemt en lille bane ind til luftriffel og luft pistol.
Jeg tænker selvfølig hæve/sænke stand, 15 m og elektronisk markering og alt det der ;-)
Hvor finder jeg regler og love for at bygge en bane hjemme på matriklen ? (jeg er klar over at banen skal godkendes efterfølgende)
Hvor finder jeg regler og lovgivning om en bane derhjemme
- Celia
- Bronze Member
- Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
- Has thanked: 2 times
Hvor finder jeg regler og lovgivning om en bane derhjemme
Venlig hilsen
Cecillia
Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500
Cecillia
Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Hvor finder jeg regler og lovgivning om en bane derhjemme
Luftvåben og privat skydning på egen matrikel: Bare skyd hvis du kan holde haglene hjemme hos dig selv.
Kontakt evt det lokale politi, og spørg om du skal have deres godkendelse hvis du vil skyde privat med luftgevær inde i din egen garage. Jeg tror ikke de vil kræve det.
Kontakt evt det lokale politi, og spørg om du skal have deres godkendelse hvis du vil skyde privat med luftgevær inde i din egen garage. Jeg tror ikke de vil kræve det.
Nu bliver jeg misundelig!Til næste år går vi i gang med at bygge ny stor garage, manden får sine racerbiler ind og jeg tænkte at jeg kunne få klemt en lille bane ind til luftriffel og luft pistol.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1123 times
Edit: Nedenstående er forkert. Se længere nede i tråden
Så længe du kun skyder med luft blander politiet sig ikke i det, bare du ikke er til fare for andre. Men jeg aner andre problemer i horisonten ud fra din beskrivelse.
Så lad os nu ikke se følgende i Ekstra Pladder om et års tid : Kvinde smidt på porten af rasende mand ! "Hun skulle ikke have brugt den luftpistol så tæt på min Aston Martin ´66" udtaler manden, " se nu lakken her, den får jeg aldrig poleret op igen
."
Så længe du kun skyder med luft blander politiet sig ikke i det, bare du ikke er til fare for andre. Men jeg aner andre problemer i horisonten ud fra din beskrivelse.
Så lad os nu ikke se følgende i Ekstra Pladder om et års tid : Kvinde smidt på porten af rasende mand ! "Hun skulle ikke have brugt den luftpistol så tæt på min Aston Martin ´66" udtaler manden, " se nu lakken her, den får jeg aldrig poleret op igen

Senest rettet af Lassescout 18. maj 2009, 11:42, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Celia
- Bronze Member
- Interesser: Pistol 22 kal. 15 og 25 m
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Lassescout skrev:Så længe du kun skyder med luft blander politiet sig ikke i det, bare du ikke er til fare for andre. Men jeg aner andre problemer i horisonten ud fra din beskrivelse.
Så lad os nu ikke se følgende i Ekstra Pladder om et års tid : Kvinde smidt på porten af rasende mand ! "Hun skulle ikke have brugt den luftpistol så tæt på min Aston Martin ´66" udtaler manden, " se nu lakken her, den får jeg aldrig poleret op igen."

Venlig hilsen
Cecillia
Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500
Cecillia
Feinwerkbau aw93
Manurhin MR32 match
Smith and Wesson m17
Walther LP500
- Trotyl
- This member is
- Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
- Geografisk sted: Jammerbugten
Du kan jo altid starte med SKYDEBANEBEKENDTGØRELSEN.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1123 times
UUUPS. Så har jeg gjort mig skyldig i en retsvildfarelse. UNDSKYLD, UNDSKYLD, UNDSKYLD.
Jeg kan se i Skydebanebekendtgørelsen at den også gælder det anlæg du påtænker at etablere. Så der har du reglerne.
Mit indslag om at du må skyde det du vil på egen grund gælder altså kun hvis du ikke indretter en permanent bane til det.
Egentlig en sjov retstilstand: Hvis du ikke indretter en bane kan du skyde alt det du vil, men indretter du en bane skal politiet komme og kigge på den mindst hvert tredje år
.
Jeg har som dreng ofte indrettet en skydebane til luftgeværet: En skive sømmet op på en ladeport, så er vi kørende. Det beroliger mig meget at se, at dette ikke permanente skydebaneanlæg ikke skulle have været godkendt. <+:
Jeg kan se i Skydebanebekendtgørelsen at den også gælder det anlæg du påtænker at etablere. Så der har du reglerne.
Mit indslag om at du må skyde det du vil på egen grund gælder altså kun hvis du ikke indretter en permanent bane til det.
Egentlig en sjov retstilstand: Hvis du ikke indretter en bane kan du skyde alt det du vil, men indretter du en bane skal politiet komme og kigge på den mindst hvert tredje år

Jeg har som dreng ofte indrettet en skydebane til luftgeværet: En skive sømmet op på en ladeport, så er vi kørende. Det beroliger mig meget at se, at dette ikke permanente skydebaneanlæg ikke skulle have været godkendt. <+:
Hilsen Lasse.