Hej.
Jeg skal skaffe mig en salonriffel, og har derfor kikket lidt på ansøgningsskemaet til våbentilladelsen. Der står at man skal skrive våbennummer, producent osv. Vil det sige at man skal ned i våbenhandlen finde en riffel man gerne vil købe, og så udfylde skemaet med informationerne om den riffel?
Et andet spørgsmål. En bekendt har en salonriffel jeg måske kan købe, men han har ikke tilladelse til den. Da han fik den som betaling for gammel gæld for længe siden, han er ikke jæger og det var dengang man ikke så så tungt på den slags, men dog efter at reglen om våbentilladelser trådte i kraft. På ansøgningsskemaet skal man skrive adressen på forhandleren eller privatpersonen, men når han nu egentlig har den ulovligt, så kan jeg vel ikke skrive hans navn. Er der nogle herinde der har en ide til hvordan vi kan få det våben gjort lovligt sådan at jeg kan købe det?
På forhånd mange tak.
Udfyldelse af ansøgningsskema til salonriffel
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Re: Udfyldelse af ansøgningsskema til salonriffel
Så syntes jeg du skal kontakte kammeraten, og tage salonriflen med på nærmeste politistation.
Her skal du så søge om at få den på tilladelse.!
Der er "Frit lejde" i gang.
Når den frit lejde-aktion er udløbet, risikerer din kammerat en strengere straf end hidtil, idet loven er blevet skærpet. Hvilket også var årsagen til fritlejde aktionen.
Vi har nogle gode eksempler her på forummet på våben der har stået uden tilladelse, men som igennem denne frit lejde aktion - nu er kommet lovformeligt på papir som de bør være.
Politiet ser gerne at ulovlige våben bliver afleveret, men ser også gerne at et våben bliver registreret - under alle omstændigheder er det et uregistreret våben mindre.
De registrerede våben, ved man jo hvor er.
Det kan ellers normalt IKKE lade sig gøre at lade våben dukke op sådan.!!
Hvis man dukker op på politistationen udenfor frit lejde aktionen - og ansøger om tilladelse til en riffel der ikke tidligere har været tilladelse på, så kan man godt regne med at blive kigget grundigt efter i sømmene.!! Med tiltale om ulovlig våbenbesiddelse som en mulig opfølgelse.!
Men ja, tilladelsen er specifik for våbnet - så du skal først finde den riffel/salonriffel du vil have, og så søge om tilladelse specifikt til den.
Det includerer Fabrikant, Model, Serienummer, kaliber, magasinkapacitet, løbslængde og ladesystem som skal opgives på ansøgningen.!
Så hvis du skal have kammeratens riffel på tilladelse - så snak med ham om at overtage riflen.
Hent den ved ham, og tag direkte på politistationen for at ansøge om tilladelse til den, bare forklar at den tidligere har stået uden tilladelse.! Husk dit jagttegn.!
Under frit lejde aktionen kan du IKKE tiltales for ulovlig våbenbesiddelse, medmindre du smider den på bagsædet og lige skal ind og handle 117 steder med konen på vej til politistationen.
Her skal du så søge om at få den på tilladelse.!
Der er "Frit lejde" i gang.
Når den frit lejde-aktion er udløbet, risikerer din kammerat en strengere straf end hidtil, idet loven er blevet skærpet. Hvilket også var årsagen til fritlejde aktionen.
Vi har nogle gode eksempler her på forummet på våben der har stået uden tilladelse, men som igennem denne frit lejde aktion - nu er kommet lovformeligt på papir som de bør være.
Politiet ser gerne at ulovlige våben bliver afleveret, men ser også gerne at et våben bliver registreret - under alle omstændigheder er det et uregistreret våben mindre.
De registrerede våben, ved man jo hvor er.
Det kan ellers normalt IKKE lade sig gøre at lade våben dukke op sådan.!!
Hvis man dukker op på politistationen udenfor frit lejde aktionen - og ansøger om tilladelse til en riffel der ikke tidligere har været tilladelse på, så kan man godt regne med at blive kigget grundigt efter i sømmene.!! Med tiltale om ulovlig våbenbesiddelse som en mulig opfølgelse.!
Men ja, tilladelsen er specifik for våbnet - så du skal først finde den riffel/salonriffel du vil have, og så søge om tilladelse specifikt til den.
Det includerer Fabrikant, Model, Serienummer, kaliber, magasinkapacitet, løbslængde og ladesystem som skal opgives på ansøgningen.!
Så hvis du skal have kammeratens riffel på tilladelse - så snak med ham om at overtage riflen.
Hent den ved ham, og tag direkte på politistationen for at ansøge om tilladelse til den, bare forklar at den tidligere har stået uden tilladelse.! Husk dit jagttegn.!
Under frit lejde aktionen kan du IKKE tiltales for ulovlig våbenbesiddelse, medmindre du smider den på bagsædet og lige skal ind og handle 117 steder med konen på vej til politistationen.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Ja.Fnulle skrev:Hej.
Jeg skal skaffe mig en salonriffel, og har derfor kikket lidt på ansøgningsskemaet til våbentilladelsen. Der står at man skal skrive våbennummer, producent osv. Vil det sige at man skal ned i våbenhandlen finde en riffel man gerne vil købe, og så udfylde skemaet med informationerne om den riffel?
Se evt. de tråde her på forummet der omhandler den nuværende frit lejde aktion.Fnulle skrev: Et andet spørgsmål. En bekendt har en salonriffel jeg måske kan købe, men han har ikke tilladelse til den. Da han fik den som betaling for gammel gæld for længe siden, han er ikke jæger og det var dengang man ikke så så tungt på den slags, men dog efter at reglen om våbentilladelser trådte i kraft. På ansøgningsskemaet skal man skrive adressen på forhandleren eller privatpersonen, men når han nu egentlig har den ulovligt, så kan jeg vel ikke skrive hans navn. Er der nogle herinde der har en ide til hvordan vi kan få det våben gjort lovligt sådan at jeg kan købe det?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=18498
Frit lejde aktionen gælder til og med d.14.juni.2009. !!
Så skynd dig.!!!
Så kan i evt finde ud af kompensering for riflen bagefter, men husk, der er mange salonrifler hos jagtforretningerne - de er i lav kurs.!
Frit lejde aktionen gælder til og med d.14.juni.2009. !!
Så skynd dig.!!!
Så kan i evt finde ud af kompensering for riflen bagefter, men husk, der er mange salonrifler hos jagtforretningerne - de er i lav kurs.!
- Fnulle
- Bronze Member
- Interesser: Natur(Jagt), Historie
- Geografisk sted: Midtjylland, Salling
Mange tak for hjælpen!
Nu er der så endnu en succes historie her på forumet, var ude på Skive politistation med den her i dag, og tilladelsen burde jeg få om en 10 dages tid, indtil da opbevare de riflen, men det var mest fordi mit våbenskab endnu ikke er blevet leveret ellers tror jeg faktisk de ville have givet mig den med hjem med det samme. Jeg kunne også have fået tilladelsen i dag, men så skulle jeg have været på våbenkontoret i Silkeborg. OG DER VAR LANGT!
Mange tak for hjælpen.
Nu er der så endnu en succes historie her på forumet, var ude på Skive politistation med den her i dag, og tilladelsen burde jeg få om en 10 dages tid, indtil da opbevare de riflen, men det var mest fordi mit våbenskab endnu ikke er blevet leveret ellers tror jeg faktisk de ville have givet mig den med hjem med det samme. Jeg kunne også have fået tilladelsen i dag, men så skulle jeg have været på våbenkontoret i Silkeborg. OG DER VAR LANGT!
Mange tak for hjælpen.
GÆT THU SHE CHOPPER!
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
Perfekt - og tillykke. =o)

Ét uregistreret våben blandt civilisationen mindre - Én jæger glad.
Det må være en WinWin-situation. <+:

Ét uregistreret våben blandt civilisationen mindre - Én jæger glad.
Det må være en WinWin-situation. <+:
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 304 times
- Been thanked: 1123 times
Godt med en happy end på den historie.
Det eneste der er galt med den frit lejde aktion er, at den slutter allerede. Det er ikke lykkedes mig at finde hverken en Garand eller en Carabin jeg kunne få lovliggjort. Shit, så må jeg jo ud og betale markedsprisen for en lovlig.
Det eneste der er galt med den frit lejde aktion er, at den slutter allerede. Det er ikke lykkedes mig at finde hverken en Garand eller en Carabin jeg kunne få lovliggjort. Shit, så må jeg jo ud og betale markedsprisen for en lovlig.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.