Hej.
Jeg har tit sæt tamduer sidde sammen med skovduer rundt omkring på markerne hvor jeg bor. Jeg ved intet om due opdret og jeg ved derfor heller ikke om man som dueopdretter lader sine duer flyve i det fri, hvis de gør det så er de jo ikke til at kende forskel på undslubne tamduer og (øh..) ikke undslubne tamduer. Hvordan ligger det med loven når det kommer til at skyde/jage tamduer?
Jagtid på Tamduer
- Jesper1973
- Gold Member
- Interesser: Riffeljagt
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Been thanked: 4 times
Re: Jagtid på Tamduer
Hejsa
Sådan som jeg læser jagtloven må du kun skyde ringdue og tyrkerdue, så alle andre duer er i princippet off limits - mend mindre at du er ansat af kommunen i en eller anden by for netop at skyde de "vilde duer" (læs: ikke ring- og tyrkerduer) der flyver rundt i byerne.
Andre der er enige/uenige med mig??
Sådan som jeg læser jagtloven må du kun skyde ringdue og tyrkerdue, så alle andre duer er i princippet off limits - mend mindre at du er ansat af kommunen i en eller anden by for netop at skyde de "vilde duer" (læs: ikke ring- og tyrkerduer) der flyver rundt i byerne.
Andre der er enige/uenige med mig??
Mvh
Jesper
Det er bedre at have en riffel og ikke have brug for den, end at have brug for en riffel og ikke at have den
Jesper
Det er bedre at have en riffel og ikke have brug for den, end at have brug for en riffel og ikke at have den
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 234 times
- Been thanked: 218 times
Re: Jagtid på Tamduer
Den er helt klar: Kun de dyrearter der er fastsat en jagttid på må skydes(bortset fra ved regulering). Hvis der forekommer tamduer af en eller anden obskur art, så er den fredet.
Hilsen
Kenneth
Hilsen
Kenneth