Nu har jeg siddet og gransket jagtloven, men uden held, i forsøget på at få afklaret et par spørgsmål.
Hvor langt skal et område ligge fra en byzone, før der må drives jagt? Har en jagt som starter inden for byzonen og bevæger sig et godt stykke ud over. Men da der jo ikke er et byskilt midt på jagten er det lidt svært at skelne. Det er et forholdsvis stort område (20-25 hektar) og ville undersøge om det var muligt at jage på hele området?
CW
Jagt i "byzone"
- Raven
- Gold Member
- Interesser: Jagt, genladning
- Geografisk sted: Jammerbugten
- Been thanked: 10 times
Re: Jagt i "byzone"
Du må gerne jage i byzone! Du skal bare sørge for at der er 50 meter til nærmeste beboelsesbygning, når der afgives skud. Jager du derimod på fiskeri teritoriet, skal du holde dig 500 meter fra byzone!
Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!
- Trotyl
- This member is
- Interesser: Ammunition, Pistolskydning, Skydevåben iøvrigt
- Has thanked: 2 times
Det bliver lidt besværligt fordi: Ingen må jage på en måde, der medfører haglnedfald på en anden persons bolig, have eller gårdsplads.
Der må dog godt jages nærmere end 50 meter fra beboelsesbygninger, hvis beboerens samtykke foreligger.
Der må dog godt jages nærmere end 50 meter fra beboelsesbygninger, hvis beboerens samtykke foreligger.
Hvad man ikke har i hovedet, må man have i tanken...
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Nu sidder jeg ikke lige med min lærebog foran mig, men mener bestemt at det kun er regulering der må foretages indenfor 50 m fra bebyggelse?Trotyl skrev:Det bliver lidt besværligt fordi: Ingen må jage på en måde, der medfører haglnedfald på en anden persons bolig, have eller gårdsplads.
Jeg vender tilbage senere når jeg har læst op på det..

Dixi !
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt og guns
- Geografisk sted: Nordsjælland
Det lyder jo ganske fint. Der er ikke nogle huse på området så de 50m bliver ikke et problem at holde sig inden for.
Remington 700 XCR Tactical Long range .308
Froe læs lige hvad Trotyl skriver
på krager og skader, og der må der gerne være nedfald af hagl, i havere gårdspladser og den slags.
man må også reguler, mink, vaskebjørn, mårhund og resten af de fredsløse hele året.
men om det så er smart, at gøre uden samtykke, fra nabo eller hvem nu det måtte være, er en anden sag.
men ja du må gerne gå på jagt i byzone
men ja man må kun reguler, indefor 50m af anden mands hus stald og den slags, hvis man ikke har samtykke om andet. og det er kun i feb.Der må dog godt jages nærmere end 50 meter fra beboelsesbygninger, hvis beboerens samtykke foreligger.
på krager og skader, og der må der gerne være nedfald af hagl, i havere gårdspladser og den slags.
man må også reguler, mink, vaskebjørn, mårhund og resten af de fredsløse hele året.
men om det så er smart, at gøre uden samtykke, fra nabo eller hvem nu det måtte være, er en anden sag.

- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Godt så.. Jeg troede faktisk at jeg havde læst Trotyls indlæg ?22-250 skrev:Froe læs lige hvad Trotyl skrivermen ja man må kun reguler, indefor 50m af anden mands hus stald og den slags, hvis man ikke har samtykke om andet. og det er kun i feb.Der må dog godt jages nærmere end 50 meter fra beboelsesbygninger, hvis beboerens samtykke foreligger.
Vi er enige om at det er tilladt at regulere indenfor 50 m. (jvf. fastlagte regler vedr. regulering).
Men jeg syntes stadig ikke at svaret på om hvorvidt det er tilladt at jage inden for denne grænse er kommet? Der er jo forskel på at jage og at regulere.
Hvis jeg forstår dit indlæg korrekt, mener du at enhver må regulere indenfor 50 meter til anden mands bolig, og hvis der indgået aftale om det, må man også gerne jage.
Undskyld hvis det bare er mig der ikke kan læse hvad du skriver

Jeg må indrømme at jeg selv er lidt rundforvirret vedr. dette emne nu, og glæder mig til at få det på plads.

Dixi !
- Raven
- Gold Member
- Interesser: Jagt, genladning
- Been thanked: 10 times
JagtlovenFroe skrev: Vi er enige om at det er tilladt at regulere indenfor 50 m. (jvf. fastlagte regler vedr. regulering).
Men jeg syntes stadig ikke at svaret på om hvorvidt det er tilladt at jage inden for denne grænse er kommet? Der er jo forskel på at jage og at regulere.
§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.

Nu forhenværende medlem af Danmarks Jægerforbund. Indtil de bekendte kulør ift. kommende naturnationalparker!!