Hej...
Er der ikke et "klogt hoved" som kan hjælpe ??
Hvor i al verden kan jeg finde den danske våbenlov, på tysk ??
Grunden til det lidt kryptiske spørgsmål, ligger i, jeg har fået tilbudt en pistol 1910 i Tyskland...Våbnet er jo på samlertilladelse her i DK (Jeg har en sådanne), mens den i Tyskland er på "rigtig" våbentilladelse..
Som jeg har fået det forklaret, kan den godt ekspoteres uden importtilladelse, hvis våbnet er "frei" i DK....Forhandleren skal dog bare lige have et bevis herfor (dvs. udskrift af den danske våbenlov, på Tysk)...
Så...kan én eller anden hjælpe, med en henvisning eller link ??
Dansk våbenlov på tysk ??
- PerD
- Gold Member
- Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Re: Dansk våbenlov på tysk ??
Desværre. Selvom du har en samlertilladelse, så skal den ind via de rette kanaler. Dvs. du skal søge om en importtilladelse og når du har fået pistolen skal den præsenteres hos politiet.
Ingen vej udenom.
Importtilladelsen er gratis.
mvh
Per
Ingen vej udenom.
Importtilladelsen er gratis.
mvh
Per
- PerD
- Gold Member
- Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
Hov jeg glemte noget.
Få betjenten til at skrive "import permission" eller endnu bedre "Einfuhrgenehmigung" på tilladelsen. Hele tilladelsen er desværre på dansk, og det er de ikke så gode til nede i republikken.
mvh
Per
Få betjenten til at skrive "import permission" eller endnu bedre "Einfuhrgenehmigung" på tilladelsen. Hele tilladelsen er desværre på dansk, og det er de ikke så gode til nede i republikken.
mvh
Per
-
- Gone But Not Forgotten
- Geografisk sted: sydjylland
Hej PerPerD skrev:Hov jeg glemte noget.
mvh
Per
Takker for svaret....
Jeg har selv et par gange importeret nogle 9 mm pistoler fra Tyskland, til min skytteforening, uden problemer, så jeg kender godt proceduren.
Hvad der bare undre mig, var jeg for et lille års tid siden ville impotere en 1910/21 (den er jo på WBK i Tyskland, men "fri" på samlertilladelse i DK), der fik jeg at vide at det ikke var nødvendigt med en importtilladelse, fra mit "lokale" våbenkontor, når jeg havde en samlertilladelse. (handlen blev dog ikke til noget da den tyske sælger alligevel ikke ville af med den)