Hej med jer..
Jeg faldte over denne side, og synes at svarene var meget konstruktive, og det er netop det jeg søger.
Et konstruktivt svar iflg reglerne for skydevåben og brugen heraf...
Jeg står i den situation at min kæreste og jeg var nede og besøge mine forældre, hvor jeg skulle indskyde min nye salonriffel.
Hendes knægt på 6 får samtidig lov til at iagtage min skydning, samt at foretageet enkelt prøveskud med riflen, selvfølgelig med mig lige ved hans side. Jeghar både jagttegn og våbentilladelse og skydningen blev foretaget på landet lagt fra naboer og med kuglefang på "autoriseret bane" med skydebænk og markeringer.
Er dette ulovligt?
Hvad er reglerne for at man må lade et barn prøve at skyde med salonriffel, luftgevær osv?
Jeg ser frem til jeres svar.
Tak.
Børn og skydevåben
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Re: Børn og skydevåben
Det kræver at du er uddannet DJ riffelinstruktør, eller at det sker i skytteforeningsregi med godkendte våben på godkendte baner.Er dette ulovligt?
Hvad er reglerne for at man må lade et barn prøve at skyde med salonriffel, luftgevær osv?
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 329 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Re: Børn og skydevåben
På godkendte baner i sportsregi, er der til gengæld ikke andre aldersgrænser, end dem foreningerne selv stiller.
Mine piger var 4 år, da de skød med pistol første gang, selvfølgelig under MEGET kontrollerede former. (Jeg er ikke kun instruktør, jeg er også en pisse pylret far).
Mine piger var 4 år, da de skød med pistol første gang, selvfølgelig under MEGET kontrollerede former. (Jeg er ikke kun instruktør, jeg er også en pisse pylret far).
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!