kan godt hører du ikke lige har prøvet at ringe til politiet før for hvis man ringer og anmelder ligende så har de ikke resurser til det med mindre du ligger med et åbent kraniebrud eller ligende og så er det ligesom for sent :-(HappyNanoq skrev:Chancen for at gassen går af fimsen der er sur... er også rimelig stor.nandersen skrev:Det kan jo ikke forventes at du bare forlader dit hjem forevigt?HappyNanoq skrev:Hvis der er tid til at smutte.... så gør dét, ellers er den nok forbandet svær at bortforklare.
Hvis du tager afsted og der ikke sker noget, må du jo af god grund tillbage på et tidspunkt, men truslen er der jo stadig.
Plus at man selvfølgelig kan ringe til politiet og sige hvem man har fået truslerne af, så henter de stodderen.!!
Så.."for evigt" er måske lige drastisk nok... men det er en afvejning man må tage.
Regler om selvforsvar
- Verny
- Bronze Member
- Interesser: Lerdue skydning
- Geografisk sted: sydsjælland
Re: Regler om selvforsvar
Heinrich
- Verny
- Bronze Member
så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med og den med låsen den holder heller ikke vil de ind ja så kommer de ind og hvis de banker på og du lukker op og først finder du af det der så er det jo for sent med en god lås ikke?HappyNanoq skrev:Til dét har jeg indboforsikringen, en bedre lås end påkrævet og veldokumenteret optegnelse over hvad jeg har. Men sådan er jeg.
Heinrich
- NAndersen
- Bronze Member
- Interesser: Våben og knive
- Geografisk sted: Vestsjælland
Så hvis nogen trænger bevæbnet ind i dit hjem så håber du at de bare nøjes med at binde dig og få dig til at låse dig våbenskab osv. op?HappyNanoq skrev:Til dét har jeg indboforsikringen, en bedre lås end påkrævet og veldokumenteret optegnelse over hvad jeg har. Men sådan er jeg.
Jeg ville ikke turde at tage den chance hvis jeg havde et alternativ.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Indboforsikringer kan opgraderes til også at omfatte højere grad af kontanter, guld/sølv mm.Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med og den med låsen den holder heller ikke vil de ind ja så kommer de ind og hvis de banker på og du lukker op og først finder du af det der så er det jo for sent med en god lås ikke?HappyNanoq skrev:Til dét har jeg indboforsikringen, en bedre lås end påkrævet og veldokumenteret optegnelse over hvad jeg har. Men sådan er jeg.
Nu ligger jeg normalt ikke inde med dén grad af kontanter - men ville da ønske jeg gjorde hehe, og er da også kommet af med lidt af min guld/sølv-samling. =o)
Men så længe normale forholdsregler er taget, dækker forsikringen.!
Hvis forsikringsselskabet kræver RUKO 5-stifts eller 6-stifts på hoveddør og måske værdier gemt af vejen, for at de vil dække - så er det jo kun bedre hvis man har en klasse rød lås med sidestifter i hoveddøren og opbevarer andet af betydelig værdi i Skafor Blå våbenskab som er boltet med 4 i gulv og 4 i væg (som forøvrigt er 4 bolte mere end krævet!).
Kan kun konstatere, at jeg opbevarer mine ting bedre end krævet. Og hvorfor.?
Det tog kun 4 x 5 minutter ekstra at sikre skabet - og det tager ingen tid at smide tingene i skabet, så hvorfor ikke.?
Så hvis de vil rende med det - så må de arbejde for det. Og forsikringen slipper ikke.!
Selv hvis vi boede i en bankboks, så er risikoen der - ganske vist en mindre risiko, end hvis man boede i et sommerhus-kvartér.
Har da også et par overraskelser i baghånden, fordi det var sjov at lave og ikke kostede det vilde. =o)
Og hvis nogen trænger bevæbnede ind.? Tja, så er man også dækket.. så skal der bare en politianmeldelse og assurandør på.
Har dog forsvaret mig før.. hvilket var årsagen til at jeg stoppede med Thaiboxing.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Man skal da være noget dum for at ligge inde med 200.000 som man ikke har forsikret?!?Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Hvis man har 200K liggende i kontanter og vil ha' forsikringen til at dække dem, så skal man nok lige høre hvilken type sikringsskab de stiller krav til.Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- NAndersen
- Bronze Member
- Interesser: Våben og knive
- Geografisk sted: Vestsjælland
Ehm... hvorfor stoppede du? Kunne det ikke bruges eller fandt du noget bedre?HappyNanoq skrev:Har dog forsvaret mig før.. hvilket var årsagen til at jeg stoppede med Thaiboxing.
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
eller have 200K fra noget man ikke burde have lavet?Fast Fumble skrev:Man skal da være noget dum for at ligge inde med 200.000 som man ikke har forsikret?!?Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Brød mig ikke om at skade folk i den grad...nandersen skrev: Ehm... hvorfor stoppede du? Kunne det ikke bruges eller fandt du noget bedre?
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
- Verny
- Bronze Member
selvom de ligger i et sikret pengeskab så dækker de kun op til 50.000 i kontanter og hvis man driver en vognmands virksomhed hvor chaufførene afregner en gang om ugen så kan der godt komme til at ligge 200.000 i skabet og lige meget hvor sikkert dit skab er så bliver man jo bare tvunget til at åbne det så den holder ikke :-)Mapzter skrev:Hvis man har 200K liggende i kontanter og vil ha' forsikringen til at dække dem, så skal man nok lige høre hvilken type sikringsskab de stiller krav til.Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med
Heinrich
- Verny
- Bronze Member
ha ha selvom vi alle er indehævere af det største universal havekort der findes (jagtgevær) så kunne jeg da ikke finde på at lave noget jeg ikke måtte for 200.000 det kan da ikke betale sig hvis du spørger mig :-)Refraktorius skrev:eller have 200K fra noget man ikke burde have lavet?Fast Fumble skrev:Man skal da være noget dum for at ligge inde med 200.000 som man ikke har forsikret?!?Verny skrev:så fortæl mig lige om din forsikring dækker hvis du har 200.000 liggende i dit pengeskab det tror jeg ikke du skal regne med
Heinrich