Hvornår må man købe en Pistol....

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
neis
Banned
Banned
Interesser: Pistol skydning
Geografisk sted: vordingborg

Hvornår må man købe en Pistol....

Indlæg af neis » 13. jan 2010, 07:08

Jeg er efter en del års pause startet til pistolskydning igen, og er uden tilladelse, så derfor ville jeg høre hvornår er det muligt at købe sin egen pistol, kan man købe en og have den i klubben, eller er der bestemte regler om dette, ville nu være ret at have sin egen pistol i stedet for at skulle skyde med foreningens våben .... håber at der er nogen som kan hjælpe mig med dette...
Senest rettet af neis 15. jan 2010, 17:10, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Re: Hvornår må man købe en Pistol....

Indlæg af Refraktorius » 13. jan 2010, 09:16

Tal med formanden om det.

Som oftest kan man købe en, der så formelt er klubbens, ligger i klubbens skab.... men ikke bruges af andre end dig.

Når du så har været aktivt skydende i to år, er gammel nok og fornuftig nok til at formanden vil skrive under på en SKV, så kan den overføres til din tilladelse.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Geografisk sted: Nuuk, Grønland
Has thanked: 125 times
Been thanked: 257 times

Indlæg af T-REX » 13. jan 2010, 15:17

Hvis du tidligere har været aktivt skydende i mere end 2 år, og begynder igen, så snak med formanden...... Jeg vil tro at mange formænd vil tælle din tidligere skydning med, som aktiv skydning...

Har du tidligere haft pistol på SKV2?
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

neis
Banned
Banned

Indlæg af neis » 14. jan 2010, 07:51

Nej jeg har ikke tidligere haft våbentilladelse til pistol, jeg har skudt under Næstved firmasport men det er ca 10 - 12 år siden men har været en meget aktiv pistol skytte i militæret da jeg var fastansat på GHR, vi havde ikke så meget at lave og derfor brugte meget tid på skydebanen, men der var ikke brug for at have en våben tilladelse da vi havde udleveret pistol som låg på kammer og den hentede vi jo bare når vi ville skyde, det var jo meget nemmere og gratis........

HastelaVISTA
Gold Member
Gold Member
Interesser: sjovt
Geografisk sted: region hovedstaden

Indlæg af HastelaVISTA » 14. jan 2010, 22:18

neis skrev:Nej jeg har ikke tidligere haft våbentilladelse til pistol, jeg har skudt under Næstved firmasport men det er ca 10 - 12 år siden men har været en meget aktiv pistol skytte i militæret da jeg var fastansat på GHR, vi havde ikke så meget at lave og derfor brugte meget tid på skydebanen, men der var ikke brug for at have en våben tilladelse da vi havde udleveret pistol som låg på kammer og den hentede vi jo bare når vi ville skyde, det var jo meget nemmere og gratis........
Jeg har lavet noget lignende. dog var min pause længere fra jeg forlod milli til jeg ville røre en skyder igen.
Det er forfra. Dog spurgte jeg ikke om lov til at købe en skyder men blev opfordret til det af en fra bestyrelsen.

neis
Banned
Banned

Indlæg af neis » 15. jan 2010, 08:06

hastelaVISTA skrev:
neis skrev:Nej jeg har ikke tidligere haft våbentilladelse til pistol, jeg har skudt under Næstved firmasport men det er ca 10 - 12 år siden men har været en meget aktiv pistol skytte i militæret da jeg var fastansat på GHR, vi havde ikke så meget at lave og derfor brugte meget tid på skydebanen, men der var ikke brug for at have en våben tilladelse da vi havde udleveret pistol som låg på kammer og den hentede vi jo bare når vi ville skyde, det var jo meget nemmere og gratis........
Jeg har lavet noget lignende. dog var min pause længere fra jeg forlod milli til jeg ville røre en skyder igen.
Det er forfra. Dog spurgte jeg ikke om lov til at købe en skyder men blev opfordret til det af en fra bestyrelsen.

Jo men som så meget andet fra militæret er der ikke meget som er registeret rigtigt, og jeg tvivler på at der stå at vi var på skydebanen op til flere gange om ugen, og for at søge våbentilladelse skal der vel være en eller anden form for registrering......

T-REX
This member is
This member is
Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
Has thanked: 125 times
Been thanked: 257 times

Indlæg af T-REX » 15. jan 2010, 18:06

Det eneste der er, det er at formanden skal stå inde for, at du har været aktivt skydende. Jeg mener ikke der er krav om dokumentation.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html

Besvar