Jeg er kommet over en WWII LeEnfield caliber .303 her i Grl.
Jeg vil gerne sende den som gave til en ven i DK.
Kan han modtage den, hvis han får en samler tilladelse, eller skal der jagttegn, prøver og afgifter ind over??
Den er fuldt funktionsdygtig.
MHM
LeEnfield 303 tilladelse (til arving)
LeEnfield 303 tilladelse (til arving)
"If you want to shoot - shoot - don't talk..."
There are 10 kinds of people: Those who understand binary numbers and those who don’t!
There are 10 kinds of people: Those who understand binary numbers and those who don’t!
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Re: LeEnfield 303 tilllladelsese
Den går nok ikke med en almindelig sammlertilladelse, da modellen er fra efter 1892. Han kunne jo også få den på SKV hvis han var medlem af en af de historisk skytteforeninger rundt omkring i landet. Om han skal have importtilladelse når den kommer fra Grønland ved jeg ikke.....
Never confuse verbosity with veracity.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
han skal have importtilladelse, og afsenderen skal med stor sikkerhed have en eksporttilladelse.
Papirerne kan downloades fra http://www.politi.dk/groenland/da/servicemenu/forside/
Er åbenbart almindeligt forekommende, der er links på forsiden...
Papirerne kan downloades fra http://www.politi.dk/groenland/da/servicemenu/forside/

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Vedr. Forsendelse, der skal du være opmærksom på, at posten IKKE kan bruges, ved våbenforsendelse til Danmark.
Der skal det enten med RAL, og afhentes i Ålborg af modtageren, eller en godkendt våbentransportør.
Eller det skal sendes med en af de speditører, der kan håndtere våben hele vejen. Snak med BlueWater og DSV, men prisen er ret høj
(Mener det var i omegnen af 1500-2000 for et våben til Nuuk)
Der skal det enten med RAL, og afhentes i Ålborg af modtageren, eller en godkendt våbentransportør.
Eller det skal sendes med en af de speditører, der kan håndtere våben hele vejen. Snak med BlueWater og DSV, men prisen er ret høj

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
T-Rex
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1124 times
Politiet i Grønland udsteder ikke eksporttilladelser. Men de skriver gerne et brev til politiet i Danmark hvoraf det fremgår, at det ikke er nødvendigt med eksporttilladelse efter Grønlandsk lov. Så vedlægger du bare dette papir istedet for eksporttilladelsen, Sammen med den danske importtilladelse, så går det rigtig fint.JRexA skrev:han skal have importtilladelse, og afsenderen skal med stor sikkerhed have en eksporttilladelse.
Husk, at det skal være de originale tilladelser der følger våbnene. Da jeg flyttede til Danmark afleverede jeg de originale tilladelser til RAL som jeg skulle. Så rejste jeg til DK og ventede på mit flyttelæs. Så var der en gimpe på RALs kontor der fandt på at kopiere tilladelserne og beholde originalerne.
Det var i grunden træls at stå i Danmark uden flyttelæs, og få at vide at tolderne ikke ville frigive noget som helst før de havde de originale tilladelser. Dem havde jeg jo lissom ikke mere.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- XaVieR
- Banned
- Interesser: Alt mulig..
- Geografisk sted: Ringkøbing området.
- Has thanked: 1 time
øøøøv hvorfor er man ik din kammerat, sådan en ku jeg godt ha brugt
Fed gave

Fed gave
Rigtige mænd går i Waders
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen
Står der SAUER på blokken, er riflen på toppen
Ja, og så er min kammerat ikke engang født endnu!
Det er min bror der skal have en søn, og så tænkte jeg en god solid .303'er måtte være en god start - så det hele ikke drukner i lyseblå bamser og sølvkopper med Ole lukøje...
Men går den ikke på en samlertilladelse, ja, så går den nok ikke....
Hvad nu hvis man flækker kammeret nedefra - er den så "deaktiveret" nok til at være gl. jern og ikke et våben?
MHM
Det er min bror der skal have en søn, og så tænkte jeg en god solid .303'er måtte være en god start - så det hele ikke drukner i lyseblå bamser og sølvkopper med Ole lukøje...
Men går den ikke på en samlertilladelse, ja, så går den nok ikke....
Hvad nu hvis man flækker kammeret nedefra - er den så "deaktiveret" nok til at være gl. jern og ikke et våben?
MHM
"If you want to shoot - shoot - don't talk..."
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: LeEnfield 303 tilladelse (til arving)
Våbentilladelse kan gives til at besidde (og kun besidde) våbnet til en livsarving. I dette tilfælde din bror. Såfremt vandelskrav mv. er opfyldt.MHM skrev:Ja, og så er min kammerat ikke engang født endnu!
Se våbencirkulærets § 2, stk. 1, nr. 7.
Link til våbencirkulæret - Emne: Bekendtgørelse af lov om våben og eksplosivstoffer.Våbencirkulærets § 2, stk. 1 skrev:§ 2. Tilladelser efter våbenbekendtgørelsens § 2, stk. 1, nr. 1-2, bortset fra de våben mv., der er nævnt i dette cirkulæres §§ 19-20, kan gives til:
1) Medlemmer af skytte- og jagtforeninger, som har adgang til at anvende våbnet på foreningens skydebane.
2) Skytte- og jagtforeninger til brug for foreningens medlemmer. Tilladelse må kun gives til foreninger, der disponerer over en skydebane, hvor våbnet kan anvendes, og over sådanne lokaler, at våben og ammunition kan opbevares forsvarligt.
3) Foreninger, der arrangerer fugle- og skiveskydning. Tilladelse må kun gives til foreninger, der disponerer over en skydebane, hvor våbnet kan anvendes, og over sådanne lokaler, at våben og ammunition kan opbevares forsvarligt. Medlemmer af sådanne foreninger kan gives tilladelse til dansk militærgevær, mrk. Remington 1867/96 og 1867/97, jf. Justitsministeriets cirkulæreskrivelse af 5. maj 1989.
4) Personer, der har jagttegn.
5) Personer, der har brug for våbnet til erhvervsmæssige formål.
6) Museer, offentlige samlinger og lignende.
7) Personer, der har en ganske særlig interesse i at besidde jagtvåben, f.eks. med henblik på senere overdragelse til livsarvinger, der endnu er mindreårige.
PS. Jeg har rettet trådens/emnets titel