Tilladelse til Walther PP... umuligt?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Militære håndvåben og Pistoler
Geografisk sted: Nørresundby-Nordjylland

Tilladelse til Walther PP... umuligt?

Indlæg af LiberalLegion » 20. feb 2010, 18:09

Da jeg idag ringede til Hunters House, for at spørge til en Wwalther PP kom følgende på banen:
Jeg ved at for at registrer en pistol, skal den have en længde på 21 cm. Der omkring :neutral:
En Walther PP er omkring de 17 cm. lang, og kan derfor ikke registreres i Danmark.
Hunters House sælger dem alligevel, til eksport. Men det der plager mig er at jeg, som gerne ville eje et sådant pragtfuldt våben, ved i hvertfald to tilfælde, har læst om nogen her på NVF, som har købt en Walther PP til deres samling. Hvordan kan det lade sig gører. Hvordan får man tilladelse til en sådan pistol. Please hjælp :crying: Vil virkelig gerne have en Walther PP.

PS: Kender i nogen steder her i landet hvor man kan få lov at prøve at skyde med een? :help:
PRO REGE ET GREGE - FOR KONGE OG FOLK

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Re: Tilladelse til Walther PP... umuligt?

Indlæg af Lycon » 20. feb 2010, 18:12

Du kan søge om samlertilladelse til den, det er ikke sikkert du får den men det står dig frit for at søge.
Alternativt kan du tage den på en SKV2 med forlænget pibe, jeg kender en der har en sådan, så det er muligt. Men det er ikke kønt.
LiberalLegion skrev:Da jeg idag ringede til Hunters House, for at spørge til en Wwalther PP kom følgende på banen:
Jeg ved at for at registrer en pistol, skal den have en længde på 21 cm. Der omkring :neutral:
En Walther PP er omkring de 17 cm. lang, og kan derfor ikke registreres i Danmark.
Hunters House sælger dem alligevel, til eksport. Men det der plager mig er at jeg, som gerne ville eje et sådant pragtfuldt våben, ved i hvertfald to tilfælde, har læst om nogen her på NVF, som har købt en Walther PP til deres samling. Hvordan kan det lade sig gører. Hvordan får man tilladelse til en sådan pistol. Please hjælp :crying: Vil virkelig gerne have en Walther PP.

PS: Kender i nogen steder her i landet hvor man kan få lov at prøve at skyde med een? :help:
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
LiberalLegion
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Militære håndvåben og Pistoler
Geografisk sted: Nørresundby-Nordjylland

Re: Tilladelse til Walther PP... umuligt?

Indlæg af LiberalLegion » 20. feb 2010, 18:19

Tak :razz:
Men jeg skal alligevel vente et eller to, får jeg er jo kun 17 år gammel. Men tak for det.
Og tak for at du gav mig mit første svar her på NVF.
PRO REGE ET GREGE - FOR KONGE OG FOLK

Besvar