Jeg har netop fået afslag på at beholde min pibe til en Browning High Power!
Min HP havde en pibe, neddrejet og forlænget med et påloddet rør for at opfylde min. længde.
Ved skydning faldt røret af og jeg henvendte mig til våbensmed for at få et nyt på! Det ville han dog ikke og solgte mig en ny pibe i stedet. Han ville ikke udlevere den gamle pibe til mig!
Efter at sagen havde henligget i et års tid, besluttede jeg at prøve at få piben tilbage - da jeg gerne ville have den som ekstra/reserve/veksel-pibe. Jeg tog kontakt til Vingsted, de var meget behjælpelige.
Men det hele endte ved Fyns Politi - de er af den opfattelse at: Man ikke kan forlænge en pibe ved pålodning af rørstykke - hvorfor piben ikke kan udleveres, endsige besiddes lovligt (hverken med eller uden forlængelse). Piben bliver nu destrueret!!!
Ak, min gamle Highpower fra ´46 får aldrig sin gamle pibe igen:-(
Jeg vil nu høre om jeg kan få piben "demilitariseret" eller om forlængelsen måske kan svejses på - selvom dette medfører at piben bliver ubrugelig - har jeg fået at vide!!!
Vedr.: Forlængelse af pibe
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Re: Vedr.: Forlængelse af pibe
Jeg ved at løbsforlængelse (Påsvejsning) er blevet accepteret på adskillige våben herhjemme før, men en svejsning regnes også for at være permanent i modsætning til lodning, der blot kan opvarmes.
I dit tilfælde ville jeg vælge at ”Sælge” piben til en mere fornuftig forhandler og afvente en afgørelse uden at skulle frygte at den når at blive ”Genvundet.”
I dit tilfælde ville jeg vælge at ”Sælge” piben til en mere fornuftig forhandler og afvente en afgørelse uden at skulle frygte at den når at blive ”Genvundet.”
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- mafotha
- Gold Member
- Geografisk sted: midtfyn
- Has thanked: 1 time
Bøssemageren hævder påsvejsning ødelægger piben - han vil ikke røre den med en "ildtang"! Jeg er bange for at der går "politik" i den. Bøssemageren sender piben til Politiet. Jeg forhører mig ved Odense Politi om mulighederne i sagen, men frygter "løbet"Tony Rosgaard skrev:Jeg ved at løbsforlængelse (Påsvejsning) er blevet accepteret på adskillige våben herhjemme før, men en svejsning regnes også for at være permanent i modsætning til lodning, der blot kan opvarmes.

Mafotha
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Surt med piben.. Hvad koster en ny længere pibe til sådan en HP. Jeg spørger fordi vi har en i foreningen og den skal sælges men kan jo kun sælges til en våbenhandler som den er nu! Hvis det nu kunne svarer sig at lægge en ny pibe i så skal den sælges privat (måske)mafotha skrev: Det ville han dog ikke og solgte mig en ny pibe i stedet.
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Tak for svaretmafotha skrev:Jeg gav 2500,- for den!

Willst du es nie wieder sehen