Er pistol m 20 4 mm lovlig?
-
- This member is
- Interesser: gl. våben sordtkrudt
- Geografisk sted: syddanmark
Er pistol m 20 4 mm lovlig?
hej
for et års tid siden kørte der en tråd herinde om en 4 mm pistol, og om den var lovlig? og det fandt man hvis ud af at den ikke var, mig selv ink. men nu kan jeg se at de sælges på nettet, med alderskrav 18 år,sælger vskriver aT, DER FØLGER PAPIRER MED FRA POLITIET at de er lovlige og nu til spørgsmålet.
kan det passe? det er ikke m 20 der er til salg men andre 4 mm.
for et års tid siden kørte der en tråd herinde om en 4 mm pistol, og om den var lovlig? og det fandt man hvis ud af at den ikke var, mig selv ink. men nu kan jeg se at de sælges på nettet, med alderskrav 18 år,sælger vskriver aT, DER FØLGER PAPIRER MED FRA POLITIET at de er lovlige og nu til spørgsmålet.
kan det passe? det er ikke m 20 der er til salg men andre 4 mm.
Senest rettet af Caspian1911 18. jun 2010, 09:02, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emne udbygget til at afspejle indlægget
Begrundelse: Emne udbygget til at afspejle indlægget
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Re: Er pistol m 20 4 mm lovlig?
Link, bitte?
(Og det ville ikke være første gang en forhandler "lempede loven til egen fordel")
(Og det ville ikke være første gang en forhandler "lempede loven til egen fordel")
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 348 times
- Been thanked: 160 times
Dem har jeg også det et par stykker af på Gul&gratis. Men det er jo ligesom de mange Co2 pistoler der kan skyde med 4,5mm rundkugler. De er heller ikke lovlige men udbydes lystigt i Den Blå.
C
C
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Jeg HAR set et stykke officielt papir på at man fra politiets side ikke finder 4mm våben tilladelseskrævende.
Så længe at patron længden ikke overstiger 12mm
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Been thanked: 5 times
Kan du huske hvor du har set det?.. Og kan du evt. fremskaffe en kopi af skrivelsen?Tony Rosgaard skrev:Jeg HAR set et stykke officielt papir på at man fra politiets side ikke finder 4mm våben tilladelseskrævende.
Venlig hilsen
HePe
- Tony Rosgaard
- UDMELDT AF NVF
- Geografisk sted: Silkeborg
- Been thanked: 16 times
Det er et af vores medlemmer der ligger inde med det og det må derfor være op til ham, om det skal offentliggøres.
Hvis det er sjovt, er det sikkert ulovlig
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Been thanked: 5 times
Vedkommende må gerne sende mig en PB. Jeg kan også hjælpe med at anonymisere skrivelsen, hvis der er brug for det.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
4mm M20 har ifølge Ammoguide.com en maks. totallængde på 9,19mm, så den er udenfor regulering...
Gad vide om man kunne lave noget, med en .25 ACP necket ned til 4,5mm med en rundkugle og kortet til 12 mm totallængde? (Hylsterlænge er 15,6mm)
Gad vide om man kunne lave noget, med en .25 ACP necket ned til 4,5mm med en rundkugle og kortet til 12 mm totallængde? (Hylsterlænge er 15,6mm)

Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Tuba
- Silver Member
- Interesser: Målskydning: Pistol, revolver.
- Geografisk sted: Søllerød
Som jeg læser $2 stk. c er det kun ammunitionen der er lovlig:
Please prove me wrong, man kan få mange pæne M20-baserede ting i Tyskland.indstikningspatroner af kaliber ikke over 4,5 mm og dertil hørende ammunition med kugleformet projektil og patronlængde ikke over 12 mm
We're sysadmins, to us, data is protocol overhead.
-
- Silver Member
- Geografisk sted: Østjylland
efter hvad de siger i hunters house så er ammunitionen uden for våben loven, men der kræves tilladelse til våbnet. faktisk også sådan jeg læser det 

vegatar er latin og betyder dårlig jæger.
- ARD
- Silver Member
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 7 times
Stk. 2. Undtaget fra forbuddet er:
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 6, nævnte, og ammunition hertil,
b) kulsyredrevne hardball- og paintballvåben,
c) indstikningspatroner af kaliber ikke over 4,5 mm og dertil hørende ammunition med kugleformet projektil og patronlængde ikke over 12 mm,
.....osv...
Så vidt jeg kan læse er det kun indstikspiben og M20 patronen der kan købes uden tilladelse.... Hvis man nu er kreativ kunne man fristes til at købe en LEP revolver som er en luftpistol... Så skal man have fremstillet 6 indstikspiber, en til hver kammer i revolvertromlen. Så har du en lovlig revolver der kan skyde med M20 patroner... Jeg vil nu ikke afprøve den teori selv da jeg ikke har tid, penge eller nosser til en eventuel retsag...
Mvh. Alex
a) Luft- og fjederbøsser, bortset fra de i stk. 1, nr. 6, nævnte, og ammunition hertil,
b) kulsyredrevne hardball- og paintballvåben,
c) indstikningspatroner af kaliber ikke over 4,5 mm og dertil hørende ammunition med kugleformet projektil og patronlængde ikke over 12 mm,
.....osv...
Så vidt jeg kan læse er det kun indstikspiben og M20 patronen der kan købes uden tilladelse.... Hvis man nu er kreativ kunne man fristes til at købe en LEP revolver som er en luftpistol... Så skal man have fremstillet 6 indstikspiber, en til hver kammer i revolvertromlen. Så har du en lovlig revolver der kan skyde med M20 patroner... Jeg vil nu ikke afprøve den teori selv da jeg ikke har tid, penge eller nosser til en eventuel retsag...
Mvh. Alex