Hus ransaget af seks betjente!
- Thomas1911
- Bronze Member
- Interesser: Håndvåben, WWII, entomologi
- Geografisk sted: Sjælland
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Hus ransaget af seks betjente!
Jeg regnede ærlig talt med at nedenstående "episode" skulle i glemmebogen, men er senere blevet opfordret til at dele den med alle jer NVF-herrer, hvilket jeg hermed gør. Så må i selv danne jeres mening og fremtidige forholdsordrer i forhold til hvad i vil dele på dette forum.
For et par måneder siden, var jeg ude og nyde en dejlig aften med konen på restaurant.
Jeg blev under spisning ringet op af barnepigen som fortalte at Politiet var hos hende og at de ville have fat i mig.
-Munter som hun generelt er, formodede jeg at det var en joke og grinte lidt af det. Men seriøsiteten i hendes stemmen efterfølgende fik mig straks overbevist. "Er det ham? -Lad mig snakke med ham" kunne jeg høre én af betjentene spørge i baggrunden.
"Thomas, er du venlig at komme hjem med det samme, der er noget vi skal snakke om." Blev der kommanderet i telefonen.
-Paf som jeg var, spurgte jeg hvad det drejede sig om.
"Du har ulovlige skydevåben liggende som du ikke må have, kom straks hjem."
Jeg fortalte min nervøse kone at vi skulle droppe maden og drage hjem, da Politiet var derhjemme.
Vi forlod omgående restauranten og satte kurs mod hjemmet.
Da vi nærmede os hjemmet, bemærkede jeg at vi blev forfulgt af en hundepatrulje i blå Mondeo St. car.
Da vi kom hjem, stod der seks uniformerede betjente, heriblandt en indsatsleder.
3 patruljebiler og en indsatsledervogn (Merc. Vito) hold foran hoveddøren.
"Sikken varm velkomst" sagde jeg til den første betjent som introducerede sig for mig. Herefter talte jeg med indsatslederen som fortalte at de havde fået et tip om, at jeg husede ulovlige våben.
Jeg benægtede naturligvis dette og fortalte at de våben jeg havde/har haft alle er med tilladelser og at det ville være fuldstændig meningsløst for mig at have ulovlige skydevåben liggende, da jeg til dagligt er soldat i infanteriet hvor vi skyder med kalibre i alle størrelser, og at jeg tillige ingen problemer har/eller har haft i at erhverve mig tilladelser til de våben jeg nu har ønsket at besidde, lovligt!
Mjah, det kunne han nu godt se, og vi begyndte ransagningen.
Det skal siges at konen og barnepigen ”flygtede” hen til naboen og at den store af mine børn, min 4-årige søn var decideret rædselsslagen.
Han tudbrølede og troede at de kom for at fjerne hans far fra ham.
Vi startede med våbenskabet, gik historiske våben, ammo mv. igennem, så på tilladelser og kom frem til at alt var i skønneste orden.
Under ransagningen talte jeg med en vældig flink ung betjent som var meget interesseret i en Garand jeg havde haft. Han spurgte dernæst til ”justérbare sigtemidler” som jeg senere skulle have påført geværet. Aldrig svarede jeg, da jeg havde netop dette gevær af historiske årsager og ikke ville ”spolere” det.
Da slog det mig; ”Justérbare sigtemidler”?
Godt en uges tid forinden oprettede jeg et emne på NVF omkring en S&W 1911 Pro pistol jeg havde købt, hvor SKV’eren endnu var i luften, og at netop den årsag havde jeg selvsagt ikke fået pistolen udleveret endnu.
Sig mig, har du/i læst dette på våbenforummet NVF? Spurgte jeg, og det bekræftede han. Han fortalte at ”nogen” var blevet nervøse over det jeg have postet på forummet, og efterfølgende var politimesteren i Roskilde tillige blevet nervøs. De havde derfor iværksat en efterforskning og undersøgt sagen nærmere.
Derefter spurgte han til hvad det betød det jeg havde skrevet på Facebook?
-På et tidspunkt havde jeg skrevet ”Jeg har købt noget spændende, kan bare ikke sige hvad” på FB.
Hvilket set i bakspejlet fortjener en konsekvent dumflad. Meget teenagepræget kommentar og handling, -I Know. Hold nu venligst fordommene tilbage, inden i skriver hånende kommentarer til netop denne handling!
Jeg skrev det, netop for at fange de mange våbeninteresserede af mine venners interesse. Det skal siges at 70% af mine FB-venner er soldater. Men igen, der er ingen undskyldning for dette.
Jeg forklarede herefter betjenten at den pistol jeg omtalte var købt lovligt, og at jeg naturligvis ikke havde den hjemme da jeg som skrevet havde SKV’eren i luften. Mit umiddelbare indtryk var, at hver indsatsleder eller nogen af de andre betjente have den fjerneste anelse om, hvad en SKV-tilladelse er. Da jeg viste dem kortet blev det sendt på rundvisning, som var det noget helt nyt for dem alle.
I bund og grund foregik ransagningen hurtigt og med en meget venlig tone. Det tog sølle 30 minutter og de var på vej hjem igen. De undskyldte mange gange for ulejligheden, og jeg forsikrede dem for, at jeg var indforstået med at de blot gjorde deres arbejde og konceptet ”Sikkerhed frem for alt” også betød meget for mig.
Desværre har min søn været meget påvirket siden. Han vågner stort set hver nat grædende og fortæller at ”Politjiet kommer o’ tar’ mig”. Det er et rigtig dårlig indtryk han har fået af ordens magten, og jeg har søgt hjælp fra psykolog til håndteringen af dette.
Heldigvis har vi efterhånden en håndfuld venner inden for styrken og vi har fået en aftale i hus med, at sønnike kommer ind og leger med lys- og lyd i politibiler og får lidt slik og saftevand i håb om at dette vil ændre hans opfattelse af vores fornemme danske Politi.
Jeg har senere modtaget brev om at efterforskningen er indstillet og jeg er velkommen til at søge erstatning. Dette agter jeg ikke at gøre, da Herrerne jo ”blot gjorde deres arbejde”. Jeg er blot ked af min søns reaktion og konens fremtidige nervøsitet omkring Politiet.
Konklusion: Tænk over hvad i poster på internettet. Jeg føler personligt ikke at jeg har gjort noget der burde iværksætte sådan en efterforskning og spilde statens penge. Men naturligvis er det hårde tider, med bandekrig, strammede våbenlove osv.
Jeg søger hverken medlidenhed eller kritik, jeg ville blot, per andres opfordring dele historien med jer.
MVH
Thomas
Eks-mistænkt for brud på våbenloven!
For et par måneder siden, var jeg ude og nyde en dejlig aften med konen på restaurant.
Jeg blev under spisning ringet op af barnepigen som fortalte at Politiet var hos hende og at de ville have fat i mig.
-Munter som hun generelt er, formodede jeg at det var en joke og grinte lidt af det. Men seriøsiteten i hendes stemmen efterfølgende fik mig straks overbevist. "Er det ham? -Lad mig snakke med ham" kunne jeg høre én af betjentene spørge i baggrunden.
"Thomas, er du venlig at komme hjem med det samme, der er noget vi skal snakke om." Blev der kommanderet i telefonen.
-Paf som jeg var, spurgte jeg hvad det drejede sig om.
"Du har ulovlige skydevåben liggende som du ikke må have, kom straks hjem."
Jeg fortalte min nervøse kone at vi skulle droppe maden og drage hjem, da Politiet var derhjemme.
Vi forlod omgående restauranten og satte kurs mod hjemmet.
Da vi nærmede os hjemmet, bemærkede jeg at vi blev forfulgt af en hundepatrulje i blå Mondeo St. car.
Da vi kom hjem, stod der seks uniformerede betjente, heriblandt en indsatsleder.
3 patruljebiler og en indsatsledervogn (Merc. Vito) hold foran hoveddøren.
"Sikken varm velkomst" sagde jeg til den første betjent som introducerede sig for mig. Herefter talte jeg med indsatslederen som fortalte at de havde fået et tip om, at jeg husede ulovlige våben.
Jeg benægtede naturligvis dette og fortalte at de våben jeg havde/har haft alle er med tilladelser og at det ville være fuldstændig meningsløst for mig at have ulovlige skydevåben liggende, da jeg til dagligt er soldat i infanteriet hvor vi skyder med kalibre i alle størrelser, og at jeg tillige ingen problemer har/eller har haft i at erhverve mig tilladelser til de våben jeg nu har ønsket at besidde, lovligt!
Mjah, det kunne han nu godt se, og vi begyndte ransagningen.
Det skal siges at konen og barnepigen ”flygtede” hen til naboen og at den store af mine børn, min 4-årige søn var decideret rædselsslagen.
Han tudbrølede og troede at de kom for at fjerne hans far fra ham.
Vi startede med våbenskabet, gik historiske våben, ammo mv. igennem, så på tilladelser og kom frem til at alt var i skønneste orden.
Under ransagningen talte jeg med en vældig flink ung betjent som var meget interesseret i en Garand jeg havde haft. Han spurgte dernæst til ”justérbare sigtemidler” som jeg senere skulle have påført geværet. Aldrig svarede jeg, da jeg havde netop dette gevær af historiske årsager og ikke ville ”spolere” det.
Da slog det mig; ”Justérbare sigtemidler”?
Godt en uges tid forinden oprettede jeg et emne på NVF omkring en S&W 1911 Pro pistol jeg havde købt, hvor SKV’eren endnu var i luften, og at netop den årsag havde jeg selvsagt ikke fået pistolen udleveret endnu.
Sig mig, har du/i læst dette på våbenforummet NVF? Spurgte jeg, og det bekræftede han. Han fortalte at ”nogen” var blevet nervøse over det jeg have postet på forummet, og efterfølgende var politimesteren i Roskilde tillige blevet nervøs. De havde derfor iværksat en efterforskning og undersøgt sagen nærmere.
Derefter spurgte han til hvad det betød det jeg havde skrevet på Facebook?
-På et tidspunkt havde jeg skrevet ”Jeg har købt noget spændende, kan bare ikke sige hvad” på FB.
Hvilket set i bakspejlet fortjener en konsekvent dumflad. Meget teenagepræget kommentar og handling, -I Know. Hold nu venligst fordommene tilbage, inden i skriver hånende kommentarer til netop denne handling!
Jeg skrev det, netop for at fange de mange våbeninteresserede af mine venners interesse. Det skal siges at 70% af mine FB-venner er soldater. Men igen, der er ingen undskyldning for dette.
Jeg forklarede herefter betjenten at den pistol jeg omtalte var købt lovligt, og at jeg naturligvis ikke havde den hjemme da jeg som skrevet havde SKV’eren i luften. Mit umiddelbare indtryk var, at hver indsatsleder eller nogen af de andre betjente have den fjerneste anelse om, hvad en SKV-tilladelse er. Da jeg viste dem kortet blev det sendt på rundvisning, som var det noget helt nyt for dem alle.
I bund og grund foregik ransagningen hurtigt og med en meget venlig tone. Det tog sølle 30 minutter og de var på vej hjem igen. De undskyldte mange gange for ulejligheden, og jeg forsikrede dem for, at jeg var indforstået med at de blot gjorde deres arbejde og konceptet ”Sikkerhed frem for alt” også betød meget for mig.
Desværre har min søn været meget påvirket siden. Han vågner stort set hver nat grædende og fortæller at ”Politjiet kommer o’ tar’ mig”. Det er et rigtig dårlig indtryk han har fået af ordens magten, og jeg har søgt hjælp fra psykolog til håndteringen af dette.
Heldigvis har vi efterhånden en håndfuld venner inden for styrken og vi har fået en aftale i hus med, at sønnike kommer ind og leger med lys- og lyd i politibiler og får lidt slik og saftevand i håb om at dette vil ændre hans opfattelse af vores fornemme danske Politi.
Jeg har senere modtaget brev om at efterforskningen er indstillet og jeg er velkommen til at søge erstatning. Dette agter jeg ikke at gøre, da Herrerne jo ”blot gjorde deres arbejde”. Jeg er blot ked af min søns reaktion og konens fremtidige nervøsitet omkring Politiet.
Konklusion: Tænk over hvad i poster på internettet. Jeg føler personligt ikke at jeg har gjort noget der burde iværksætte sådan en efterforskning og spilde statens penge. Men naturligvis er det hårde tider, med bandekrig, strammede våbenlove osv.
Jeg søger hverken medlidenhed eller kritik, jeg ville blot, per andres opfordring dele historien med jer.
MVH
Thomas
Eks-mistænkt for brud på våbenloven!
Senest rettet af Thomas1911 11. jul 2010, 22:20, rettet i alt 1 gang.
- Topcat
- Platin Member
- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Re: Hus ransaget af seks betjente!
Tak for historien, det giver da i den grad stof til eftertanke!
Det virker godt nok til at nogen har været lige hurtige nok på aftrækkeren, det kunne vel være klaret med et enkelt telefonopkald til SKV for at høre om en ansøgning var igangsat.

Det virker godt nok til at nogen har været lige hurtige nok på aftrækkeren, det kunne vel være klaret med et enkelt telefonopkald til SKV for at høre om en ansøgning var igangsat.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
- Danpanik
- Platin Member
- Interesser: At lære andre at skyde.
- Geografisk sted: Midtsjælland
Findes der Garand geværer Uden justerbare sigtemidler ??ThomasSommer skrev: Under ransagningen talte jeg med en vældig flink ung betjent som var meget interesseret i en Garand jeg havde haft. Han spurgte dernæst til ”justérbare sigtemidler” som jeg senere skulle have påført geværet. Aldrig svarede jeg, da jeg havde netop dette gevær af historiske årsager og ikke ville ”spolere” det.
Inside every little problem there is a big one, trying to get out !
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Se nu er jeg selv soldat, så jeg kan roligt sige at fordi man er soldat er der desværre ingen garanti for at man ikke overtræder loven. Flere sager viser med tydelighed at der bestemt er brodne kar blandt forsvarets ansatte. Any way interessant læsning som alle kan lære noget af. Naturligvis mest dig selv. Man skal, som du selv er kommet frem til, være meget forsigtig med hvad man skriver på Internettet og FB er bestemt et utroligt risikabelt sted at skrive noget som helst.
Nu da vi er inde på net sikkerhed, så bør du overveje at ændre dit profilbillede (underforstået hvis det da viser dig selv). Dette for din egen sikkerheds skyld. I dine (og mine og alle andre NVF'eres) indlæg, kan man se, hvad vi ejer af våben og derfor er det lidt en "huske-/ønske- seddel" for indbrudstyve. Hvis de så samtidig kan se dit ansigtsbillede, så er det lidt lettere at finde dig og derved dit våbenskab. Det kan være de læser hvilken skytteforening, jagtforening etc. du er medlem af. Så er det jo en smal sag at komme forbi foreningen et par gange om ugen, indtil en, med dit ansigt, dukker op og så køre bag efter og se hvor du bor. Alt dette sammenholdt med du lige har skrevet dit fornavn i dit indlæg (hvis det altså er dit navn....etc.).
Ja det lyder paranoid og det er det vel også, men det skader ikke at forblive lidt anonym på et våbensite.
Mht. din søn, så viser livet at børn er utrolig stærke, når bare de har gode kærlige forældre, så jeg er sikker på den lille purk nok skal ligge episoden bag sig og at hans forældre nok skal få ham overbevist om at politiet er vore venner.
Jeg lader aldrig en chance gå fra mig, når jeg møder en "afsiddet" politipatrulje, eller en parkeret patruljevogn, med betjente i. Hvis knægten er med, så går vi over og hilser på og spørger "hvordan går det". Knægten er ALTID blevet modtaget utrolig godt og har fået en lille snak, med de pågældende betjente. På den måde viser jeg mit barn, at politiet er der for at hjælpe os og hvis de endelig skulle komme og tage fat i far, så går det nok alligevel.
PS Men prøv lige at uddyb hvad et justerbar sigte til en Garand, skrevet på FB, har med en 1911 S&W, skrevet på NVF? Det har jeg ikke helt forstået? Og hvad var det du skulle have skrevet på FB om denne Garaqnd og hvad var det du skulle have skrevet på NVF om din 1911 S&W, som kunne antyde noget mistænkeligt????? Det fatter jeg ikke en brik af. Selv din bemærkning "Jeg har købt noget spændende, kan bare ikke sige hvad" ville da ikke få mig op af stolen, med mindre du i samme sammenhæng har nævnt ordet våben.
Nu da vi er inde på net sikkerhed, så bør du overveje at ændre dit profilbillede (underforstået hvis det da viser dig selv). Dette for din egen sikkerheds skyld. I dine (og mine og alle andre NVF'eres) indlæg, kan man se, hvad vi ejer af våben og derfor er det lidt en "huske-/ønske- seddel" for indbrudstyve. Hvis de så samtidig kan se dit ansigtsbillede, så er det lidt lettere at finde dig og derved dit våbenskab. Det kan være de læser hvilken skytteforening, jagtforening etc. du er medlem af. Så er det jo en smal sag at komme forbi foreningen et par gange om ugen, indtil en, med dit ansigt, dukker op og så køre bag efter og se hvor du bor. Alt dette sammenholdt med du lige har skrevet dit fornavn i dit indlæg (hvis det altså er dit navn....etc.).
Ja det lyder paranoid og det er det vel også, men det skader ikke at forblive lidt anonym på et våbensite.
Mht. din søn, så viser livet at børn er utrolig stærke, når bare de har gode kærlige forældre, så jeg er sikker på den lille purk nok skal ligge episoden bag sig og at hans forældre nok skal få ham overbevist om at politiet er vore venner.
Jeg lader aldrig en chance gå fra mig, når jeg møder en "afsiddet" politipatrulje, eller en parkeret patruljevogn, med betjente i. Hvis knægten er med, så går vi over og hilser på og spørger "hvordan går det". Knægten er ALTID blevet modtaget utrolig godt og har fået en lille snak, med de pågældende betjente. På den måde viser jeg mit barn, at politiet er der for at hjælpe os og hvis de endelig skulle komme og tage fat i far, så går det nok alligevel.
PS Men prøv lige at uddyb hvad et justerbar sigte til en Garand, skrevet på FB, har med en 1911 S&W, skrevet på NVF? Det har jeg ikke helt forstået? Og hvad var det du skulle have skrevet på FB om denne Garaqnd og hvad var det du skulle have skrevet på NVF om din 1911 S&W, som kunne antyde noget mistænkeligt????? Det fatter jeg ikke en brik af. Selv din bemærkning "Jeg har købt noget spændende, kan bare ikke sige hvad" ville da ikke få mig op af stolen, med mindre du i samme sammenhæng har nævnt ordet våben.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- Thomas1911
- Bronze Member
- Interesser: Håndvåben, WWII, entomologi
- Geografisk sted: Sjælland
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
Danpanik: Nej, der findes naturligvis finskyttemodellen med sigtekikkert, men den har naturligvis også korn og kærv. Betjenten mente at jeg skulle have eftermonteret et LPA sigte, og det fortalte jeg ville være en hån overfor geværet.
Gunnut: Det indlæg som har vækket Politiets mistanke kan læses her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=26160
Jeg har ikke skrevet noget om sigtemidler på FB. Det har jeg skrevet i ovenstående link. Og det var sigtemidler til pistolen jeg har omtalt, betjenten havde blot misforstået noget.
Du har fuldstændig ret i forhold til anonymitet. Jeg sletter min profil på NVF idag, da brugernavnet i sig selv røber alt. Da jeg oprettede mig selv på NVF havde jeg ingen våben eller nogen tidligere medlemsskaber fra lign. forum. Af den årsag, "troede" jeg at det var harmløst at bruge sit navn. Men man kan jo aldrig vide sig sikker i tider som disse.
Gunnut: Det indlæg som har vækket Politiets mistanke kan læses her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=26160
Jeg har ikke skrevet noget om sigtemidler på FB. Det har jeg skrevet i ovenstående link. Og det var sigtemidler til pistolen jeg har omtalt, betjenten havde blot misforstået noget.
Du har fuldstændig ret i forhold til anonymitet. Jeg sletter min profil på NVF idag, da brugernavnet i sig selv røber alt. Da jeg oprettede mig selv på NVF havde jeg ingen våben eller nogen tidligere medlemsskaber fra lign. forum. Af den årsag, "troede" jeg at det var harmløst at bruge sit navn. Men man kan jo aldrig vide sig sikker i tider som disse.
MVH
Thomas1911
Thomas1911
- Morten Jepsen
- Gold Member
- Geografisk sted: Norge
- Kontakt:
Jeg kan virkelig ikke se at det indlæg / tråd indeholder noget som helst som kan danne grundlag for en mistanke om ulovlig våbenbesiddelse.ThomasSommer skrev:Det indlæg som har vækket Politiets mistanke kan læses her: http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=14&t=26160
Med hensyn til at skifte på profil og billeder synes jeg det er sørgeligt, om en lovlydig borger med en agtværdig interesse skal ligge lavt af thesyn til banditter. Jeg nægter i hvert fald at anonymisere min profil, for da har banditterne vundet, og det skal de ikke få lov til.
Og politiet er velkomne her hos mig.
Men tak fordi du delte historien med os, det er tankevækkende. Det er i det hele taget utroligt hvad udviklingewn har bragt med sig. For 20 år siden sad vi i cafeteriet på færgen og rensede vores pistoler når vi rejste til feltskydning i Stavanger. Billetøren spurgte interesseret til vores våben og hvad vi skulle med dem. Idag ringer folk til politiet hvis de ser naboen gå i haven med en batteridril. Hvad er der sket med os?
Med venlig hilsen
Morten Bjerregaard Jepsen
the Virtual Museum of Danish Arms and Armour
http://www.arma-dania.dk
Morten Bjerregaard Jepsen
the Virtual Museum of Danish Arms and Armour
http://www.arma-dania.dk
As a former police officer, although not in Denmark, I am fairly certain that your online postings were not the only reason for the visit. I am pretty darn sure someone provided the police with a tip of some kind. Something to keep in mind as well.
Good post by the way, and thank you for sharing it with us.
With regards to deleting your account, just ask an admin to change it for you. They can change your username and you just pick a new photo. It would be a shame to see a good member like you leave.
Venlig hilsen
Universal
Good post by the way, and thank you for sharing it with us.
With regards to deleting your account, just ask an admin to change it for you. They can change your username and you just pick a new photo. It would be a shame to see a good member like you leave.

Venlig hilsen
Universal
- Danpanik
- Platin Member
Agree !!Universal skrev:, I am fairly certain that your online postings were not the only reason for the visit. I am pretty darn sure someone provided the police with a tip of some kind. Something to keep in mind as well.
.
.
It would be a shame to see a good member like you leave.

- Danpanik
- Platin Member
Godt spørgsmålMorten Jepsen skrev: Hvad er der sket med os?

For 25 år siden, så kunne Jeg iklæde mig slidte cowboybukser, en tidstypisk slidt læderjakke, slidte millitærstøvler og styrthjelm. Kaste en Garand og en Svensk Mauser direkte om på ryggen, og tage min gamle Suzuki GT 380, 3 cylindret olie-brænder fra Rødovre og ud på Kalvebod for at skyde. Ikke direkte gennem København, men tæt på.
Når Motorcyklister mødes, så hilser de, og det har Jeg altid praktiseret, også overfor 'Ægge-skallerne'

Idag var Jeg blevet puttet i et lille mørkt rum, hvorefter man havde smidt både nøgle og rummet væk

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Jah, men dr har nok været tale om politifolk, der ikke vidste hvad en SKV var for noget. Sådan en har jeg på et tidspunkt mødt på våbenkontoret i Aalborg!Topcat skrev:Det virker godt nok til at nogen har været lige hurtige nok på aftrækkeren, det kunne vel være klaret med et enkelt telefonopkald til SKV for at høre om en ansøgning var igangsat.
Og til Universal: Politiet overvåget her, som alle andre steder, hvad folk skriver på diverse fora. Det gør dem ikke til eksperter i at tolke hvad der fortælles, og med en misforståelse af den rette kaliber, så rykker de ud! Det kender jeg flere eksempler på.
Jeg synes det er ærgerligt at vi skal moderere os, men jeg gør det nu alligevel. Hvorfor? Fordi hvis der en dag holder 5 politibiler i MIN indkørsel, vil det tage mig flere ÅR at få aflivet rygterne i byen. Er der én ting folk ikke mangler, når de ser et større politiopbud, så er det fantasi. Jeg havde ikke tænkt over det med børnene, men det vil indgå i overvejelserne fra og med nu...
Men så er vi nok også nødt til, som våbenbrugere, at forvente en vis kontrol. Vi bliver jo også sure, hvir politiet IKKE opdager det rocker-våbenlager der er i et hus længere nede af gaden, og ... man kan ikke lave omelet uden at knuse æg.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
I am fully aware of that but I still think that "making a case" off one or two postings would never stand up in court. Then again, I could be wrong as I do not know the Danish legal system that well.Fast Fumble skrev:Og til Universal: Politiet overvåget her
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Universal: The Postings wouldn't make the case, but they would be enough to tell a judge, that there is a higthened suspecion, that the poster holds illegal firearms, and that the Police need a search warrent.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Hula
- Newbie
- Interesser: Helt klart våben
Der er flere ting der ikke giver mening her .
Fortæller du hele historien , eller holder du lidt igen ?
For det første giver dit indlæg her på NVF ingen anledning til at tro der er tale om at du vil handle et ikke registret håndvåben .
For det andet hvorfor i alverden skulle politiet i Roskilde bruge tid på din facebook profil eller dine indlæg på NVF hvis ikke der var en større efterforskningsmæssig grund til det ?
Du skriver jo INTET der kan rejse en bestyrket mistanke om ulovlig våbenhandel uden man har en meget godt fantasi eller nogen oplysninger der peger i den retning i forvejen .
Du skriver du er soldat , vel ikke på Antvorskov kasserne vel ?
Har nogen af dine venner eller bekendte tilknytning , løst eller fast til rocker eller indvandre miljører ?
6 mand og en indsatsleder er nemlig ikke normalt til en våben kontrol hos en person som dig , der må være mere end det du her fortæller her , måske du skulle tænke dig om en ekstra gang og måske lidt længer ud end NVF og Facebook .
En tredje ting der virker mærkeligt er det at en af betjentene skulle være så fortælle lysten omkring hvad mistanken præcis beror på .
At det kun skulle være de indlæg du henviser til der alene udløser en ransagning med indsatsleder og en hel gruppe er simpelthen urealistisk .
Mit bedste gæt er at du på en eller anden måde har fået dit navn ind i en efterforskning af f.eks noget bandekriminalitet eller med stor sandsynlighed det før nævnte våben røveri på Antvorskov kasserne .
En ting er i hvert fald helt sikkert og det er at politiet IKKE sender en hel indsatsgruppe ud til ransagning hos en aktiv soldat uden nogen pletter på straffeattesten og med en vennekreds der ikke har nogen kontakt til bandemiljøet og som bo sammen med sin kone og små børn bare fordi han har skrevet noget på NVF og Facebook der kræver man er dybt paranoid for bare at kalde indiser .
Og jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv som professionel soldat havde nogen nære venner der valgte at gå ind i rocker miljøet under rocker krigen i 90érne . Bare det at den ene havde sin sjælden gang i mit hjem var nok til at politimesteren brugt den bestemmelses i våbenloven der gør ham på justitsministeriet vejene til den der 112% suverænt bestemmer hvem der kan havde en våbentilladelses og til hver en tid uden begrundelses eller dom bestemme hvem der ikke skal .
Der kom to civile betjente og forklarede mig at politimesteren ikke længer så mig som en pålidelig person på grund af min vennekreds og derfor ikke længer kunne få våbentilladelses af nogen art .
Det kostede mig hele min våbensamling og sågar mine mange knive da blankvåben også dengang krævede en våbentilladelses .
Jeg har ikke siden haft våben men udelukkende brugt skydeklubbens våben og ellers kun indløst mit jagttegn da 10års grænsen var nået , hvilket utroligt nok stadig krævede politimesternes godkendelses (!)
Derfor er jeg også helt sikker på dit navn er kommet op i forbindelses med en større efterforskning da de bestemt ikke er idioter hos det danske politi . Jeg ved også at sagen fra Antvorskov kasserne blev massivt efterforsket og har hørt at mange både aktive og hjemsendte soldater også fra andre enheder er blevet afhørt ved hjemmebesøg og samtidig fået deres våben og ammunition kontrolleret ved den lejlighed .
Du kunne nemt være en af interesse i den sammenhæng da du jo er "kendt" for at havde en interesse for våben , også privat ved at havde våbentilladelses .
PET styre den overvågning og er meget skrappe til "hvem er hvem og hvordan" og de har bestemt adgang til en del mere en NVF og Facebook i det spil . Men igen historien om dine indlæg var vel ganske god set i lyset af at du ikke ønsker at stille flere spørgsmål om hvorfor du lige skulle havde dit "Hus ransaget af seks betjente!" ikke sandt ?
Jeg ville personligt tage op og afkræve en forklaring og en ubetinget undskyldning fra politimesteren personligt og havde han ikke en bedre forklaring end den jammerlige plade den unge betjent fik vrøvlet af .
Så måtte han ganske enkelt forklarer sig under vidneansvar foran en dommer , og hvis jeg så ville blive sendt uden for døren så ville jeg idet mindste vide at det havde været en del af noget større , men kravet om erstatning og en undskyldning ville være både berettet og uforligeligt da sådan et besøg hos en uskyldig børnefamilie selvfølgelig IKKE MÅ SKE som du beskriver det her!
De kunne komme to civile betjente og kræve at se de våben du har tilladelses til , de kunne også anholde dig (det var du ikke vel?) og sigte dig for ulovlig våbenbesiddelses hvor efter de kunne ransage dit hjem uden dine børn fik af vide hvorfor de var der.
At de sender en hel uniformeret indsats gruppe er en klar fejl ud fra det du beskriver og vil med sikkerhed udløse en ekstra erstatning og ikke mindst en næse til efterforsknings lederen og hans chef , politimesteren .
Du har ganske enkelt misforstået noget meget grundlæggende i et retssamfund hvis ikke du kræver en forklaring og erstatning for dette overgrab på dig og IKKE MINDST DINE BØRN !
Fortæller du hele historien , eller holder du lidt igen ?
For det første giver dit indlæg her på NVF ingen anledning til at tro der er tale om at du vil handle et ikke registret håndvåben .
For det andet hvorfor i alverden skulle politiet i Roskilde bruge tid på din facebook profil eller dine indlæg på NVF hvis ikke der var en større efterforskningsmæssig grund til det ?
Du skriver jo INTET der kan rejse en bestyrket mistanke om ulovlig våbenhandel uden man har en meget godt fantasi eller nogen oplysninger der peger i den retning i forvejen .
Du skriver du er soldat , vel ikke på Antvorskov kasserne vel ?
Har nogen af dine venner eller bekendte tilknytning , løst eller fast til rocker eller indvandre miljører ?
6 mand og en indsatsleder er nemlig ikke normalt til en våben kontrol hos en person som dig , der må være mere end det du her fortæller her , måske du skulle tænke dig om en ekstra gang og måske lidt længer ud end NVF og Facebook .
En tredje ting der virker mærkeligt er det at en af betjentene skulle være så fortælle lysten omkring hvad mistanken præcis beror på .
At det kun skulle være de indlæg du henviser til der alene udløser en ransagning med indsatsleder og en hel gruppe er simpelthen urealistisk .
Mit bedste gæt er at du på en eller anden måde har fået dit navn ind i en efterforskning af f.eks noget bandekriminalitet eller med stor sandsynlighed det før nævnte våben røveri på Antvorskov kasserne .
En ting er i hvert fald helt sikkert og det er at politiet IKKE sender en hel indsatsgruppe ud til ransagning hos en aktiv soldat uden nogen pletter på straffeattesten og med en vennekreds der ikke har nogen kontakt til bandemiljøet og som bo sammen med sin kone og små børn bare fordi han har skrevet noget på NVF og Facebook der kræver man er dybt paranoid for bare at kalde indiser .
Og jeg ved hvad jeg taler om da jeg selv som professionel soldat havde nogen nære venner der valgte at gå ind i rocker miljøet under rocker krigen i 90érne . Bare det at den ene havde sin sjælden gang i mit hjem var nok til at politimesteren brugt den bestemmelses i våbenloven der gør ham på justitsministeriet vejene til den der 112% suverænt bestemmer hvem der kan havde en våbentilladelses og til hver en tid uden begrundelses eller dom bestemme hvem der ikke skal .
Der kom to civile betjente og forklarede mig at politimesteren ikke længer så mig som en pålidelig person på grund af min vennekreds og derfor ikke længer kunne få våbentilladelses af nogen art .
Det kostede mig hele min våbensamling og sågar mine mange knive da blankvåben også dengang krævede en våbentilladelses .
Jeg har ikke siden haft våben men udelukkende brugt skydeklubbens våben og ellers kun indløst mit jagttegn da 10års grænsen var nået , hvilket utroligt nok stadig krævede politimesternes godkendelses (!)
Derfor er jeg også helt sikker på dit navn er kommet op i forbindelses med en større efterforskning da de bestemt ikke er idioter hos det danske politi . Jeg ved også at sagen fra Antvorskov kasserne blev massivt efterforsket og har hørt at mange både aktive og hjemsendte soldater også fra andre enheder er blevet afhørt ved hjemmebesøg og samtidig fået deres våben og ammunition kontrolleret ved den lejlighed .
Du kunne nemt være en af interesse i den sammenhæng da du jo er "kendt" for at havde en interesse for våben , også privat ved at havde våbentilladelses .
PET styre den overvågning og er meget skrappe til "hvem er hvem og hvordan" og de har bestemt adgang til en del mere en NVF og Facebook i det spil . Men igen historien om dine indlæg var vel ganske god set i lyset af at du ikke ønsker at stille flere spørgsmål om hvorfor du lige skulle havde dit "Hus ransaget af seks betjente!" ikke sandt ?

Jeg ville personligt tage op og afkræve en forklaring og en ubetinget undskyldning fra politimesteren personligt og havde han ikke en bedre forklaring end den jammerlige plade den unge betjent fik vrøvlet af .
Så måtte han ganske enkelt forklarer sig under vidneansvar foran en dommer , og hvis jeg så ville blive sendt uden for døren så ville jeg idet mindste vide at det havde været en del af noget større , men kravet om erstatning og en undskyldning ville være både berettet og uforligeligt da sådan et besøg hos en uskyldig børnefamilie selvfølgelig IKKE MÅ SKE som du beskriver det her!
De kunne komme to civile betjente og kræve at se de våben du har tilladelses til , de kunne også anholde dig (det var du ikke vel?) og sigte dig for ulovlig våbenbesiddelses hvor efter de kunne ransage dit hjem uden dine børn fik af vide hvorfor de var der.
At de sender en hel uniformeret indsats gruppe er en klar fejl ud fra det du beskriver og vil med sikkerhed udløse en ekstra erstatning og ikke mindst en næse til efterforsknings lederen og hans chef , politimesteren .
Du har ganske enkelt misforstået noget meget grundlæggende i et retssamfund hvis ikke du kræver en forklaring og erstatning for dette overgrab på dig og IKKE MINDST DINE BØRN !
I got a gun for my wife. Best swap I ever made!
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Du joker, ikke?Hula skrev:Jeg ville personligt tage op og afkræve en forklaring og en ubetinget undskyldning fra politimesteren personligt og havde han ikke en bedre forklaring end den jammerlige plade den unge betjent fik vrøvlet af .
Du ville kræve en undskyldning fra politimesteren, fordi en bestemt husransagning efter din mening ikke var velbrgrundet?!?
Hvis du virkelig mener dit indlæg, såh ... Ja, så er jeg dybt uenig.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Danpanik
- Platin Member
Hvorfor egentlig det ? Politimesteren er vel ansvarlig for hvad hans svende render og laverFast Fumble skrev: såh ... Ja, så er jeg dybt uenig.

- Hula
- Newbie
- Interesser: Helt klart våben
Efter min mening ?Fast Fumble skrev:Du joker, ikke?Hula skrev:Jeg ville personligt tage op og afkræve en forklaring og en ubetinget undskyldning fra politimesteren personligt og havde han ikke en bedre forklaring end den jammerlige plade den unge betjent fik vrøvlet af .
Du ville kræve en undskyldning fra politimesteren, fordi en bestemt husransagning efter din mening ikke var velbrgrundet?!?
Hvis du virkelig mener dit indlæg, såh ... Ja, så er jeg dybt uenig.
En husransagning er altså ikke bare noget politimesteren eller nogen af hans ansatte sådan bare kan køre rundt og fortage bare fordi de keder sig lidt en aften og tro "Jørgen langfinger" nok har fået sig et nyt stjålet fjernsyn siden sidst .
Der skal være en bestyrket mistanke om noget strafbart der står i forhold til den massive krænkelses af privatlivets fred en ransagning i sagens natur er .
Ransagningen i sig selv skal udføres med respekt for privatlivet , forstået sådan at hvis målet med ransagningen er at se om en stjålet bil skulle befinde sig i sigtedes garager så er konens undertøjs skuffe og ungernes skoletaske altså IKKE lovlig at gemmen rode uden hindes tilladelse .
Du har også krav på at være tilstede under ransagningen og hjælpe betjentene med hvad der er dit og hvad der er f.eks din samlevers .
Hvis betjentene f.eks ønsker at gennemrode din samlevers flyttekasser i kælderen skal hun altså anholdes og sigtes før de har lovhjemmel til at ransage hindens ting hvis hun nægter dem lov.
Sådan er det altså i et retssamfund og det ikke for at beskytte forbryder eller deres koner , men for netop ikke at den udøvende magt skal krænke de uskyldige borger de er sat til at servicerer og beskytte . De skal KUN fange og straffe forbryderne , og kun forbryderne OGSÅ selv når disse bo sammen med kone og børn må de som uskyldige borger ikke krænkes unødigt når forbryderen på gribes .
Derfor er det også langt over stregen at sende en uniformeret indsatsgruppe i reklame vogne og hele pivtøjet til en ransagning som beskrevet her .
Han skriver at ungen er traumatiseret af den voldsomme oplevelses der hverken endte i tiltale eller havde nogen som helst rimeligt grundlag for at blive udført , altså ikke bare en krænkelses af den "sigtede" (blev han anholdt overhovedet?) men i den grad en krænkelses af både hans kone og hans ungers ikke bare grundlovs sikkerhed ret , men menneske retslig krav på ikke at blive krænket af statsmagten hverken offentligt (blå blink og uniformer til nabo skue) og da slæt ved deres privat bolig bliver endevendt uden grund !
Vi lever altså ikke i Cambodja eller Sudan Fast Fumble .
Endnu dag

I got a gun for my wife. Best swap I ever made!
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Jeg er enig med NUT i at et job i forsvaret ikke garanterer for at man ikke har ulovlige våben - måske tværtimod ! Det er mere end 10 siden jeg stoppede i forsvaret og sidst som ansat i HJV, og det er ikke i de to "arbejdspladser" man møder færrest våben fra krigen.... Ikke direkte - men mere af omtale..... Og hvis man ser hvad f.eks. HJV folk ligger inde med.... !!!!! Det tales der ikke meget om - men fra min tid på distriktet ser man hvad der afleveres ved dødsfald, anonymt og hvad man tilfældigt faldt over ved inddragelse af våben, afhentning ved sygdom m.m. Det er helt vildt.... Jeg er sikker på at Danpanik og andre vil protestere og benægte - meeeennnnnn........ Jeg har set noget andet....
Og ser man på sidste sommers anholdelser af de meget engagerede våbensamlere så var flere af dem særdeles aktive i HJV.... Men nu er det heldigvis så længe siden jeg har haft kontakt til milli og HJV at jeg håber for dem alle at de har fået afleveret deres grej...
Og at politiet skulle sende 6 mand efter en kommentar på FB er ude i hampen. Enten er det et begrundet og sansynligt tip eller også er dit navn dukket op i en eller anden sammenhæng ifm. en efterforskning.
Men det er klart at hvis jeg fik mit hus ransaget og det er uberettiget,så vil jeg også klage og søge aktindsigt. Vi lever (næsten) ikke i en politistat og det skal politiet også huske.... Så en uberettiget ransagning der ikke virker sagligt og solidt begrundet vil give etaten kam til deres hår fra min side....

Og at politiet skulle sende 6 mand efter en kommentar på FB er ude i hampen. Enten er det et begrundet og sansynligt tip eller også er dit navn dukket op i en eller anden sammenhæng ifm. en efterforskning.
Men det er klart at hvis jeg fik mit hus ransaget og det er uberettiget,så vil jeg også klage og søge aktindsigt. Vi lever (næsten) ikke i en politistat og det skal politiet også huske.... Så en uberettiget ransagning der ikke virker sagligt og solidt begrundet vil give etaten kam til deres hår fra min side....

"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Danpanik
- Platin Member
Naturligvis vil Jeg da nægteHVK skrev:.... Jeg er sikker på at Danpanik og andre vil protestere og benægte -

Der er en TV kommentator fra Jylland.
En pensioneret embedsmand fra Jylland, der også var i HJV.
En rockerbande fra Jylland.
Nogle teenagere fra Jylland
En far og søn fra Jylland.
Det er derimod overvejende Jyllændere der gør sig i ulovlige våben

- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Ja, det mener du jo. Det mente politiet tydeligvis ikke. Men derfra og så til en klage... Nåja, det ville jeg så ikke vurdere var vejen frem.Hula skrev:Derfor er det også langt over stregen at sende en uniformeret indsatsgruppe i reklame vogne og hele pivtøjet til en ransagning som beskrevet her .
Forklar mig lige hvordan han kone og børns rettigheder er blevet krænket, for det er mist smuttet forbi mig? Gu er det da en træls oplevelse, men er det krænkelse af deres rettigheder?Hula skrev:...men i den grad en krænkelses af både hans kone og hans ungers ikke bare grundlovs sikkerhed ret , men menneske retslig krav på ikke at blive krænket af statsmagten hverken offentligt (blå blink og uniformer til nabo skue) og da slæt ved deres privat bolig bliver endevendt uden grund !
Det var da ikke nogen særlig kløgtig kommentar. Hvad skete der? Løb du tør for argumentation?Hula skrev:Vi lever altså ikke i Cambodja eller Sudan Fast Fumble .
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- 37Webbing
- Silver Member
- Interesser: Samler / Militærhistorie
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 3 times
Du lyder overhovedet ikke paranoid. Efter min mening er det et nødvendigt onde at man bliver nødt til at holde sig lidt anonym i den her hobby. Det er trist det skal være sådan, men der er jo mennesker der ikke kender forskel på dit og mit.Gunnut skrev:Nu da vi er inde på net sikkerhed, så bør du overveje at ændre dit profilbillede (underforstået hvis det da viser dig selv). Dette for din egen sikkerheds skyld. I dine (og mine og alle andre NVF'eres) indlæg, kan man se, hvad vi ejer af våben og derfor er det lidt en "huske-/ønske- seddel" for indbrudstyve. Hvis de så samtidig kan se dit ansigtsbillede, så er det lidt lettere at finde dig og derved dit våbenskab. Det kan være de læser hvilken skytteforening, jagtforening etc. du er medlem af. Så er det jo en smal sag at komme forbi foreningen et par gange om ugen, indtil en, med dit ansigt, dukker op og så køre bag efter og se hvor du bor. Alt dette sammenholdt med du lige har skrevet dit fornavn i dit indlæg (hvis det altså er dit navn....etc.).
- Mojojojo
- Bronze Member
- Interesser: Håndvåben, rifler, WWII
- Geografisk sted: København
Ja eller for den sags skyld folk der, med fare for at jeg kommer til at benytte en anden NVFers profilnavn i min argumentation, regner en for at være en gun nut, potentielt farlig person, have en skadelig interesse, være voldelig, find selv på flere - hvis de hører at man har som hobby at skyde papskiver i sin fritid. Sådan er det i hvert fald der hvor jeg kommer fra, og det er grunden til at jeg er anonym.37Webbing skrev: Du lyder overhovedet ikke paranoid. Efter min mening er det et nødvendigt onde at man bliver nødt til at holde sig lidt anonym i den her hobby. Det er trist det skal være sådan, men der er jo mennesker der ikke kender forskel på dit og mit.
/Mojojojo
-
- Silver Member
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 1 time
Hvis historien er korrekt, så er det da helt ude i hampen at polititet tropper op på den måde.
Når det kommer til våben så skal man ikke føre sig for meget frem, og vigtigst af alt - have styr på alle formalia, tilladelser, opbevaring etc.
Hvis jeg havde været i din situation havde jeg med sikkerhed søgt om erstatning. Jeg husker ikke det præcise beløb, men mener det er et par tusinde. Så kunne du bruge pengene på en flot ting til din knægt, og sige til ham, at den var til ham fra politiet. Så holder han nok op med at frygte dem
Når det kommer til våben så skal man ikke føre sig for meget frem, og vigtigst af alt - have styr på alle formalia, tilladelser, opbevaring etc.
Hvis jeg havde været i din situation havde jeg med sikkerhed søgt om erstatning. Jeg husker ikke det præcise beløb, men mener det er et par tusinde. Så kunne du bruge pengene på en flot ting til din knægt, og sige til ham, at den var til ham fra politiet. Så holder han nok op med at frygte dem

- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Folk med våben og en evne til at blive frikendt hvis de bruger dem skal man altid frygte.....Murdoch skrev:Så holder han nok op med at frygte dem

"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- BoPe
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 38 times
Det var en voldsom oplevelse og den kunne politiet vist godt have håndteret mere borgervenligt!
Jeg kan godt forstå, at din fireårige søn er blevet meget nervøs overfor vores "ordensmagt" - det er jo heller ikke uberettiget med den behandling han har fået!
Min personlige holdning er, at du skal søge erstatning og agtindsigt i din sag. Politiet har selvfølgelig "blot gjort deres arbejde", men du (og din familie) er stadig blevet krænket groft - og psykologen er vel heller ikke gratis?
Du må heller ikke tro, at det giver "brownie points", at undlade at klage! Tværtimod kan man jo lige så godt se det som, at "du godt selv er klar over at du ikke har rent mel i posen" - så jeg ville klage.
En ransagning har konsekvenser og er et voldsomt indgreb, og er det uberettiget må politiet/samfundet til lommerne! Anderledes kan det ikke være.
Skydning og våbeninteresse er hverken unaturligt, skadeligt eller forkert. Det er ikke så mange år siden Staten støttede skytteforeningerne med ammunition etc. (af forsvarspolitiske grunde).
Jeg må sige, at Fast Fumble er lige lovlig defaitistisk - eller måske snarere "politisk maschokistisk": Danmark ER måske efterhånden et totalitært helvede på jord* (se blot på knivlov og den mængde regler som regulerer vor adfærd, den måde love træder i kraft på - gerne 3 måneder tilbage i tid). Men den totalitære stat skabes ikke af lovene og et repræssivt sikkerhedsapparat alene. Den vokser og trives i virkeligheden bedst i folks hoveder som når Fast Fumble varer sin tunge og Thomas mener "at de jo bare gjore deres arbejde", et navnløst medlem på Facebook eller NVF har angivet et medmenneske til myndighederne (uberettiget ovenikøbet). Jo mere man accepterer det, jo mere degenererer samfundet. Faktisk bør man klage over denne brutale ransagning - ikke blot for sin egen skyld - men også for politifolkenes.
Det må - tror jeg - trods alt have været en grim overraskelse for Frans Stangl den dag det virkelig gik op for ham, at han pludselig ikke længere var ved kriminal politiet i Østrig, men var blevet kommandant for Sobiebor (et sted så grusomt, at selv Höss Auschwitzs kommandant var rystet over det). Franz passede i øvrigt også bare sit arbejde (hvis nu nogen fra politiet skulle læse med).
Alle rigtige grusomheder har det med at komme snigende - ligesom når frøen bliver kogt levende: Man starter med at passe sit arbejde udfra de bedste intentioner - og vupti - så har man gjort et fire årigt barn fortræd (eller dræbt nogle tusinde stykker - det er kun tilfældigheder, som gør forskellen).
Er man nu politimand eller myndighedsperson (og læser med på forum - evt. i embeds medfør), så er det vigtigt, at man ikke efterrationaliserer og kommer med de to sædvanlige udflugter og dårlige undskyldninger (de er: "De var selv ude om det" og "jeg fulgte bare ordre"), men for sin egen skyld ransager sin samvittighed og spørger: Var det nu dét som var formålet? og er dét en procedure jeg kan stå inde for som menneske?
*) Man skal ikke lade sig forlede af, at vi har det materielt godt
Jeg kan godt forstå, at din fireårige søn er blevet meget nervøs overfor vores "ordensmagt" - det er jo heller ikke uberettiget med den behandling han har fået!
Min personlige holdning er, at du skal søge erstatning og agtindsigt i din sag. Politiet har selvfølgelig "blot gjort deres arbejde", men du (og din familie) er stadig blevet krænket groft - og psykologen er vel heller ikke gratis?
Du må heller ikke tro, at det giver "brownie points", at undlade at klage! Tværtimod kan man jo lige så godt se det som, at "du godt selv er klar over at du ikke har rent mel i posen" - så jeg ville klage.
En ransagning har konsekvenser og er et voldsomt indgreb, og er det uberettiget må politiet/samfundet til lommerne! Anderledes kan det ikke være.
Skydning og våbeninteresse er hverken unaturligt, skadeligt eller forkert. Det er ikke så mange år siden Staten støttede skytteforeningerne med ammunition etc. (af forsvarspolitiske grunde).
Jeg må sige, at Fast Fumble er lige lovlig defaitistisk - eller måske snarere "politisk maschokistisk": Danmark ER måske efterhånden et totalitært helvede på jord* (se blot på knivlov og den mængde regler som regulerer vor adfærd, den måde love træder i kraft på - gerne 3 måneder tilbage i tid). Men den totalitære stat skabes ikke af lovene og et repræssivt sikkerhedsapparat alene. Den vokser og trives i virkeligheden bedst i folks hoveder som når Fast Fumble varer sin tunge og Thomas mener "at de jo bare gjore deres arbejde", et navnløst medlem på Facebook eller NVF har angivet et medmenneske til myndighederne (uberettiget ovenikøbet). Jo mere man accepterer det, jo mere degenererer samfundet. Faktisk bør man klage over denne brutale ransagning - ikke blot for sin egen skyld - men også for politifolkenes.
Det må - tror jeg - trods alt have været en grim overraskelse for Frans Stangl den dag det virkelig gik op for ham, at han pludselig ikke længere var ved kriminal politiet i Østrig, men var blevet kommandant for Sobiebor (et sted så grusomt, at selv Höss Auschwitzs kommandant var rystet over det). Franz passede i øvrigt også bare sit arbejde (hvis nu nogen fra politiet skulle læse med).
Alle rigtige grusomheder har det med at komme snigende - ligesom når frøen bliver kogt levende: Man starter med at passe sit arbejde udfra de bedste intentioner - og vupti - så har man gjort et fire årigt barn fortræd (eller dræbt nogle tusinde stykker - det er kun tilfældigheder, som gør forskellen).
Er man nu politimand eller myndighedsperson (og læser med på forum - evt. i embeds medfør), så er det vigtigt, at man ikke efterrationaliserer og kommer med de to sædvanlige udflugter og dårlige undskyldninger (de er: "De var selv ude om det" og "jeg fulgte bare ordre"), men for sin egen skyld ransager sin samvittighed og spørger: Var det nu dét som var formålet? og er dét en procedure jeg kan stå inde for som menneske?
*) Man skal ikke lade sig forlede af, at vi har det materielt godt
- Exterminator
- Banned
- Interesser: Alt der siger...BANG
- Geografisk sted: Skibe sejler til England
Kedelig oplevelse du har haft, Thomas
Nu er nogle af de betjente, som læser med på NVF sikkert ikke blandt de SKARPESTE KNIVE i skuffen...........( det kræver heller ikke flere hjerneceller end sit skonummer for at blive betjent
)
Håber, at din kone, søn og naboer får snakket tingene godt og grundigt igennem, så tillidsforholdet kan blive godt igen :yo:

Nu er nogle af de betjente, som læser med på NVF sikkert ikke blandt de SKARPESTE KNIVE i skuffen...........( det kræver heller ikke flere hjerneceller end sit skonummer for at blive betjent

Håber, at din kone, søn og naboer får snakket tingene godt og grundigt igennem, så tillidsforholdet kan blive godt igen :yo:
Endelig .45 ACP i Danmark