Æh helt ærlig, fordi en profil skriver:
Edit: Uups, ser lige at du bor på Fyn ligesom jeg. Så kan du jo foreløbig godt glemme den
i den tråd du henviser til, er det da INGEN som helst bevis for at politikredsen på Fyn har sat retsplejeloven ud af drift. Det er vel nærmere et udtryk for at nogle jægere er blevet tøsefornærmet over de ikke har fået en våbentilladelse og derfor kommer med bemærkninger omkring "våbenkontoret" på fyn.
Hvad er dit point med at henvise til ovenstående tråd? Jeg kan ikke bruge ovenstående guote til nogen som helst i denne debat.
Ledsmoke skrev:Det er vist efterhånden blevet standard viden jer på Fyn at halvautomater kan de ikke lide og hvis der er plastik på dem så er det helt fy fy. Og jagt i udlandet? Ja det skal man vist snart "bevise" at man har.
Jamen "vist og vist". Det kan man altså ikke bruge til noget som helst. Det er muligt våbenkontoret på Fyn er autonome, men der fra og så til at argumentere for at retsplejeloven er sat ud af drift på Fyn...
Ledsmoke skrev:Det er desuden en offentlig hemmelighed at våbenentusiaster ansat hos en større tøj, grej og våbenforretning her på Fyn, flytter deres adresse til Silkeborg området hvert 9,5 år når tilladelserne skal fornys. De magter bare ikke kampen med den lokale polis.
Øhhh det tror jeg godt nok du bør dokumentere, hvis det skal bruges som et argument for at den pågældende ransagning var basseret på et amatør politi, som ikke havde undersøgt sagen godt nok. Det hele oser af, at du og andre er sure over nogle afslag på nogle våbentilladelser. Fair nok, men hvad har det med den pågældende ransagning at gøre?
Ledsmoke skrev:Og så vil jeg bare sige at jeg mener at have berettiget grund til at have min sunde skepsis skarpslebet når det kommer til Politiets gøren og laden.
Jamen det er da bare sundt at "stille spørgsmål", men der fra og så til at give udtryk for at loven praktisk talt er sat ud af kraft på Fyn, er der langt.
Ja det er da uheldigt, men er vel næppe på nogen ,måde et argument for at den omtalte ransagning ikke har været begrundet på bagrund af oplysninger som vi ikke kender.
Øh ja og så er det da ensbetydende med at hele politikredsen er total uduelige. Dine links er ikke på nogen måde bevis for, at du har ret i dine antagelser om, at den pågældende ransagning var basseret på dårlig politiarbejde.
1. Hvad pokker har han med Fyn at gøre?'
2. Det svare til at såfremt jeg kan finde en historie om et NVF medlem, der er knaldet for ulovlig våbenbesiddelse, så vil du acceptere dette som værende et bevis på at alle medlemmer af NVF har ulovlige våben.
Sorry jeg forstår simpelthen ikke hvor du vil hen.
Ledsmoke skrev:Jeg hæfter mig desuden ved at du skriver at du mener at politiet vil stå svagere i retten hvis de havde fundet noget under en ransagning på tyndt grundlag. Hvor har du det fra. Indtil sidste år levede vi i et land hvor politiet skulle undersøge sig selv hvis der var nogen der klagede over politiet. Hvor banan republik hubba bubba er det ikke? Man skulle jo af indlysende årsager henvende sig til politiet med sin klage over politiet... Så lad nu ikke nationalfølelserne overtage den kolde analyserende tilgang til virkeligheden her i Dannevang.
Se, når man ryger i retten for ulovlig våbenbesiddelse, eller noget andet kriminelt, så har man det, der hedder en
forsvare. En sådan "fætter" vil (med mindre han er fra Fyn og er en red Neck), ganske givet påpege at det bevismateriale politiet har fundet hos den anklagede, er fundet i kraft af en ulovlig ransagelse (ok nu var ransagningen så ikke ulovlig).
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R