Skal moteren af båden eller er det nok den er låst fast med hængelås så den ikke kan tages i brug sådan lige????

Håber i kan hjælpe og evt komme med et link til Lovteksten.
Så fik jeg svaret........Paco skrev:Har vendt spørgsmålet på strandjagt og fået udpluk af jagt loven som siger:
Lovgivningen du skal have fat i er ”Bek. om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber” §8, hvor der står:
§ 8. Der må ikke drives jagt fra motordrevet fartøj i september måned.
Stk. 2. Der må ikke drives jagt fra motordrevet fartøj
1) på søer og andre ferske vande, og
2) på de dele af fiskeriterritoriet, der er nævnt i bilag 1 til bekendtgørelsen og vist på kortbilaget.
Da jeg ikke mener at der står noget om hvorledes motorbådsjagt er at ligge stille eller sejle osv.... har jeg skrevet følgene brev til Skov og natur:
Hej
Jeg bruger med glæde sammen med min 3 årige labradore at jage dyk og svømmeænder på stadil og ringkøbing fjord, og har i den forbindelse et spørgsmål!
Da jeg selvfølgelig gerne vil overholde love og regler (skrevne som etiske) går mit spørgsmål ud på følgene
loven omkring andvendelse af påhængsmoter på stadilfjord ,Jeg ved godt der IKKE må drives moterbåds jagt på fjorden, men da fjorden mange steder er lumsk og dyb med store bølger derefter , bruger jeg motoren til at sejle til jagtpladsen og har indtil nu haft en mindere båd med på slæb, som jeg så bruger under selve jagten.
Mit spørgsmål går på om jeg behøver den Extra pram hvis jeg,
1. "Løfter" motoren og låser den så den ikke umidlbart kan sejle, og så jager fra båden, er det lovligt?
2. Hvis spørgsmål 1 ikke er lovligt , er det så ok at tage motoren af og sætte den i vandet ved siden
prammen,under selve jagten?
3. Hvis man så har indbords motor (fast monteret), er det så nok at pille tændrøret af så motoren
ikke umidelbart kan startes og så drive jagt fra båden.
Så må vi se hvad de svare