Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Great Dane
- Platin Member

- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Jeg undrer mig lidt, for jeg søgte våbentilladelse, og importtilladelse på en drilling jeg havde købt via egun.de, og efter 7 uger har jeg så modtaget en importtilladelse, men ingen våbentilladelse. Den tyske forhandler bad udtrykkeligt om begge dele, og iøvrigt bad han specifikt om eu-anlage 19, men den eksisterer jo ikke i lille DK.
Nu sender jeg så importtilladelsen til våbenhandleren, og håber at han accepterer uden bøvl, dog skal jeg ved våbnets ankomst stille ved våbenkontoret i Esbjerg til fremvisning. Hvad er jeres erfaring med import fra Tyskland

Mvh Great Dane
-
ACE1
- Banned

- Interesser: våben
- Geografisk sted: Djævleøen
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 38 times
Da jeg havde købt en riffel på egun, tog jeg op til
Hillerød Politi, og fik importtiladelsen og våbentiladelsen SAMTIDIGT!
Desuden havde jeg nedenstående formular medbragt i udfyldt stand,
som politiet stemplede og underskrev.
Alle tre dokumenter scannede jeg, og mailede til sælger.
Erlaubnis nach § 11 Abs. 2 WaffG für den Erwerb einer Schusswaffe in einem anderen
EU-Mitgliedstaat durch Personen aus der Bundesrepublik Deutschland :
http://www.fastforms.de/cirali/cfs/ejec ... MUID=1-874
3-Gun is the Crossfit of the shooting sports
With guns in the hands of the public, sure there will be tragedies, but without them there will be genocides. Unknown
-
Id
- Platin Member

- Interesser: Finskydning
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 1 time
Den tyske våbenhandler har intet at bruge din våbentilladelse til hvis han har din indførselstilladelse (man importerer ikke fra et EU-land, man indfører

)
Derimod kan du selv få et (teoretisk) problem når du modtager drillingen, idet du ikke har en våbentilladelse til den. Den normale procedure, når man søger om en indførselstilladelse, er selvfølgelig at man får våbentilladelsen samtidig - alt andet vil være fjollet. Uanset hvor tåbeligt vi er vandt til at våbenkontorerne kan opfører sig, har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at de ikke vil udstede en våbentilladelse når de har udstedt en indførselstilladelse...............................
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.
-
Topcat
- Platin Member

- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Id skrev:Den normale procedure, når man søger om en indførselstilladelse, er selvfølgelig at man får våbentilladelsen samtidig - alt andet vil være fjollet. Uanset hvor tåbeligt vi er vandt til at våbenkontorerne kan opfører sig, har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at de ikke vil udstede en våbentilladelse når de har udstedt en indførselstilladelse...............................
Indførselstilladelsen giver normalt også ret til at besidde, bære og anvende det indførte våben i gyldighedsperioden, men ja, våbentilladelse bør udstedes samtidigt. Jeg kan fra egen erfaring fortælle at det rent faktisk er sket at et våbenkontor, efter udstedelse af indførselstilladelse, har nægtet at meddele våbentilladelse, se evt.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=21&t=16205
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
-
Id
- Platin Member

- Interesser: Finskydning
- Geografisk sted: København
- Been thanked: 1 time
Ok, det lyder som en lidt speciel situation, men generelt vil det være komplet tosset at gøre det og jeg er ret overbevist om at politiet i sådan et tilfælde vil ifalde erstatningsansvar jfr. principperne om redelighed i forvaltningen.
Felix qui potuit rerum cognoscere causas.
-
Topcat
- Platin Member

- Geografisk sted: Nordjylland.
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 24 times
Id skrev:Ok, det lyder som en lidt speciel situation, men generelt vil det være komplet tosset at gøre det og jeg er ret overbevist om at politiet i sådan et tilfælde vil ifalde erstatningsansvar jfr. principperne om redelighed i forvaltningen.
Tjah, det drejede sig om en halvautomatisk "militærlignende" riffel, men principielt bør det ikke gøre en tøddel til forskel.
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.
-
Great Dane
- Platin Member

- Interesser: Skydejern generelt
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 35 times
Det blev jeg nu ikke specielt klogere af, men nu er tilladlesen skibet af sted og så må jeg se hvad han siger. Tilladelsen dækker nu også at jeg må besidde og bære den.
Mvh Great Dane