Skal man have en speciel tilladelse til at indføre en kniv med klinge over 12 cm?
Jeg har kig på bl.a. Böker Plus Rold, som skal bruges til friluftsaktiviteter (altså anerkendelsesværdigt formål). Den står angivet til en klingelængde på 15,7 cm.
Køb af kniv med klinge længere end 12 cm i udlandet.
- Grejs76
- Gold Member
- Interesser: DK lovlige EDC knive
- Geografisk sted: Vestsjælland
Køb af kniv med klinge længere end 12 cm i udlandet.
- Vedhæftede filer
-
- Böker Plus Vox Rold.jpg (33.29 KiB) Vist 3313 gange
Jeg går sgu med den kniv
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Køb af kniv med klinge længere end 12 cm i udlandet.
Det kommer an på, hvilken konkret "friluftsaktivitet" det drejer sig om i det enkelte tilfælde.Grejs76 skrev:Skal man have en speciel tilladelse til at indføre en kniv med klinge over 12 cm?
Jeg har kig på bl.a. Böker Plus Rold, som skal bruges til friluftsaktiviteter (altså anerkendelsesværdigt formål).
Se punkt 2 i Emne: FAQ - Love & Bestemmelser.
- Speedman
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben og knive og jagt
- Geografisk sted: Ringkøbing skjern kommune
- Geografisk sted: Skjern området
lige lidt
spørgsmål, kan se der er en tråd om machette kørende for tiden på NVF....Jeg har en machette liggende i hobbyrummet, som jeg bruger, tro det eller ej, til og hakke højt vegetation, især brændeælder ned med...Kan den gå under "haveredskab" eller hvad, hvis politi manden nu skulle komme på besøg og få øje på den? det skal lige siges jeg har blankvåben tilladelse trods alt 

mvh. speedman
Livet er meget sjovere med en ½ automat
Livet er meget sjovere med en ½ automat
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Jeg bruger min til samme formål, men også til at lave optændingspinde, så jeg tror klart den går under et redskab (den er anskaffet som et redskab), men med en blankvåbentilladelse er du vel dækket ind, så længe du ikke fjerner den fra din egen bopæl/grund.Speedman skrev:lige lidtspørgsmål, kan se der er en tråd om machette kørende for tiden på NVF....Jeg har en machette liggende i hobbyrummet, som jeg bruger, tro det eller ej, til og hakke højt vegetation, især brændeælder ned med...Kan den gå under "haveredskab" eller hvad, hvis politi manden nu skulle komme på besøg og få øje på den? det skal lige siges jeg har blankvåben tilladelse trods alt
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- PerD
- Gold Member
- Interesser: Militærgeværer 1870 - 1945
- Geografisk sted: Varde
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 8 times
- Kontakt:
En samlertilladelse kan kun bruges til at samle med. Ikke til at købe diverse jagtknive, haveredskaber etc. med.
Så man er ikke dækket ind med en samlertilladelse. Og slet ikke når genstanden står i haveskuret... Men i haveskuret har man jo ikke knive etc. hængende. Kun haveredskaber som "buskrydder" etc.....
mvh
Per
Så man er ikke dækket ind med en samlertilladelse. Og slet ikke når genstanden står i haveskuret... Men i haveskuret har man jo ikke knive etc. hængende. Kun haveredskaber som "buskrydder" etc.....
mvh
Per
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Ok, men nu tænkte jeg på en af de gamle, hvorpå der hvis nok står noget i stil med "bære, beside og anvende", men du har ret, de er hvis udgået og blevet erstattet af en samlertilladelse (i stedet for en blankvåbentilladelse), men min "faskinkniv" er nu stadig et haveredskab, så mon ikke det går.PerD skrev:En samlertilladelse kan kun bruges til at samle med. Ikke til at købe diverse jagtknive, haveredskaber etc. med.
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
-Sir Winston Churchill
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Hvis den her er lovlig, så går de der små dolke nok også...
http://www.husqvarna.com/dk/homeowner/a ... ningskniv/
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Hvem tør rette en forespørgsel til vores allesammen kære politi?..Fast Fumble skrev:Hvis den her er lovlig, så går de der små dolke nok også...