Kan man miste sit jagttegn for en narko dom..?
- Jeppes
- Gold Member
- Interesser: Luft og teknik
- Geografisk sted: Syddjurs
Kan man miste sit jagttegn for en narko dom..?
Kan man miste sit jagttegn for en narko dom, der er tale om indførelse af hash, som gav ca 1 År i skyggen ...? Det er ikke mig der har været igang... 

Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger...
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Re: Kan man miste sit jagttegn for en narko dom..?
Det må vist komme an på omstændighederne.
Kan man påvise at det hele var med videresalg for øje, at man "bare" er smuler og ikke ellers involveret i væbnet kriminalitet så kunne man vel godt have lov at beholde tegnet. Men det er ikke sikkert at det er så almindelige en fremgangsmåde, da første punkt meget vel komme sikre en en god håndfuld ekstra måneder bag tremme - de fleste hyler op om at det er til eget forbrug.
Kan man påvise at det hele var med videresalg for øje, at man "bare" er smuler og ikke ellers involveret i væbnet kriminalitet så kunne man vel godt have lov at beholde tegnet. Men det er ikke sikkert at det er så almindelige en fremgangsmåde, da første punkt meget vel komme sikre en en god håndfuld ekstra måneder bag tremme - de fleste hyler op om at det er til eget forbrug.
- Jeppes
- Gold Member
Hvor kommer våben ind i billedet når man har kørt med hash..? Kan man så også miste det ved og smugle sprut eller diamanter..?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1123 times
Retten til at have skydevåben er ikke en automatisk frihedsrettighed man har i Danmark. Som udgangspunkt er det forbudt at eje skydevåben, men man kan få tilladelse.Jeppes skrev:Hvor kommer våben ind i billedet når man har kørt med hash..? Kan man så også miste det ved og smugle sprut eller diamanter..?
En våbentilladelse eller et jagtteg er altså en tillidserklæring som man må gøre sig fortjent til. Det er politiet der afgør, om de mener man er tilliden værdig, og der er ingen faste regler for, hvad der skal til for at tilliden fortabes. Med den stigende våbenparanoia i samfundet i almindelighed og hos politiet i særdeleshed, skal man nok regne med, at flere og flere forhold vil kunne medføre, at man mister retten til at erhverve jagttegn og våbentilladelse.
Personligt synes jeg det er i orden, at narkosmuglere ikke kan have skydevåben, de har jo ikke demonstreret nogen særlig vilje til at overholde landets lovgivning.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Jeppes
- Gold Member
Skal folk som køre for stærkt eller snyder i skat, så heller ikke have mulighed for et jagttegn.? De har jo heller ikke overholdt landets love..? Hvor gå grænsen..Lassescout skrev:Personligt synes jeg det er i orden, at narkosmuglere ikke kan have skydevåben, de har jo ikke demonstreret nogen særlig vilje til at overholde landets lovgivning.Jeppes skrev:Hvor kommer våben ind i billedet når man har kørt med hash..? Kan man så også miste det ved og smugle sprut eller diamanter..?

- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
jeg vil tror når vi snakker narko er det jo nok lidt fordi de der skulle have modtage det har en kedelig tildens med at skyde hinandenJeppes skrev:Skal folk som køre for stærkt eller snyder i skat, så heller ikke have mulighed for et jagttegn.? De har jo heller ikke overholdt landets love..? Hvor gå grænsen..Lassescout skrev:Personligt synes jeg det er i orden, at narkosmuglere ikke kan have skydevåben, de har jo ikke demonstreret nogen særlig vilje til at overholde landets lovgivning.Jeppes skrev:Hvor kommer våben ind i billedet når man har kørt med hash..? Kan man så også miste det ved og smugle sprut eller diamanter..?
det er ikke så ofte motorbøller gør

Lerche der glæder sig til 16 maj
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Jeg kan ikke se at det burde være noget problem. Det kan da godt være at en serie kriminel ikke ville få det - men hvorfor egentlig ikke. Jeg kan umiddelbart ikke se problemet og vil mene at en fratagelse af jagttegnet ikke ville holde ved en anke. De kan ved alvorlig kriminalitet nægte at udstede det i indtil 8 år - men hvis ikke man har gjort andet end at køre over grænsen med nogle hundrede kilo hash tror jeg ikke det er alvorligt nok
Se http://www.jagttegn.com/con5.php4
Og lad os så ikke være så hårde ved hash smuglere. De har da i det mindste taget ansvar for egen situation og skaffet sig noget arbejde. Det var der mange der kunne lære noget af...

Se http://www.jagttegn.com/con5.php4
Og lad os så ikke være så hårde ved hash smuglere. De har da i det mindste taget ansvar for egen situation og skaffet sig noget arbejde. Det var der mange der kunne lære noget af...

"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Jeppes
- Gold Member
Her er det heller ikke lige for alle.. Hvad er alvorlig kriminalitet..?
- Lerche
- Platin Member
- Interesser: mad, jagt, skyning
- Geografisk sted: der ude ved rakkerne
- Has thanked: 6 times
ting der giver fængels straf vil måske side skrives med alvorlig "edit nok ikke økonomisk krimnalitet "Jeppes skrev:Her er det heller ikke lige for alle.. Hvad er alvorlig kriminalitet..?
Lerche der glæder sig til 16 maj
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Det vil komme bag på mig hvis ikke en fængselsdom automatisk giver tab af retten til at have våben!
Sådan burde det ihvertfald være.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Bissen
- Gold Member
- Interesser: Airbrush og våben.
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 1 time
Jeg er helt enig. Retten til våben kommer med en god følgesvend som hedder ansvar.Fast Fumble skrev:Det vil komme bag på mig hvis ikke en fængselsdom automatisk giver tab af retten til at have våben!
- Warrernoia
- Silver Member
- Interesser: Håndskydevåben
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 28 times
Ala den amerikanske opdeling mellem felony og misdemeanor?Fast Fumble skrev:Det vil komme bag på mig hvis ikke en fængselsdom automatisk giver tab af retten til at have våben!
Er da stødt på en del periodiske tugthuskandidater som ikke har fået frataget deres jagttegn, selv efter gentagne ture i brummen.
Det ville jo også true high-end-jagtrejsebranchen, når deres kernekunder i øjeblikket bliver tromlet igennem af bagmandspolitiet

Det forsvæver mig, at jeg et eller andet sted har læst at betingelserne for fx SKV-påtegning udelukkende tager overtrædelser af våbenloven i betragtninig, måske også voldsdomme.
Og det ser ud til at der kun skeles til overtrædelser, som medfører hæfte. Jeg ansøgte og fik både SKV3 til pistol og SKV2 til riffel, selvom jeg havde en overtrædelse af våbenloven på bogen. Det var besiddelse af en Tazer, som jeg havde beslaglagt under min glorværdige karriere som bartender på et af byens mere skumle værtshuse. Den blev dog ikke fundet på min person og udløste en bødestraf.
Min sti har dog været ren siden og har også opholdt spiritusbevilling i den mellemliggende periode. Det kan selvfølgelig være fordi jeg har haft min gang på bevillingskontoret i en række andre sammenhænge og havde et personligt forhold til de kære panserbasser, som sad der, who knows ....
Generelt så mener jeg dog at "uskyldig indtil det modsatte er bevist" bør gælde for det område som lovgivningsmæssigt er relevant. For så burde selskabstømning, narkohandel og grove overtrædelser af færdselsloven har samme konsekvens, nemlig ingen våben, hvis overtrædelsen har medført fængselsstraf.
Og det er noget pap.................da det så handler om moral og ikke ansvar.
/Warrernoia
"Once the monkeys learn they can vote themselves bananas, they'll never climb another tree.", Robert Heinlein
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
JA
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
- HePe
- Platin Member
- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Politiet foretager en konkret vurdering på baggrund af de aktuelt foreliggende oplysninger, herunder oplysninger om de personlige forhold og personens hidtidige vandel. Ved vurderingen lægges der navnlig vægt på, hvorvidt personen er sigtet/dømt i sager vedrørende drab, vold, ulovlig tvang, trusler, våbenlovsovertrædelser mv., hvor der er begrundet risiko for, at våben vil blive misbrugt eller er blevet misbrugt.Jeppes skrev:Kan man miste sit jagttegn for en narko dom, der er tale om indførelse af hash, som gav ca 1 År i skyggen ...?
Som udgangspunkt nægtes/tilbagekaldes politiets samtykke til jagttegn i en periode på 5 år regnet fra tidspunktet for lovovertrædelsen. Politiets konkrete vurdering af grundlaget for nægtelsen/tilbagekaldelsen af samtykke kan medføre, at politiet i nogle situationer giver samtykke til jagttegn, inden der er gået 5 år. Omvendt forekommer der også tilfælde, hvor der efter en konkret vurdering af det begåede strafbare forhold og personens forhold i øvrigt nægtes samtykke til jagttegn efter udløbet af den 5-årige periode.