Metal 12'er med .22 LR inden i. Er den lovlig?
-
- Bronze Member
- Interesser: - Skydning i sin helhed. - Ja
- Geografisk sted: Esbjerg omegnen:D
-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
Re: Metal 12'er med .22 LR inden i. Er den lovlig?
de er ikke lovlige i lille dk
der er lige faldet en dom i Randers
prøv og ring til Randers politi snak med Arne Binderup han kender til sagen
- Gunnut
- Platin Member
- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Kan du ikke baregive os de væsentligste detaljer.TGA skrev:
You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-
- Gold Member
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
mit ærinde på det lokale våbenkontor blev udsat. de hade ikke kunnet gemmenskue hvordan et haglvåben skal blive til en riffel. altså i deres regi...mikkelmmk93 skrev:Nogen der har fundet ud af noget?
så jeg har ikke fremført spørgsmålet der. men hører da gerne om en evt dom på området.
MVH søren
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Jeg kan altså ikke se at de skulle være ulovlige. bare fordi noget ikke explicit er lovligt - så er det altså ikke ulovligt....
Vi taler om en kaliber reducering til haglpatroner. Hvem forbyder dig at affyre kal 410 patroner i din 12´er ? Hunters House sælger dem også stadig - vare 330 http://www.huntershouse.dk/kat761-Kikke ... servedele/
Det er klart det de ikke må anvendes til kuglepatroner - med mindre man har tilladelse til indkøb og brug af disse...
Vi taler om en kaliber reducering til haglpatroner. Hvem forbyder dig at affyre kal 410 patroner i din 12´er ? Hunters House sælger dem også stadig - vare 330 http://www.huntershouse.dk/kat761-Kikke ... servedele/
Det er klart det de ikke må anvendes til kuglepatroner - med mindre man har tilladelse til indkøb og brug af disse...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
-
- Gold Member
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
spurgte idag, svaret var at de er ulovlige med en riffel/håndvåben kuglepatron. også selv om man har tilladelse til pågældende kaliber.
MEN manden på våbenkontoret var ikke mere sikker end han ville spørge højere op i systemet....
MVH søren
MEN manden på våbenkontoret var ikke mere sikker end han ville spørge højere op i systemet....
MVH søren
- Theredmist
- Silver Member
- Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 13 times
Arne Binderup er noget af det mest stivnakkede og stædige paragraf-spøgelse der findes...!!!TGA skrev:de er ikke lovlige i lille dk

"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Måske en onkel til Jan Poulsen i Århus ? Men det er da rart at se, at fordi man blev mobbet i skolen kan man godt få magt og gøre livet surt for folk senere i livet....Theredmist skrev:Arne Binderup er noget af det mest stivnakkede og stædige paragraf-spøgelse der findes...!!!Har aldrig haft andet end bøvl med manden... Pas på hvad du siger deroppe
...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
- Theredmist
- Silver Member
- Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 13 times
Ja... Bare svært ved at se hvad man skulle få ud af det...???HVK skrev:Måske en onkel til Jan Poulsen i Århus ? Men det er da rart at se, at fordi man blev mobbet i skolen kan man godt få magt og gøre livet surt for folk senere i livet....Theredmist skrev:Arne Binderup er noget af det mest stivnakkede og stædige paragraf-spøgelse der findes...!!!Har aldrig haft andet end bøvl med manden... Pas på hvad du siger deroppe
...

"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."
-
- Platin Member
- Interesser: pürch og fuglejagt
- Geografisk sted: Polen
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 12 times
Munksgaard skrev:Ha HA HA Konge!!!Agamemnon skrev:http://www.frankonia.de/200901/131335/p ... oryId=6788Gunnut skrev:Findes de stadig og er de lovlige etc. etc.?
Sådan én?
De findes i flere kalibre: 22lr, 22 WMR, .38 spec. m. fl.
Jeg kikkede lige på det link, og oversætte lige beskrivelsen.....
Det er google godt nok ikke særlig god til...
Für den balgschonenden Schuss auf Raubwild bei der Fallen- und Baujagd. Erlöst krankgeschossenes Wild waidgerecht, schnell und ohne Wildbretzerstörung. Gezogener Einstecklauf mit einem Streukreis-Ø von 35mm bei 5m Schussentfernung. Kann geladen in der Tasche getragen und bei Bedarf schnell wie eine Patrone in den Lauf eingesetzt und abgeschossen werden. Von der DEVA (Deutsche Versuchs- und Prüfanstalt für Jagd- und Sportwaffen e. V.) getestet. Urteil: Trefferbild hervorragend. Für Schrotläufe Kaliber 12, 16 oder 20.
Oversættelse fra Tysk til Dansk: Tillad mig lige at komme med et forståeligt bud på dansk:
(Anvendes til) At skåne bælgen/pelsen på rovvildt fanget i fælde. Til at aflive anskudt vildt hurtigt og uden at ødelægge kødet.
Består af et trukket indstiksløb, med en diameter på 35 mm. egenspredning ved 5 meters afstand. Kan bæres ladt i lommen, og
kan lades lige så hurtigt som en normal patron. Testet af DEVA. Bedømmelse: træfbilledet er fremragende. Fås til haglløb i kal. 12, 16 og 20.
Mvh. John B.
For bælgen beskyttelse runder på piratkopieret spil i fælden og jagten under jorden. Indløses syge shot dyreliv jæger-værdig, hurtigt og uden spil ødelæggelse. Trukket Einstecklauf med en spredning cirkel diameter 35mm på 5m i afstand. Kan lastes og bæres i lommen hurtigt, hvis nødvendigt som en patron i tønde, der skal indsættes og fyret. Fra DEVA (tysk eksperimentel og laboratorier for jagt-og sportsvåben e. V.) testet. Bedømmelse: fremragende billede resultater. For shotgun tønder kaliber 12, 16 eller 20
Munksgaard..
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Det er da en omgang Google Translate volapyk :-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Det minder mig så meget om dengang jeg forespurgte på priser på nogle rustningsdele hos en tjekkisk rustningssmed, hans svar blev indledt med følgende sætning; "I am glad you like my product and I am pleasure!"
Det var så, tænkte jeg, lidt mere information end jeg havde behøvet
Det var så, tænkte jeg, lidt mere information end jeg havde behøvet

"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886