Jeg har købt min pistol på en SKV 4 da jeg ikke har været aktiv skydende i over 2 år.
Det er en S&W M41 så jeg vil gerne kunne købe den type ammo jeg kunne tænke mig da jeg har problemer med at bruge den type foreningen har.
Ringede til det lokale våbenkontor og forklarede ovenstående ,spurgte om reglerne/kriterierne for godkendelse ,men de mente ikke jeg kunne få en godkendelse.
Årsag:
Umiddelbart mente de ikke jeg kunne blive godkendt da jeg jo ikke havde en våbentilladelse og derfor princippelt ikke havde noget at bruge ammoen til ,men de var da vældig forstående overfor problemet og sagde at jeg jo kunne prøve at sende ansøgningen da han heller ikke med 100% sikkerhed kunne sige det blev nej.
Er der en af jer der kender reglerne nærmere??
Tilladelse til køb af ammo
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: Tilladelse til køb af ammo
Kender ikke specifikt reglerne omkring dette men kan du ikke få en skytteven med våbentilladelse til .22er til at hjælpe dig med at købe lidt forskelligt ammo? 

Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
en pistol på SKV 4 er jo reelt et foreningsvåben - altså det er foreningen der har tilladelsen ikke dig - det kan man så lære at leve med til daglig(ugentlig) træning på hjemmebane -Scooter skrev:Jeg har købt min pistol på en SKV 4 da jeg ikke har været aktiv skydende i over 2 år.
Det er en S&W M41 så jeg vil gerne kunne købe den type ammo jeg kunne tænke mig da jeg har problemer med at bruge den type foreningen har.
Ringede til det lokale våbenkontor og forklarede ovenstående ,spurgte om reglerne/kriterierne for godkendelse ,men de mente ikke jeg kunne få en godkendelse.
Årsag:
Umiddelbart mente de ikke jeg kunne blive godkendt da jeg jo ikke havde en våbentilladelse og derfor princippelt ikke havde noget at bruge ammoen til ,men de var da vældig forstående overfor problemet og sagde at jeg jo kunne prøve at sende ansøgningen da han heller ikke med 100% sikkerhed kunne sige det blev nej.
hvad værre er - du må ikke umidelbart transportere våbnet til skydning på andre baner
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
-
- Gold Member
- Interesser: skydning, genladning
- Geografisk sted: Jylland-nordvest
- Been thanked: 8 times
Scooter skrev:Jeg har købt min pistol på en SKV 4 da jeg ikke har været aktiv skydende i over 2 år.
Årsag:
kan du ikke få den indkøbsansvarlige i din forening til at foretage et sådant indkøb - evt. merudgift på grund af dette kan jo så kun lande et sted :-( nemlig hos dig
Man skal ikke skyde bjørnen før skindet er solgt
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Jo på en transporttilladelse må man godt, hvis man er SKV3 godkendt.hvad værre er - du må ikke umidelbart transportere våbnet til skydning på andre baner
Det samme gælder ammunition.
Hvis et bestyrelsesmedlem udsteder en transporttilladelse må du selv hente ammunitionen.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot