Hej
I min søgen efter våbenskab nr 2 er jeg stødt på et spørgsmål
Hvem er det helt konkret der udsteder SKAFOR-godkendelser af våbenskabe ?
Hvis en våbenskabsleverandør ordret skriver "skabet er godkendt i SKAFOR BLÅ" skal man så ikke kunne finde skabet på Forsikring&Pension´s liste over godkendte skabe ?
Jeg kan huske jeg læste noget om nogle skabe fra Polen der ikke overholdt de Grades de oprindelig var blevet testet til iflg den europæiske 1143, men man skulle vel med rimelig sikkerhed kunne styre udenom sådan et skab hvis F&P har godkendt det eller hva´ ?
MVH Mischa
Spm. vedr. SKAFOR BLÅ godkendelse
-
- Silver Member
- Interesser: Luftskydning
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 3 times
Spm. vedr. SKAFOR BLÅ godkendelse
LP Baikal IZH53M .177 & Weihrauch HW40 .177
LG-M Feinwerkbau 300S & Diana 60
LG-S Diana 22 & 35 (.177) & 31 Panther (.22)
LG-R Baikal IZH61M & Anschutz 275 4,40mm
- Jef
- This member is
- Interesser: jagt, lerduer
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 97 times
- Kontakt:
Re: Spm. vedr. SKAFOR BLÅ godkendelse
Skafor godkendelser udstedes & administreres af Forsikring & Pension http://www.fp-sikring.dk/
Et skafor godkendt skab skal være at på listen på ovennævnte hjemmeside (se aktive OG udgåede produkter)
Under alle omstændigheder har en forhandler mulighed for at sende en kopi af godkendelsesdokumentet - hvilket jeg nok ville anbefale.
Dit spørgsmål er i øvrigt særdeles relevant - der bliver pt udbydes skabe som værende skafor blå godkendt - men som jf. producent hjemmeside IKKE har denne godkendelse.
EN1143 skabe fra Polen - der er korrekt, én eller flere polske fabrikker har leveret produkt(er) der IKKE holdt det sikringsniveau som godkendelsesskiltet viste. (leverede skabe blev sendt til test & faldt igennem).
MEN -Som evt. køber der har handlet god tro vil dette næppe blive et tema i forhold dennes opfyldelse af krav i våbenlov. Kun i forhold til hvad man har betalt for
Et skafor godkendt skab skal være at på listen på ovennævnte hjemmeside (se aktive OG udgåede produkter)
Under alle omstændigheder har en forhandler mulighed for at sende en kopi af godkendelsesdokumentet - hvilket jeg nok ville anbefale.
Dit spørgsmål er i øvrigt særdeles relevant - der bliver pt udbydes skabe som værende skafor blå godkendt - men som jf. producent hjemmeside IKKE har denne godkendelse.
EN1143 skabe fra Polen - der er korrekt, én eller flere polske fabrikker har leveret produkt(er) der IKKE holdt det sikringsniveau som godkendelsesskiltet viste. (leverede skabe blev sendt til test & faldt igennem).
MEN -Som evt. køber der har handlet god tro vil dette næppe blive et tema i forhold dennes opfyldelse af krav i våbenlov. Kun i forhold til hvad man har betalt for
Jef Jefsen
APSI & DFF skydeinstruktør
- - If it Ain´t Broke - Fix it....
-
- Silver Member
Det behøves ikke. Jeg har besluttet mig for at finde et andet sted at lægge mine penge. Når man har skabe der hedder "SKAFOR RØD" (de ER det ikke, de HEDDER det bare) så bliver det sgu for uldent for mig.jef skrev:Under alle omstændigheder har en forhandler mulighed for at sende en kopi af godkendelsesdokumentet - hvilket jeg nok ville anbefale.
Tak i øvrigt for svar. Så fik jeg det 100% på plads
MVH Mischa
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
Hvor præcis finder man listen du omtaler?jef skrev:Skafor godkendelser udstedes & administreres af Forsikring & Pension http://www.fp-sikring.dk/
En søgning på fp-sikring.dk i det dertil oprettede søgefelt, giver intet

Og jeg som troede at EN klasiificeringen var en internationel (EU). standard - Så er det da flot at FP i lille danmark er godkendere

Dixi !
-
- Silver Member
http://www.fp-sikring.dk/Tyveri/Sikring ... 10D4888911}
Under "Mekanisk produkt" vælger man sikringsskabe og døre
MVH Mischa
Under "Mekanisk produkt" vælger man sikringsskabe og døre
MVH Mischa
- Jef
- This member is
- Interesser: jagt, lerduer
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 97 times
- Kontakt:
Gå ind påFroe skrev:Hvor præcis finder man listen du omtaler?jef skrev:Skafor godkendelser udstedes & administreres af Forsikring & Pension http://www.fp-sikring.dk/
En søgning på fp-sikring.dk i det dertil oprettede søgefelt, giver intet![]()
Og jeg som troede at EN klasiificeringen var en internationel (EU). standard - Så er det da flot at FP i lille danmark er godkendere
http://www.fp-sikring.dk/
vælg:
Tyveri http://www.fp-sikring.dk/Tyveri.aspx
vælg
Sikringsprodukter:
Vælg: Her kan du se de mekaniske sikrings- og AIA-produkter, som er registreret hos F&P - Klik her
vælg Sikringsskabe & døre
Jef Jefsen