Jeg bliver lige nød til at spørgere....
Jeg har fået en Enfield No. 4 riffel fra 2. verdenskrig af en ven som ikke ture at have den da han ikke er medlem af nogen skydeklub og heller vil ikke at skyde og heller ikke har nogen anden form for tilladelse til riffelen.
Jeg har talt med Jimmy Roed fra Lolland Falster Historiske Skyttelaug, ang. hvad jeg skulle gøre, han sagde at jeg skulle køre ned på politistationen for at få det registeret, og at jeg havde talt med ham om det, min plan var så at jeg skulle skyde med det i Lolland Falster Historiske Skyttelaug....
jeg er helt med på at riffelen skal registeres, men men men bryder mig ikke meget om at skal køre ned til politiet og gå ind med et våben i hånden...
men hvad er mine chancer for at jeg kan få det registeret så jeg kan have det hjemme og skyde med det, og hvordan er prosneses fra jeg henvender mig til politiet, det skal lige siges at riffelen er ren den er ikke stjålet eller har været brugt til kriminalle handlinger....
Skal jeg oplyse hvor jeg har fået den fra, for han jeg har fundet den af vil helst ikke frem i lyset, han har ikke helt rent mel i posen men jeg kender ham så godt at jeg ikke tvivler på ham når han siger at det er realt...
jeg vil så også lige tilføje at jeg i dag skyder på en SKV2 og ejer en Glock ...
og skulle der være nogen som spørgere nej så har jeg ikke jagttegn da jeg ALDRIG har været tilhænger af at dræbe dyr på den måde...
Men Håber inderligt at der er noget som kan hjælpe mig.....