Hej jeg er ny i det her forum så bær over med mig hvis jeg ikke er helt inde i det:-)
Jeg er ved at tage jagttegn og er færdig her om nogle uger. Mit spørgsmål er så, om jeg ikke godt kan tage min onkel, (som har gyldigt jagttegn) med ud og købe gevær og så have det til at stå ved ham indtil jeg får mit jagttegn? Jeg kan vel ikke have det til at stå ved mig selv i et våbenskab uden at have jagttegn? :)
Tak på Forhånd.
Køb af haglbøsse
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, Våben, Flugtskydning
- Geografisk sted: Horsens, Østjylland
- Been thanked: 1 time
- HVK
- Platin Member
- Interesser: 2. VK.
- Geografisk sted: Østjylland
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 31 times
Re: Køb af haglbøsse
Hej Martin - og velkommenMartin8700 skrev:Hej jeg er ny i det her forum så bær over med mig hvis jeg ikke er helt inde i det:-)
Jeg er ved at tage jagttegn og er færdig her om nogle uger. Mit spørgsmål er så, om jeg ikke godt kan tage min onkel, (som har gyldigt jagttegn) med ud og købe gevær og så have det til at stå ved ham indtil jeg får mit jagttegn? Jeg kan vel ikke have det til at stå ved mig selv i et våbenskab uden at have jagttegn? :)
Tak på Forhånd.

Det er måden at gøre det på. Du kan / må ikke selv håndtere / opbevare våbnet indtil du har jagttegnet. Og med dagens lovgivning er det værd at tage seriøst....
Du skal huske at anmelde købet af jagtgeværet senest 8 dage efter modtagelsen af våbnet - der ligger en blanket på politiets hjemmeside...
Knæk & Bræk...
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel
Erwin Rommel
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Velkommen til NVF!
Det vil umiddelbart sagtens kunne lade sig gøre, men så skal den registreres til ham, og så flyttes over i dit navn, når du får tegnet. Det koster heldigvis ikke noget at registrere haglvåben (udover et frimærke
)
Man skal anmelde et køb/anskaffelse af et haglvåben senest 8 dage efter anskaffelsen.
Så er du bange for at lige den bøsse, du gerne vil have, bliver solgt før du får tegnet, så gør det på den måde. Ellers kan du også få våbenhandleren til at lægge den til side til du får tegnet, så sparer du den ene blanket
Edit: Slået på målstregen

Det vil umiddelbart sagtens kunne lade sig gøre, men så skal den registreres til ham, og så flyttes over i dit navn, når du får tegnet. Det koster heldigvis ikke noget at registrere haglvåben (udover et frimærke

Man skal anmelde et køb/anskaffelse af et haglvåben senest 8 dage efter anskaffelsen.
Så er du bange for at lige den bøsse, du gerne vil have, bliver solgt før du får tegnet, så gør det på den måde. Ellers kan du også få våbenhandleren til at lægge den til side til du får tegnet, så sparer du den ene blanket

Edit: Slået på målstregen

Improvise, adapt, overcome!
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, Våben, Flugtskydning
- Geografisk sted: Horsens, Østjylland
- Been thanked: 1 time
grunden til at jeg skal have det nu er at den er på tilbud nu så jeg kan spare ca. 3000 og det ville da være dumt at vente og så risikere at skulle af med 3000 ekstra ville jeg synes. Dem kunne jeg da godt bruge på noget andet :)
- Paco
- Gold Member
- Interesser: Bukke og andejagt
- Geografisk sted: Ringkøbing

Så er den bedste løsning nok at din onkel" køber" bøssen og du så "køber" den af ham, når du har jegttegnet og våben skabet i hus , Held og lykke med prøven

Retten til at forsvare sine holdninger, bør alle have, og retten til at have sine holdninger, bør alle forsvare.
-
- Silver Member
- Interesser: Riffel- og pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Ja, så er det bare om at få den købt, og registreret til din onkel indtil du selv får tegnet, og så er det kun at registrere den om til dig når du får tegnet. Det koster som sagt ingenting :-)
Improvise, adapt, overcome!