Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Lassescout
- Platin Member

- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Hmmmm. 100 % umuligt er der ikke noget der er. Det er bare et spørgsmål om indsatsen der skal ydes.
Her er en farbar vej: Du melder dig ind i en skytteforening og begynder at skyde med det de har på programmet. Så udbreder du kendskabet til miniguns, og får flere til at interessere sig for dem. Du får flere kammerater i foreningen og begynder at networke i andre foreninger. Så foreslår du, at foreningen tager skydning med miniguns på programmet. Jeg er ikke sikker på hvor højt det skal op i hierakiet, men skytteforeningerne har da lige vedtaget at udvide grovpistolprogrammet fra 9 mm til .45", så det har da kunnet lade sig gøre i den anden ende af skalaen. Der er også behjertede sjæle der arbejder på at få det gjort lovligt at købe og bruge halvautomatiske rifler til konkurrenceskydning. Lige nu kan man nemlig kun få en halvautomat på jagttilladelse. Det tager lang tid, og kræver en målrettet indsats af behjertede personer, men det er ikke umuligt.
God fornøjelse

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
Sort
- Platin Member

- Interesser: Kværulanteri og luftvåben
- Geografisk sted: Aalborg Ø
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 26 times
Lassescout skrev: Det tager lang tid, og kræver en målrettet indsats af behjertede personer, men det er ikke umuligt.
Med lang tid, menes der længere end du ville komme i fængsel hvis du håndbyggede og anvendte en rigtig tommygun til overlagt mord.
Men ja det kan rent teoretisk lade sig gøre indenfor din forventede levetid.
Umiddelbart ville jeg nok regne med at du kommer hurtigere frem til dit mål ved at blive bøssemager/våbenhandler.
Kommunisme kan slå dit ufødte barn ihjel!
-
Lordl999
- Newbie

- Interesser: samlervåben
- Geografisk sted: hovedstaden
tak for alles indlæg :), nu begynder jeg på finmekaniker uddannelsen efter sommerferien (og bliver derefter våbenmekaniker)
så om 4 års tid kan det være :D
-
LQS
- Gold Member

- Interesser: jagt
- Geografisk sted: Nordfyn
- Has thanked: 323 times
- Been thanked: 40 times
svendebrevet er bestemt ikke en betingelse.
MVH søren
-
Lordl999
- Newbie

- Interesser: samlervåben
- Geografisk sted: hovedstaden
nej, det er mere fordi det er en uddannelse der for mig til at savle (eller noget andet der viser at det er noget jeg er meget interesseret i :p)
-
Kloster
- Gold Member

- Interesser: skydning og jagt
- Geografisk sted: Holstebro.
- Has thanked: 16 times
Har du et sted du kan komme i lære som Våbenmekaniker ?
Bare af ren nysgerrighed, fordi drømte da selv om det, og ved mange andre har gjort, og arbejdet rigtigt meget og længe i at finde pratikplads, men det er sku de færreste der får muligheden for at komme i lære.
Kloster.
-
ARD
- Silver Member

- Geografisk sted: København
- Been thanked: 7 times
Hvis du absolut vil eje en skyder der kan skyde med 4mm flobert patroner så er det muligt hvis du skynder dig, dvs. inden de nye regler træder ikraft. Du køber en lep revolver som er lovlig at eje og skyde med. Så fremstiller du 6 indstikspiber i kaliber 4mm flobert til den i stedet for de LEP patroner som den er født med. Det skal bare gøres inden det bliver forbudt at fremstille våbendele til luftpistoler.
Ellers kan du bare sende en email til walther og spørge om de kan fremstille sådan en, så vidt jeg kan se har de kun til almindelige krudtrevolvere.
http://www.lothar-walther.de/199.php
-
HePe
- Platin Member

- Interesser: våben- og jagtlovgivningen
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Lordl999 skrev:det lyder logisk, men vil det så sige at det er er definitivt umuligt at få lov til at eje sådan et miniature våben? :(
Det bedste svar får du, når politiet har behandlet din ansøgning om tilladelse. Enten får du en tilladelse, eller også får du et afslag.
I dag er det sådan, at man aldrig kan være 100 pct. sikker på, hvad udfaldet vil blive hos det lokale våbenkontor..