Tak på forhånd

Topcat skrev:Jeg mener at kravene er 10mm skruer med minimum 100mm indgreb i en "bygningsdel" eller gennemgående bolte, men kan ikke lige give dig en kilde på stående fod.
Men hvad er forsvarligt?300win skrev:Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.
Ja Martin , det har været oppe at vende før..Martin8700 skrev:Men hvad er forsvarligt?300win skrev:Sikringsskabe med en vægt under 1.000 kg skal være forsvarligt fastboltet til gulv, væg eller lignende.
Til en (dobbelt) gips væg ville jeg bruge Expandet's 101 rosett (rød), den holder 70 kg i ren træk med en sikkerhedsfaktor på 3. Når du så sætter 4 af dem i væggen skal der 840 kg rent træk i skabet for at rykke det ud fra væggen. Vend det med dit forsikringsselskab.Martin8700 skrev:nu har jeg en gipsvæg og trægulv at bolte det fast til tror du det ville være fint at sætte ekspansionsbolte i det?
Refraktorius skrev:Vi har en her på NVF der prøvede det, og det kunne gøres, men det tog en del tid.